julklappar?
Medelålders 45+
  1. Medlem sedan
    Mar 2008
    #1

    julklappar?

    vad ger ni er respektive i julklapp?
    Köper ni klappar öht, eller köper var och en sina egna?
    livet är för kort för att slösas bort!
  2. 1
    julklappar? vad ger ni er respektive i julklapp?
    Köper ni klappar öht, eller köper var och en sina egna?
  3. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #2

    Jag köper mina egna

    Man får det man vill ha på det sättet. Någon respektive har jag ju inte, så därifrån kommer inget...

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  4. 2
    Jag köper mina egna Man får det man vill ha på det sättet. Någon respektive har jag ju inte, så därifrån kommer inget...
  5. Medlem sedan
    Mar 2008
    #3
    vi köper också våra egna - båda är noga med vad vi vill ha. presenten är att vi unnar oss att ta av det gemensamma till något personligt, om du förstår vad jag menar.
    Att få något som man egentligen inte vill ha är verkligen slöseri med resurser..
  6. 3
    vi köper också våra egna - båda är noga med vad vi vill ha. presenten är att vi unnar oss att ta av det gemensamma till något personligt, om du förstår vad jag menar.
    Att få något som man egentligen inte vill ha är verkligen slöseri med resurser..
  7. Medlem sedan
    Jun 1998
    #4
    Jag har köpt Jakten mot nollpunkten till min man och så vet jag att han är intresserad av Bruno K Öijers senaste. Kanske en snygg lammullströja också. Och Blackadder på dvd. (Alltihop utom tröjan är sånt jag själv vill ha *s*)

    Han fyller dessutom år på annandagen så lite får man anstränga sig!
  8. 4
    Jag har köpt Jakten mot nollpunkten till min man och så vet jag att han är intresserad av Bruno K Öijers senaste. Kanske en snygg lammullströja också. Och Blackadder på dvd. (Alltihop utom tröjan är sånt jag själv vill ha *s*)

    Han fyller dessutom år på annandagen så lite får man anstränga sig!
  9. Medlem sedan
    Mar 2008
    #5
    Berglins senaste alster och biljetter till Deep Purple är små överraskningspresenter här.
    Dyra presenter har han som sagt köpt till sig själv i höst och kallat dem julklappar ;-)
    (hans mor gick bort i påskas och han behövde definitivt lite tröstpresenter)
  10. 5
    Berglins senaste alster och biljetter till Deep Purple är små överraskningspresenter här.
    Dyra presenter har han som sagt köpt till sig själv i höst och kallat dem julklappar ;-)
    (hans mor gick bort i påskas och han behövde definitivt lite tröstpresenter)
  11. Medlem sedan
    Oct 2007
    #6
    Jag köper åt oss båda, så får han slå in mina paket. :-)

    Vi är lite mer för att fira födelsedagar, så julklappar är mest symbolik här.
  12. 6
    Jag köper åt oss båda, så får han slå in mina paket. :-)

    Vi är lite mer för att fira födelsedagar, så julklappar är mest symbolik här.
  13. Medlem sedan
    Dec 2000
    #7
    Vi ger varandra om vi kommer på något särskilt, annars inte.
  14. 7
    Vi ger varandra om vi kommer på något särskilt, annars inte.
  15. Medlem sedan
    Aug 2002
    #8

    Oftast

    vi ger oftast varandra nånting men inte alltid. Förra året t e x åkte vi till fjällen men barnen då var det vår julklapp, även barnen fick mindre klappar. Dom valde resan.

    I år får min man en bok samt en plånbok, det sistnämda är något han verkligen behöver.
  16. 8
    Oftast vi ger oftast varandra nånting men inte alltid. Förra året t e x åkte vi till fjällen men barnen då var det vår julklapp, även barnen fick mindre klappar. Dom valde resan.

    I år får min man en bok samt en plånbok, det sistnämda är något han verkligen behöver.
  17. Medlem sedan
    Apr 2008
    #9
    Inga klappar till vuxna, så är det bestämt. Själv tycker jag det är trist, jag _vill_ ha klappar. Helst några bra deckare. Men när jag , i smyg , försökte ge presenter, så fick jag en sådan utskällning från min syster, så det gör jag inte om i första taget.

    Så, ja köper min egen deckare, och min egen Alladin ask. o
    Och det blir så bra så.
  18. 9
    Inga klappar till vuxna, så är det bestämt. Själv tycker jag det är trist, jag _vill_ ha klappar. Helst några bra deckare. Men när jag , i smyg , försökte ge presenter, så fick jag en sådan utskällning från min syster, så det gör jag inte om i första taget.

    Så, ja köper min egen deckare, och min egen Alladin ask. o
    Och det blir så bra så.
  19. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #10
    Vi vuxna har inga julklappar, från början berodde det på eländig ekonomi, men numera är det rätt skönt.
  20. 10
    Vi vuxna har inga julklappar, från början berodde det på eländig ekonomi, men numera är det rätt skönt.
  21. anon smygis
    #11

    Självklart

    Skriver anonymt ifall, ifall ngn skulle snoka :-)

    Jag har köpt ett restaurangbesök till en av stans flottare restauranger till min man. Han ska få en jätteräkmacka och vitt vin. Som efterrätt skall han få mig i röda underkläder.
  22. 11
    Självklart Skriver anonymt ifall, ifall ngn skulle snoka :-)

    Jag har köpt ett restaurangbesök till en av stans flottare restauranger till min man. Han ska få en jätteräkmacka och vitt vin. Som efterrätt skall han få mig i röda underkläder.
  23. Medlem sedan
    Feb 2008
    #12
    Jag tillsammans med resten av familjen en ny akustiskgitarr med förstärkare... fast gitarren kommer inte förän nästa år... så han får burken nu... gissa om han kommer att bli förvånad och nöjd när den mörkröda gitarren kommer... Han har ingen aning om detta - så lova att ni håller tyst...

    Vad jag får har jag ingen aning om jag tror jag får en extern harddisk till min laptop... det AJ aj *pekar uppåt*
  24. 12
    Jag tillsammans med resten av familjen en ny akustiskgitarr med förstärkare... fast gitarren kommer inte förän nästa år... så han får burken nu... gissa om han kommer att bli förvånad och nöjd när den mörkröda gitarren kommer... Han har ingen aning om detta - så lova att ni håller tyst...

    Vad jag får har jag ingen aning om jag tror jag får en extern harddisk till min laptop... det AJ aj *pekar uppåt*
  25. Medlem sedan
    May 2002
    #13
    eftersom min pappa är lite tokig i julklappar så köper vi till oss i min familj. inte så mycket men ett... eller några.. paket. tur att vi är en sån liten familj.
    för övrigt blir det bara varsitt paket till dotterns kusinbarn.
  26. 13
    eftersom min pappa är lite tokig i julklappar så köper vi till oss i min familj. inte så mycket men ett... eller några.. paket. tur att vi är en sån liten familj.
    för övrigt blir det bara varsitt paket till dotterns kusinbarn.

Liknande trådar

  1. Julklappar
    By jullängtan in forum Hem & fritid
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-09-23, 15:30
  2. Julklappar??????????
    By PiaD1978 in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-12-21, 09:07
  3. Julklappar
    By Tigerlily in forum Ordet är fritt
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2008-12-18, 15:33
  4. Julklappar
    By Stina2 in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-11, 22:13
  5. Mer om julklappar
    By HiB. in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-22, 22:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar