Kvar hur länge?
Förlossning
  1. Medlem sedan
    Oct 2002
    #1

    Kvar hur länge?

    Efter att ni har blivit snittade, hur många dagar har ni fått stanna kvar på sjukhuset? Jag ska snittas en torsdag (den 19.e februari), så jag förmodar att jag inte får komma hem förrän på måndagen, eller släpper de iväg en fast det är helg tror ni?
    Någon som vet?
  2. 1
    Kvar hur länge? Efter att ni har blivit snittade, hur många dagar har ni fått stanna kvar på sjukhuset? Jag ska snittas en torsdag (den 19.e februari), så jag förmodar att jag inte får komma hem förrän på måndagen, eller släpper de iväg en fast det är helg tror ni?
    Någon som vet?
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2
    Jag var kvar i en vecka, men så tog det mig 2-3 dagar innan jag kunde sätta mig upp i sängen utan hjälp. Två väninnor som snittades samma sommar åkte hem 1 resp 2 dagar efter sina snitt.

    Åk hem när du känner att du klarar av det, dvs när du mår (tillräckligt) bra! Jag tror inte att det ska vara några problem att åka hem på lördagen eller söndagen, det finns ju läkare närvarande även under helgerna.
  4. 2
    Jag var kvar i en vecka, men så tog det mig 2-3 dagar innan jag kunde sätta mig upp i sängen utan hjälp. Två väninnor som snittades samma sommar åkte hem 1 resp 2 dagar efter sina snitt.

    Åk hem när du känner att du klarar av det, dvs när du mår (tillräckligt) bra! Jag tror inte att det ska vara några problem att åka hem på lördagen eller söndagen, det finns ju läkare närvarande även under helgerna.
  5. Medlem sedan
    May 2006
    #3
    Jag gick hem efter precis 2 dygn. Gick jättebra. Tog en kortare promenad hemma samma dag. Kändes väldigt bra. Aldrig blivit snittad innan. Men det var enkelt för mig om man jämför de hemska sviterna med kvaddat underrede efter de andra 3 vaginala förlossningarna. Lycka till!!!!
  6. 3
    Jag gick hem efter precis 2 dygn. Gick jättebra. Tog en kortare promenad hemma samma dag. Kändes väldigt bra. Aldrig blivit snittad innan. Men det var enkelt för mig om man jämför de hemska sviterna med kvaddat underrede efter de andra 3 vaginala förlossningarna. Lycka till!!!!
  7. Medlem sedan
    Jan 2000
    #4
    Jag var kvar i tre dagar. Snittades en onsdag och blev kvar till lördagen. Det var den absolut dummaste dagen för mig att bli ivägskickad på för att min dotter föddes tre månader för tidigt och fick ju inte följa med mig + att just den dagen var stora gråtar-tre-dagar-efter-förlossning-dagen. Bara fel alltså. Nu fick jag istället åka till patienthotellet. Men det var ju minst 100 meter bort, istället för bara två våningar .
    Vad jag med detta långa inlägg ville säga var att, ja, man kan bli utskriven på helgen!
  8. 4
    Jag var kvar i tre dagar. Snittades en onsdag och blev kvar till lördagen. Det var den absolut dummaste dagen för mig att bli ivägskickad på för att min dotter föddes tre månader för tidigt och fick ju inte följa med mig + att just den dagen var stora gråtar-tre-dagar-efter-förlossning-dagen. Bara fel alltså. Nu fick jag istället åka till patienthotellet. Men det var ju minst 100 meter bort, istället för bara två våningar .
    Vad jag med detta långa inlägg ville säga var att, ja, man kan bli utskriven på helgen!
  9. Medlem sedan
    Nov 2005
    #5
    5 dagar är standard på SÖS i Sthlm där jag snittades.
  10. 5
    5 dagar är standard på SÖS i Sthlm där jag snittades.
  11. Medlem sedan
    Aug 2007
    #6
    Jag snittades fredag morgon och åkte hem söndag middag. Jag mådde jättebra och ville inte vara kvar och det var inga problem att få åka hem fastän det var helg.
  12. 6
    Jag snittades fredag morgon och åkte hem söndag middag. Jag mådde jättebra och ville inte vara kvar och det var inga problem att få åka hem fastän det var helg.
  13. Medlem sedan
    Sep 2002
    #7
    Efter mitt akutsnitt stannade jag fem dagar och efter mitt planerade snitt skrevs jag ut den tredje dagen. Jag tror du ska räkna med att få stanna över helgen.
  14. 7
    Efter mitt akutsnitt stannade jag fem dagar och efter mitt planerade snitt skrevs jag ut den tredje dagen. Jag tror du ska räkna med att få stanna över helgen.
  15. Medlem sedan
    Oct 2006
    #8
    Jag åkte hem 6 dagar efter snittet. Hade fått åka efter 5 dagar om jag velat, men kände att en dag till skulle vara bra. Finns ingen anledning att åka för fort. Det kändes bra att jag hann återhämta mig ordentligt. Fast jag längtade så jag höll på att dö efter min son och grät varenda gång han gick efter besöket...
  16. 8
    Jag åkte hem 6 dagar efter snittet. Hade fått åka efter 5 dagar om jag velat, men kände att en dag till skulle vara bra. Finns ingen anledning att åka för fort. Det kändes bra att jag hann återhämta mig ordentligt. Fast jag längtade så jag höll på att dö efter min son och grät varenda gång han gick efter besöket...
  17. Medlem sedan
    Sep 2003
    #9
    Jag snittades planerat -03 och -05 på SÖS men hörde aldrig något om fem dagar. Vi stannade 3 nätter båda gångerna och det var mitt och barnets tillstånd som avgjorde detta. Men man får säkert stanna längre om man vill/behöver. De stressade inte hem mig på något sätt. .-)
  18. 9
    Jag snittades planerat -03 och -05 på SÖS men hörde aldrig något om fem dagar. Vi stannade 3 nätter båda gångerna och det var mitt och barnets tillstånd som avgjorde detta. Men man får säkert stanna längre om man vill/behöver. De stressade inte hem mig på något sätt. .-)
  19. Medlem sedan
    Jan 2005
    #10
    vilket skönt svar! (tänker på alla som inte tycker snitt är en "riktig" förlossning!)
  20. 10
    vilket skönt svar! (tänker på alla som inte tycker snitt är en "riktig" förlossning!)
  21. Medlem sedan
    Sep 2002
    #11
    3 dgr fick jag stanna. jag hade gärna stannatt längre.
  22. 11
    3 dgr fick jag stanna. jag hade gärna stannatt längre.

Liknande trådar

  1. Hur länge har ni Julen kvar?
    By majabus in forum Hem & fritid
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-01-06, 19:56
  2. Rättegång hur länge kan man bli kvar?
    By mariamed4 in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-21, 20:54
  3. Hur länge stannar man kvar?
    By ---Cami--- in forum Förlossning
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2006-12-24, 21:59
  4. Nu är det inte länge kvar
    By Elin/FruC in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-07-10, 08:27
  5. Nu är det inte länge kvar
    By Mari med JIM & E in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-12-20, 09:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar