Lössdags
_0510 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2005
    #1

    Lössdags

    på dagis. Stod på den vita tavlan när jag klev in och hämtade Jesper igår. "Vi har löss" Tviiiii vale! Isch! Har inte fått leta i håret på Jesper än, men han visar inga tecken ännu. Det värsta är att om han har det, så lär ju jag få det. Han sover ju gärna en stund i min säng, vi delar kudde osv. Nån som råkat ut för eländet? Tog det lång tid innan ni upptäckte det?
    Det är bara döda fiskar som simmar medströms...
  2. 1
    Lössdags på dagis. Stod på den vita tavlan när jag klev in och hämtade Jesper igår. "Vi har löss" Tviiiii vale! Isch! Har inte fått leta i håret på Jesper än, men han visar inga tecken ännu. Det värsta är att om han har det, så lär ju jag få det. Han sover ju gärna en stund i min säng, vi delar kudde osv. Nån som råkat ut för eländet? Tog det lång tid innan ni upptäckte det?
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2
    Vi har klarat oss alla år, peppar peppar men jag reagerar på samma sätt som dig när jag ser "vi har löss" lappen - bland det värsta som finns!
  4. 2
    Vi har klarat oss alla år, peppar peppar men jag reagerar på samma sätt som dig när jag ser "vi har löss" lappen - bland det värsta som finns!
  5. Medlem sedan
    Mar 2002
    #3
    Vi har aldrig haft eländet, men det satt lappar på dagis förra hösten om att det fanns på grannavdelningn och att alla skulle vara uppmärksamma.

    Min bror med familj fick det i somras. Det kom från dagis. De fick bort det med hjälp av kamning och medel från Apoteket. En dagiskompis till min brors dotter fick raka hela huvudet för att bli av med det, men så är det väl inte heller så enkelt att luskamma en 3-åring med "afrokrull".
  6. 3
    Vi har aldrig haft eländet, men det satt lappar på dagis förra hösten om att det fanns på grannavdelningn och att alla skulle vara uppmärksamma.

    Min bror med familj fick det i somras. Det kom från dagis. De fick bort det med hjälp av kamning och medel från Apoteket. En dagiskompis till min brors dotter fick raka hela huvudet för att bli av med det, men så är det väl inte heller så enkelt att luskamma en 3-åring med "afrokrull".
  7. Medlem sedan
    Jul 2005
    #4
    Stackars 3-åring! Det växer ju ut, men ändå. Det är ju enklare med pojkar för de har ju inte så mycket hår. Än så länge har jag inte sett något tecken....
  8. 4
    Stackars 3-åring! Det växer ju ut, men ändå. Det är ju enklare med pojkar för de har ju inte så mycket hår. Än så länge har jag inte sett något tecken....
  9. S-mamman
    #5
    Vi har klarat oss, tack och lov. Det gick löss på barnens dagis i höstas.
    Löss är min stora skräck, hu bara tanken ger mej krypningar på kroppen...Fast dom brukar ju göra reklam för nån bra lössmedicin här på aff i högerspalten, som man bara behöver använda en gång så försvinner lössen...Kanske kan vara värt att kolla upp ifall ni drabbas. Fast det hoppas vi naturligtvis att ni inte gör!
  10. 5
    Vi har klarat oss, tack och lov. Det gick löss på barnens dagis i höstas.
    Löss är min stora skräck, hu bara tanken ger mej krypningar på kroppen...Fast dom brukar ju göra reklam för nån bra lössmedicin här på aff i högerspalten, som man bara behöver använda en gång så försvinner lössen...Kanske kan vara värt att kolla upp ifall ni drabbas. Fast det hoppas vi naturligtvis att ni inte gör!
  11. Medlem sedan
    Aug 2003
    #6

    Jodå

    Alvas storasyster blev drabbad för ett drygt år sedan och det var ett rent HELVETE att bli av med dem. Jag överdriver inte om jag säger att det tog ett halvår innan dom försvann för gott. Många gånger tidigare trodde jag att vi hade besegrat dem men helt plötsligt var dom där igen....och igen....och igen... FY! Det gjorde ju inte saken bättre att hon har långt hår....
    ASA (med Alva 051030) - trebarnsmamma från Finland.
    Bloggar på moomis.blogspot.com
  12. 6
    Jodå Alvas storasyster blev drabbad för ett drygt år sedan och det var ett rent HELVETE att bli av med dem. Jag överdriver inte om jag säger att det tog ett halvår innan dom försvann för gott. Många gånger tidigare trodde jag att vi hade besegrat dem men helt plötsligt var dom där igen....och igen....och igen... FY! Det gjorde ju inte saken bättre att hon har långt hår....
  13. Medlem sedan
    May 2001
    #7

    Ja

    Vi hade innan Sara kom. Jag hade helt förträngt att man skulle kolla och vi hade till smittat sysslingar med det, när de sov här. Du måste absolut kolla. Ta en ficklampa när han sover. Om han är ljus ser du det ganska lätt. Jag rakade min killar när de fick det, för att slippa det hemska medlet (körde en gång med det först). Numera vet jag att det finns schampoo som funkar, som inte är lika hemskt. Jag hade det också då, det var otroligt obehagligt. Numera är jag ganska duktig på att kolla, men visst går det perioder, när man glömmer.
  14. 7
    Ja Vi hade innan Sara kom. Jag hade helt förträngt att man skulle kolla och vi hade till smittat sysslingar med det, när de sov här. Du måste absolut kolla. Ta en ficklampa när han sover. Om han är ljus ser du det ganska lätt. Jag rakade min killar när de fick det, för att slippa det hemska medlet (körde en gång med det först). Numera vet jag att det finns schampoo som funkar, som inte är lika hemskt. Jag hade det också då, det var otroligt obehagligt. Numera är jag ganska duktig på att kolla, men visst går det perioder, när man glömmer.
  15. Medlem sedan
    Jul 2005
    #8
    ja, han är ganska ljus. Ska kolla det lite noggrannare. Svarta o små?
    Har inte sett att han kliar sig ännu o hoppas att vi klarat oss denna gången!
  16. 8
    ja, han är ganska ljus. Ska kolla det lite noggrannare. Svarta o små?
    Har inte sett att han kliar sig ännu o hoppas att vi klarat oss denna gången!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar