Vad ligger i tomtens säck?
_0801 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2008
    #1

    Vad ligger i tomtens säck?

    Hej!

    Jag vill önska God Jul till er alla och till alla små som firar jul för första gången! Det vore kul att veta vad ni köpt i julklapp till era små. Miniman skall få (från mamma och pappa alltså) dels två böcker (Lilla vinkboken + Lilla knappboken) och en äggskallra (rytmikinstrument, samma som de har på öppna förskolan). Allt smidigt köpt på nätet...

    Dessutom har han i förväg fått ett Fisher Price kök och en Bobby Car som jag köpt begagnat av en kollega.

    Sedan har en diger önskelista överlämnats till mor och farföräldrar, men jag vet inte vad de köpt...

    Och sedan närmar ju sig 1-årsdagen också...
  2. 1
    Vad ligger i tomtens säck? Hej!

    Jag vill önska God Jul till er alla och till alla små som firar jul för första gången! Det vore kul att veta vad ni köpt i julklapp till era små. Miniman skall få (från mamma och pappa alltså) dels två böcker (Lilla vinkboken + Lilla knappboken) och en äggskallra (rytmikinstrument, samma som de har på öppna förskolan). Allt smidigt köpt på nätet...

    Dessutom har han i förväg fått ett Fisher Price kök och en Bobby Car som jag köpt begagnat av en kollega.

    Sedan har en diger önskelista överlämnats till mor och farföräldrar, men jag vet inte vad de köpt...

    Och sedan närmar ju sig 1-årsdagen också...
  3. Medlem sedan
    Aug 2007
    #2
    Av oss får Clara en bok, massor med kläder, hårspännen, hårsnoddar och en Fisher Price giraff (bollar man stoppar i munnen på giraffen och så åker de bana och spelar musik).
    Sedan son sagt har lista vandrat vidare genom släkten, så själv har jag haft svårigheter i att komma på bra och nödvändiga saker att ge. Hon ärver ju dessutom leksaker mm av bröderna, så hon har så det räcker..
    GOD JUL PÅ ER ALLA STORA SOM SMÅ!!!
    ...Varje dag i ditt liv är ett blad i din historia...
  4. 2
    Av oss får Clara en bok, massor med kläder, hårspännen, hårsnoddar och en Fisher Price giraff (bollar man stoppar i munnen på giraffen och så åker de bana och spelar musik).
    Sedan son sagt har lista vandrat vidare genom släkten, så själv har jag haft svårigheter i att komma på bra och nödvändiga saker att ge. Hon ärver ju dessutom leksaker mm av bröderna, så hon har så det räcker..
    GOD JUL PÅ ER ALLA STORA SOM SMÅ!!!
  5. Medlem sedan
    May 2007
    #3

    Inhandlat

    Hej hopp vi har inte köpt alls mycket än, men vad vi inhandlat är trumma,handbjällra samt leksaksmat i trä från barnenshem på nätet fanns med i förra vi föräldrar där det var muffins på kakfat (i trä) samt en låda med klubbor o karameller (i trä) köper in det nu då vi önskar oss ett hallo kitty kök till henne på 1 års dagen, men vad vi önskat oss av släktingar är kläder, gåvagn samt aktivitetstavlor, vi kommer nog att även inhandla en xylifon med piano också, då har hon lite musik leksaker, köpte marackas när vi var i turkiet. God Jul /kerras o filippa

    Jag vill önska God Jul till er alla och till alla små som firar jul för första gången! Det vore kul att veta vad ni köpt i julklapp till era små. Miniman skall få (från mamma och pappa alltså) dels två böcker (Lilla vinkboken + Lilla knappboken) och en äggskallra (rytmikinstrument, samma som de har på öppna förskolan). Allt smidigt köpt på nätet...

    Dessutom har han i förväg fått ett Fisher Price kök och en Bobby Car som jag köpt begagnat av en kollega.

    Sedan har en diger önskelista överlämnats till mor och farföräldrar, men jag vet inte vad de köpt...

    Och sedan närmar ju sig 1-årsdagen också...[/QUOTE]
  6. 3
    Inhandlat Hej hopp vi har inte köpt alls mycket än, men vad vi inhandlat är trumma,handbjällra samt leksaksmat i trä från barnenshem på nätet fanns med i förra vi föräldrar där det var muffins på kakfat (i trä) samt en låda med klubbor o karameller (i trä) köper in det nu då vi önskar oss ett hallo kitty kök till henne på 1 års dagen, men vad vi önskat oss av släktingar är kläder, gåvagn samt aktivitetstavlor, vi kommer nog att även inhandla en xylifon med piano också, då har hon lite musik leksaker, köpte marackas när vi var i turkiet. God Jul /kerras o filippa

    Jag vill önska God Jul till er alla och till alla små som firar jul för första gången! Det vore kul att veta vad ni köpt i julklapp till era små. Miniman skall få (från mamma och pappa alltså) dels två böcker (Lilla vinkboken + Lilla knappboken) och en äggskallra (rytmikinstrument, samma som de har på öppna förskolan). Allt smidigt köpt på nätet...

    Dessutom har han i förväg fått ett Fisher Price kök och en Bobby Car som jag köpt begagnat av en kollega.

    Sedan har en diger önskelista överlämnats till mor och farföräldrar, men jag vet inte vad de köpt...

    Och sedan närmar ju sig 1-årsdagen också...[/QUOTE]
  7. Medlem sedan
    Mar 2003
    #4
    Alicia fick klossar, en spelande elefant (fisher price) med klossar, och tre my little pony-hästar (som hon kanske är för liten för, men jag fick lite halvpanik natten före julafton och hade inget att lägga i hennes julstrumpa. Tomten kan ju inte bara komma med klappar till storebror under natten...) Från släkten fick hon Leksands-klänning, klossar, en clown och en docka
  8. 4
    Alicia fick klossar, en spelande elefant (fisher price) med klossar, och tre my little pony-hästar (som hon kanske är för liten för, men jag fick lite halvpanik natten före julafton och hade inget att lägga i hennes julstrumpa. Tomten kan ju inte bara komma med klappar till storebror under natten...) Från släkten fick hon Leksands-klänning, klossar, en clown och en docka

Liknande trådar

  1. Hålla tomtens tro på tomten vid liv...
    By Monica_2barn in forum Hem & fritid
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-12-11, 15:36
  2. Tomtens julklappslista...
    By Desperado in forum Mat & dryck
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2007-12-26, 14:46
  3. Flyttar upp tomtens
    By SAix in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-21, 13:51
  4. Tomtens säck
    By Trollmamma in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-22, 13:07
  5. Tomtens adress?
    By Lisa in forum Hem & fritid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-11-01, 22:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar