6 år idag!
_02/03 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2002
    #1

    6 år idag!

    Så har äntligen den stora dagen infunnit sig! Farmor och farmors syster kom igår, mormor och morfar, farbror och kusiner kommer på fika idag.
    Något kalas för kompisarna vill hon inte ha, oklart varför.
    Ikväll ska vi på julbord, då lär nog födelsedagsbarnet föräta sig på gravad lax, vilket är hennes favoriträtt.

    Ha en god jul allihop! Glöm inte bort att låta bli att stressa!
  2. 1
    6 år idag! Så har äntligen den stora dagen infunnit sig! Farmor och farmors syster kom igår, mormor och morfar, farbror och kusiner kommer på fika idag.
    Något kalas för kompisarna vill hon inte ha, oklart varför.
    Ikväll ska vi på julbord, då lär nog födelsedagsbarnet föräta sig på gravad lax, vilket är hennes favoriträtt.

    Ha en god jul allihop! Glöm inte bort att låta bli att stressa!
  3. Medlem sedan
    Apr 2002
    #2
    Grattis!!!! Vad stora de är nu, våra vinterbarn!

    Sonen fyllde i torsdags, vilket firades med ett paketberg (farmor hade som vanligt skickat massor av presenter) och önskemiddag senare på kvällen (pannkakor och plättar med sylt). Idag har delar av släkten varit här, fast min brors familj och de efterlängtade kusinerna kunde inte komma pga att de fått magsjuka, stackarna. N vill däremot _gärna_ ha kompiskalas, men det får vi ta i januari eller nåt, finns ingen tid nu tyvärr.

    God Jul önskar jag dig tillbaka! Hoppas ni får en trevlig kväll på julbordet.
  4. 2
    Grattis!!!! Vad stora de är nu, våra vinterbarn!

    Sonen fyllde i torsdags, vilket firades med ett paketberg (farmor hade som vanligt skickat massor av presenter) och önskemiddag senare på kvällen (pannkakor och plättar med sylt). Idag har delar av släkten varit här, fast min brors familj och de efterlängtade kusinerna kunde inte komma pga att de fått magsjuka, stackarna. N vill däremot _gärna_ ha kompiskalas, men det får vi ta i januari eller nåt, finns ingen tid nu tyvärr.

    God Jul önskar jag dig tillbaka! Hoppas ni får en trevlig kväll på julbordet.
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3
    Min tjej får ju vänta till februari innan hon blir 6

    Så din dotter gillar gravad lax.....min tjejs favoriträtt e sill å potatis å gräddfil å gräslök....e ju inte heller så vanlig då de e så små :-)
  6. 3
    Min tjej får ju vänta till februari innan hon blir 6

    Så din dotter gillar gravad lax.....min tjejs favoriträtt e sill å potatis å gräddfil å gräslök....e ju inte heller så vanlig då de e så små :-)
  7. Medlem sedan
    Nov 2002
    #4
    Dottern smakade sill i affären då vi handlade och sa att hon gillade det, men på julbordet igår vägrade hon ens testa.
    Efter en rejäl portion gravad lax, skinka, fårfiol och köttbullar fick hon tillåtelse att gå över till godisbordet. Döm om min förvåning då hon efter en vända valde att ta lite mer köttbullar istället! *paff* Någon timme senare var hon dock tillbaka vid godisbordet (vi vuxna äter ju så låååååångsamt!).

    Visst är det roligt när barnen gillar lite "vuxenmat" så att man inte måste anpassa hela julbordet.
  8. 4
    Dottern smakade sill i affären då vi handlade och sa att hon gillade det, men på julbordet igår vägrade hon ens testa.
    Efter en rejäl portion gravad lax, skinka, fårfiol och köttbullar fick hon tillåtelse att gå över till godisbordet. Döm om min förvåning då hon efter en vända valde att ta lite mer köttbullar istället! *paff* Någon timme senare var hon dock tillbaka vid godisbordet (vi vuxna äter ju så låååååångsamt!).

    Visst är det roligt när barnen gillar lite "vuxenmat" så att man inte måste anpassa hela julbordet.
  9. Medlem sedan
    Nov 2002
    #5
    Ja, visst är det fascinerande så stora de blivit! Att börja förskoleklass har varit ett enormt lyft för dottern, hon har vuxit mycket mentalt och socialt. Ja, sedan är hon ju inte direkt kort heller!

    Julbordet blev mycket lyckat, god mat och tervligt sällskap. De hade filmvisning i ett rum bredvid, så barnen blev inte uttråkade trots att vi vuxna bara åt och åt...
  10. 5
    Ja, visst är det fascinerande så stora de blivit! Att börja förskoleklass har varit ett enormt lyft för dottern, hon har vuxit mycket mentalt och socialt. Ja, sedan är hon ju inte direkt kort heller!

    Julbordet blev mycket lyckat, god mat och tervligt sällskap. De hade filmvisning i ett rum bredvid, så barnen blev inte uttråkade trots att vi vuxna bara åt och åt...

Liknande trådar

  1. Räddar vi för många idag sjuka idag?
    By kmcb in forum Ordet är fritt
    Svar: 42
    Senaste inlägg: 2009-09-01, 14:18
  2. Tack för idag slut för idag
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-12-09, 20:36
  3. tack för idag ,slut för idag
    By bettsy in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-18, 22:00
  4. Tack för idag, slut för idag
    By sterna in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-27, 15:40
  5. tack för idag. slut för idag....
    By rutansmamma+bf 6/5 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-03-10, 13:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar