Fjun på pung & armvett hos 7-åring?
_01 Höstbarn
  1. Luddes_mamma
    #1

    Fjun på pung & armvett hos 7-åring?

    Hej!

    Upptäckte på min son härom kvällen att han har fjun på snoppen och hela pungen. Är det normalt när man är nyligen fyllda sju? Kan det vara tecken på för tidig pubertet? Vad gör man då i så fall?

    Har även märkt att han luktar svett ibland när han springer runt och blir varm, alltså han luktar inte sig självt men luktar svett i armhålan.

    Hans snopp eller testiklar har inte växt och han har inte heller växt nämnvärt mkt på längden.

    Kan jag låta detta vara eller bör jag ringa en läkare?

    /Luddes mamma
  2. 1
    Fjun på pung & armvett hos 7-åring? Hej!

    Upptäckte på min son härom kvällen att han har fjun på snoppen och hela pungen. Är det normalt när man är nyligen fyllda sju? Kan det vara tecken på för tidig pubertet? Vad gör man då i så fall?

    Har även märkt att han luktar svett ibland när han springer runt och blir varm, alltså han luktar inte sig självt men luktar svett i armhålan.

    Hans snopp eller testiklar har inte växt och han har inte heller växt nämnvärt mkt på längden.

    Kan jag låta detta vara eller bör jag ringa en läkare?

    /Luddes mamma
  3. Medlem sedan
    Dec 2003
    #2
    Jag skulle kolla med skolsköterskan först, och sen även en läkare. OM man kommer förtidigt i puberteten så slutar man att växa och jag antaratt han inte är så lång ännu.
  4. 2
    Jag skulle kolla med skolsköterskan först, och sen även en läkare. OM man kommer förtidigt i puberteten så slutar man att växa och jag antaratt han inte är så lång ännu.
  5. Medlem sedan
    Sep 2002
    #3

    Jag googlade lite och

    i första länken som dök upp stod det så här:

    "Pojkar: För tidig pubertet upptäcks oftast via förekomst av armsvett, könsbehåring och tillväxt av penis och testiklar. Ofta har även pojkar med för tidig pubertet kommit in i en snabb längdtillväxt när de kommer till läkarundersökning."

    (http://www.ferring.se/patients/p_pag...p_tid_pub.html)


    Ring och rådgör med en barnläkare. Det brukar kännas bättre att prata med någon kunnig när det är något man undrar över! (Inte för att vi på AFF inte sitter inne på mycket kunnande och erfarenheter men ändå.. )

    Lycka till!
  6. 3
    Jag googlade lite och i första länken som dök upp stod det så här:

    "Pojkar: För tidig pubertet upptäcks oftast via förekomst av armsvett, könsbehåring och tillväxt av penis och testiklar. Ofta har även pojkar med för tidig pubertet kommit in i en snabb längdtillväxt när de kommer till läkarundersökning."

    (http://www.ferring.se/patients/p_pag...p_tid_pub.html)


    Ring och rådgör med en barnläkare. Det brukar kännas bättre att prata med någon kunnig när det är något man undrar över! (Inte för att vi på AFF inte sitter inne på mycket kunnande och erfarenheter men ändå.. )

    Lycka till!
  7. Medlem sedan
    Nov 2000
    #4
    Att de svettas nu är inget konstigt. Det är därför barnen duschar efter gymnastiken redan eftersom vissa barn redan kan svettas på riktigt. Men kolla med skolsyster för jag är estet och inget annat.
  8. 4
    Att de svettas nu är inget konstigt. Det är därför barnen duschar efter gymnastiken redan eftersom vissa barn redan kan svettas på riktigt. Men kolla med skolsyster för jag är estet och inget annat.

Liknande trådar

  1. Fjun på pung & armsvett hos 7-åring?
    By Luddes_mamma in forum Stora barn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-12-29, 12:11
  2. fjun på snippan?
    By oroliga mamman in forum _05 Vårbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-11, 08:37
  3. Tom Peng Pung :(
    By Gretah in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2008-05-13, 13:07
  4. Pung-kulorna då?
    By mamsen i stan in forum Sex & erotik
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-01-31, 22:55
  5. Svullen pung
    By Pillan med pojkarna in forum Barnsjukdomar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-09, 19:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar