Spelregler....
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Mar 2008
    #1

    Spelregler....

    Jag och mina barn spelar rätt ofta "finns i sjön" . Vi är inte överens om spelreglerna. Kan någon annan dessa. Vi kör sju kort på handen...sen frågar man valfri om ett kort osv. När sedan korten tar slut på handen är man ute..rätt eller fel?
    Sen när det bara är en spelare kvar, får den ta upp sista kortet i "sjön" eller ?

    Förklara gärna den som vet !!
  2. 1
    Spelregler.... Jag och mina barn spelar rätt ofta "finns i sjön" . Vi är inte överens om spelreglerna. Kan någon annan dessa. Vi kör sju kort på handen...sen frågar man valfri om ett kort osv. När sedan korten tar slut på handen är man ute..rätt eller fel?
    Sen när det bara är en spelare kvar, får den ta upp sista kortet i "sjön" eller ?

    Förklara gärna den som vet !!
  3. Medlem sedan
    Dec 2007
    #2
  4. 2
  5. Medlem sedan
    Jun 2004
    #3
    Tror det är så att när man har slut på korten i handen så är det slut, den som först har slut vinner.
    Märkligt kortspel måste jag säga, spelade mycket när jag var i tonåren, men det är nog det tristaste kortspel som finns! :-D
  6. 3
    Tror det är så att när man har slut på korten i handen så är det slut, den som först har slut vinner.
    Märkligt kortspel måste jag säga, spelade mycket när jag var i tonåren, men det är nog det tristaste kortspel som finns! :-D
  7. Medlem sedan
    Mar 2004
    #4
    Jag tror vi körde med att man får ta upp ett kort ur sjön om man får tomt på handen.

    Sällsynt trist spel är det i alla fall Men det passar ju bra att spela med barn.
  8. 4
    Jag tror vi körde med att man får ta upp ett kort ur sjön om man får tomt på handen.

    Sällsynt trist spel är det i alla fall Men det passar ju bra att spela med barn.
  9. Medlem sedan
    Mar 2008
    #5
    Tackar ! Jo jag håller med...det är sååå trist men barnen tycker det är så kul. De tycker att det är så kul när vi vuxna är med..vet inte varför !
  10. 5
    Tackar ! Jo jag håller med...det är sååå trist men barnen tycker det är så kul. De tycker att det är så kul när vi vuxna är med..vet inte varför !
  11. Medlem sedan
    Jun 2004
    #6
    De kanske gillar att hela familjen är med och spelar eller så kanske de tycker att det känns mer som att "spela kort på riktigt" om ni vuxna är med! :-)
  12. 6
    De kanske gillar att hela familjen är med och spelar eller så kanske de tycker att det känns mer som att "spela kort på riktigt" om ni vuxna är med! :-)
  13. Medlem sedan
    Sep 2002
    #7
    Sex kort på handen. Om det fortfarande är ens tur och man inte har kort kvar tar man upp från sjön och frågar vidare. Om man då har koll på vem som samlar på vilka kort kan man alltså totalt vända på vem som vinner och vem som förlorar alldeles där på slutet
  14. 7
    Sex kort på handen. Om det fortfarande är ens tur och man inte har kort kvar tar man upp från sjön och frågar vidare. Om man då har koll på vem som samlar på vilka kort kan man alltså totalt vända på vem som vinner och vem som förlorar alldeles där på slutet

Liknande trådar

  1. Spelregler?
    By Märet85 in forum _04 Alla barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-03-24, 09:24
  2. Ang spelregler
    By "Es mamma" in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-11-28, 19:46
  3. Spelregler
    By KarolinaA in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-06-20, 21:34
  4. Spelregler Tempo?
    By Anna_33 in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-18, 15:36
  5. spelregler
    By jenny med wille och wicke in forum Föräldraskap
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-02, 18:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar