Lo är här!!! *Lycka*
_0310 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2003
    #1

    Lo är här!!! *Lycka*

    I tisdags morse kom min Dotter - Lo - till världen!
    ...genom att i farten nästan dränka de två barnmorskorna vid fotänden av sängen.
    Öppnade mig från 2-10 cm på mindre än två timmar, men sen ville hon inte riktigt sjunka ner så det tog ännu ett par timmar innan bm vågade ta hinnorna (hon ville inte stressa Hoppsan).
    Hinnorna togs 08.25, krystvärkarna startade 08.30 och ut kom Lo 08.33 som skjuten ur en kanon. Och jag kan säga att det vatten som kom när hinnorna togs, var INGENTING mot vad som kom när hon sprutade ut. Som sagt, barnmorskorna fick sig en rejäl dusch.

    De två Storebröderna är de stoltaste i världen och jag är så förvånad och överraskad över att Hoppsan är en liten Tjeja, så jag kan inte sluta att le.

    Kram
    /Morgana *TrebarnsMamma*
    Frivilligt enastående Mamma till tre Underbaringar (03, 07, 08). Nu med liten Fyra i magen (BF maj 2013)
  2. 1
    Lo är här!!! *Lycka* I tisdags morse kom min Dotter - Lo - till världen!
    ...genom att i farten nästan dränka de två barnmorskorna vid fotänden av sängen.
    Öppnade mig från 2-10 cm på mindre än två timmar, men sen ville hon inte riktigt sjunka ner så det tog ännu ett par timmar innan bm vågade ta hinnorna (hon ville inte stressa Hoppsan).
    Hinnorna togs 08.25, krystvärkarna startade 08.30 och ut kom Lo 08.33 som skjuten ur en kanon. Och jag kan säga att det vatten som kom när hinnorna togs, var INGENTING mot vad som kom när hon sprutade ut. Som sagt, barnmorskorna fick sig en rejäl dusch.

    De två Storebröderna är de stoltaste i världen och jag är så förvånad och överraskad över att Hoppsan är en liten Tjeja, så jag kan inte sluta att le.

    Kram
    /Morgana *TrebarnsMamma*
  3. Medlem sedan
    May 2000
    #2
    Grattis till Lo!! Vad roligt att allt gick bra och att det dessutom blev en liten tjej...
  4. 2
    Grattis till Lo!! Vad roligt att allt gick bra och att det dessutom blev en liten tjej...
  5. Medlem sedan
    Sep 2002
    #3
    Men Grattis vännen

    Jasså du hade inte tjuvkikat innan? Det var strongt Tänk vilken underbar julklapp ni fått - stort grattis igen

    Kramar
    R/E
  6. 3
    Men Grattis vännen

    Jasså du hade inte tjuvkikat innan? Det var strongt Tänk vilken underbar julklapp ni fått - stort grattis igen

    Kramar
    R/E
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4
    Men Morgana, vilken underbar liten julklapp! Stort grattis till Lo!
    Kramar
  8. 4
    Men Morgana, vilken underbar liten julklapp! Stort grattis till Lo!
    Kramar
  9. Medlem sedan
    Apr 2003
    #5
    Super stort grattis till dig och grabbarna.

    Det låter som ni alla mår bra! Ha nu en super skönt jul och nyår och njut att vara TrebarnsMamma!

    Kramar
  10. 5
    Super stort grattis till dig och grabbarna.

    Det låter som ni alla mår bra! Ha nu en super skönt jul och nyår och njut att vara TrebarnsMamma!

    Kramar
  11. Medlem sedan
    Oct 2002
    #6
    Men grattis! Vad roligt!!!
  12. 6
    Men grattis! Vad roligt!!!
  13. Medlem sedan
    Feb 2002
    #7
    Men underbart! Så mycket grattis till lilla Lo. Vilken fint namn. Så roligt med en lillasyster. Förstår vilken överraskning det måste ha blivit. Kände samma sak när Elias kom. Blev alldeles chockad. Han kom också som skjuten ur en kanon med en massa vatten som skvätte ner!

    Njut av underverket. Kram!
  14. 7
    Men underbart! Så mycket grattis till lilla Lo. Vilken fint namn. Så roligt med en lillasyster. Förstår vilken överraskning det måste ha blivit. Kände samma sak när Elias kom. Blev alldeles chockad. Han kom också som skjuten ur en kanon med en massa vatten som skvätte ner!

    Njut av underverket. Kram!
  15. Medlem sedan
    Jan 2003
    #8

    Grattis tjejen!!!!

    VAD KUL!!!!!!
    Och vad fint namn du valt till lillsyrran.
    Massor av kramar till er o välkommen till 3 barnsfamiljerna
    Gloria med Lucas 99, Evelina 03 och Elias 06.
  16. 8
    Grattis tjejen!!!! VAD KUL!!!!!!
    Och vad fint namn du valt till lillsyrran.
    Massor av kramar till er o välkommen till 3 barnsfamiljerna
  17. Medlem sedan
    Mar 2000
    #9
    Ett litet sent grattis här med
  18. 9
    Ett litet sent grattis här med
  19. Medlem sedan
    Nov 2003
    #10

    Grattis!!

    Ett sent grattis här oxå!

    Jag har för övrigt också blivit mamma igen! Till Alice!! :-) Den 11/11 kom hon till världen, underbart!


    /Tove med Max och Alice
  20. 10
    Grattis!! Ett sent grattis här oxå!

    Jag har för övrigt också blivit mamma igen! Till Alice!! :-) Den 11/11 kom hon till världen, underbart!


    /Tove med Max och Alice
  21. Medlem sedan
    May 2000
    #11
    Grattis! Vad häftigt att du är 3-barns mamma nu. Jag är rysligt imponerad över alla som har fler barn än jag.
  22. 11
    Grattis! Vad häftigt att du är 3-barns mamma nu. Jag är rysligt imponerad över alla som har fler barn än jag.
  23. Medlem sedan
    Apr 2003
    #12
    Ååååååh grattis till dig också
    vilket fint namn hon har fått! och vilket "bra" datum - lätt att komma ihåg hihi
    Frivilligt enastående Mamma till tre Underbaringar (03, 07, 08). Nu med liten Fyra i magen (BF maj 2013)
  24. 12
    Ååååååh grattis till dig också
    vilket fint namn hon har fått! och vilket "bra" datum - lätt att komma ihåg hihi
  25. Medlem sedan
    May 2003
    #13
    Kollade in snabbis här och vad är det jag ser!!! Stort grattis. Jag kanske också vågar prova en tredje gång...
  26. 13
    Kollade in snabbis här och vad är det jag ser!!! Stort grattis. Jag kanske också vågar prova en tredje gång...

Liknande trådar

  1. Lycka!
    By *Lottiz* in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-01-24, 09:59
  2. LYCKA !!!!!!!!!
    By Norrlands-mamma in forum Autismspektrum
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-04-23, 14:27
  3. Lycka är att...
    By LoL in forum Diabetes
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-21, 16:37
  4. *lycka*
    By leoleo in forum _05 Vårbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-06-08, 18:13
  5. Lycka...
    By xenon in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-03, 11:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar