God Fortsättning, Hur gick det?
_0403 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2003
    #1

    God Fortsättning, Hur gick det?

    Med tomtarna?

    Här gick det strålande, Jennie var inte det minsta misstänksam, Pontus var lagomt påstridig och lät bli att rycka Tomten i skägget och Kasper sov sig genom utdelningen
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  2. 1
    God Fortsättning, Hur gick det? Med tomtarna?

    Här gick det strålande, Jennie var inte det minsta misstänksam, Pontus var lagomt påstridig och lät bli att rycka Tomten i skägget och Kasper sov sig genom utdelningen
  3. Medlem sedan
    Jul 2003
    #2
    Hos oss fungerade det också fantastiskt! Han hade ingen aning om att det var min farbror, som dök upp i tomtens skepnad, trots att han 10 minuter tidigare suttit och fikat med oss!

    Såååå mysigt och underbart!
  4. 2
    Hos oss fungerade det också fantastiskt! Han hade ingen aning om att det var min farbror, som dök upp i tomtens skepnad, trots att han 10 minuter tidigare suttit och fikat med oss!

    Såååå mysigt och underbart!
  5. Medlem sedan
    Aug 2003
    #3
    Även här gick det utmärkt. Albin var mest glad att han äntligen kom och Simon var så till sig att han till och med ville att tomten skulle sluta dela ut klapparna och hjälpa honom öppna paketen istället
  6. 3
    Även här gick det utmärkt. Albin var mest glad att han äntligen kom och Simon var så till sig att han till och med ville att tomten skulle sluta dela ut klapparna och hjälpa honom öppna paketen istället
  7. Medlem sedan
    Aug 2005
    #4
    Elsa tror nog inte längre på tomten . Efter att han gått, så sa hon att det bara var farfar . Och sedan fick hon syn på tomtens lykta nere i vår gäststuga, så hon var nog rätt så säker på att han inte finns, eller åtminstone inte kom till oss på julafton...
  8. 4
    Elsa tror nog inte längre på tomten . Efter att han gått, så sa hon att det bara var farfar . Och sedan fick hon syn på tomtens lykta nere i vår gäststuga, så hon var nog rätt så säker på att han inte finns, eller åtminstone inte kom till oss på julafton...
  9. Medlem sedan
    Sep 2002
    #5
    Här gick det oxå bra, även om tomten inte kom in. Han knacka på fönstret och stog utanför o vinka. Leo o hans kusin (som är född 04 oxå)stog inne och titta ut på tomten. "Kolla tomten är här" skrek de i kör o vinka till honom. Lova kollade en snabbis, men ville sen inte titta mera så hon höll för ögonen o sa att hon var rädd.
    Det var barnens pappa som hade gått ut o var tomte...men inte tänkte de på att pappa inte var där just då.... Så här tror barnen på tomten...än så länge i alla fall.
  10. 5
    Här gick det oxå bra, även om tomten inte kom in. Han knacka på fönstret och stog utanför o vinka. Leo o hans kusin (som är född 04 oxå)stog inne och titta ut på tomten. "Kolla tomten är här" skrek de i kör o vinka till honom. Lova kollade en snabbis, men ville sen inte titta mera så hon höll för ögonen o sa att hon var rädd.
    Det var barnens pappa som hade gått ut o var tomte...men inte tänkte de på att pappa inte var där just då.... Så här tror barnen på tomten...än så länge i alla fall.
  11. Medlem sedan
    Jul 2003
    #6
    Det gick bra här med! Grannens 20-åring var en mycket fint utklädd tomte, och barnen misstänkte absolut ingenting. Han var i och för sig inte där så länge utan ursäktade sig och sa att han måste åka vidare till alla andra barn som väntade
  12. 6
    Det gick bra här med! Grannens 20-åring var en mycket fint utklädd tomte, och barnen misstänkte absolut ingenting. Han var i och för sig inte där så länge utan ursäktade sig och sa att han måste åka vidare till alla andra barn som väntade
  13. Medlem sedan
    Aug 2003
    #7
    Genomskådad. Men så var det ju pappa som var tomten oxå. Alice däremot förstod inte att det var pappsen bakom skägget. Nästa år ska vi hyra tomte.
  14. 7
    Genomskådad. Men så var det ju pappa som var tomten oxå. Alice däremot förstod inte att det var pappsen bakom skägget. Nästa år ska vi hyra tomte.
  15. Medlem sedan
    Aug 2002
    #8
    Det var värt pengarna! Ögonen på både F och M höll på att ploppa ut då tomten anlände! Förklädnaden var bra, hästen urfin och släden från förra seklet ungefär. tomtemor var oxå med och stod ute och höll i hästen då tomten var inne och delade ut klappar. Barnen följde med ut sedan och gav hästen ett äpple och bjöd tomtemor på knäck :-)

    Så det var hur bra som helst!
  16. 8
    Det var värt pengarna! Ögonen på både F och M höll på att ploppa ut då tomten anlände! Förklädnaden var bra, hästen urfin och släden från förra seklet ungefär. tomtemor var oxå med och stod ute och höll i hästen då tomten var inne och delade ut klappar. Barnen följde med ut sedan och gav hästen ett äpple och bjöd tomtemor på knäck :-)

    Så det var hur bra som helst!
  17. Medlem sedan
    Apr 2007
    #9
    Wow. Vilken upplevelse!
  18. 9
    Wow. Vilken upplevelse!
  19. Medlem sedan
    Jul 2007
    #10
    Vår tomte kom genom skorstenen på natten när vi sov, så det gick jättebra
  20. 10
    Vår tomte kom genom skorstenen på natten när vi sov, så det gick jättebra
  21. Medlem sedan
    Jul 2003
    #11

    Smart tomte

    Jättesmart at låta tomten komma på natten och mysigt med klapparna redan på morgonen tycker jag!

    Vi firar jul vartannat år i Sverige och vart annat år i Tyskland. Här nere är det oftast (i de katolska familjerna, vilket "vår" är) jesusbarnet som kommer med klapparna. Under tiden barnen leker i ett annat rum lämnar jesusbarnet massa julklappar under granen. Också praktiskt. Men nog gillar jag tomten bäst!
    *~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~*
    Carina i Tyskland med Hugo mars -04 och pyre med BF 25 juni 2009!
  22. 11
    Smart tomte Jättesmart at låta tomten komma på natten och mysigt med klapparna redan på morgonen tycker jag!

    Vi firar jul vartannat år i Sverige och vart annat år i Tyskland. Här nere är det oftast (i de katolska familjerna, vilket "vår" är) jesusbarnet som kommer med klapparna. Under tiden barnen leker i ett annat rum lämnar jesusbarnet massa julklappar under granen. Också praktiskt. Men nog gillar jag tomten bäst!
  23. Medlem sedan
    Jul 2003
    #12
    Nej men vad är det jag ser!! Stort grattis till det efterlängtade lilla pyret i magen!

    Kramar från oss
  24. 12
    Nej men vad är det jag ser!! Stort grattis till det efterlängtade lilla pyret i magen!

    Kramar från oss
  25. Medlem sedan
    Aug 2002
    #13
    ja verkligen stoooort grattis!! Hoppas du mår bra och lycka till!
    Kram!!!
  26. 13
    ja verkligen stoooort grattis!! Hoppas du mår bra och lycka till!
    Kram!!!
  27. Medlem sedan
    Aug 2003
    #14

    Jaaaa, vad glad jag blir

    För er skull. Stort stort Grattis till pyret.
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  28. 14
    Jaaaa, vad glad jag blir För er skull. Stort stort Grattis till pyret.
  29. Medlem sedan
    Aug 2003
    #15
    Ja verkligen kul! Ett stort grattis till lilla pyret i magen, så roligt för er!
  30. 15
    Ja verkligen kul! Ett stort grattis till lilla pyret i magen, så roligt för er!

Liknande trådar

  1. Jag trotsade regnet och gick ut och gick
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-08-17, 21:01
  2. God fortsättning!
    By Camellis in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-04, 21:13
  3. Jaha så gick det som det gick
    By Moonbeam in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-06-03, 18:41
  4. God fortsättning!
    By ylver in forum _0405 Majbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-01-03, 18:56
  5. God fortsättning!
    By Åsa m A&E in forum _0211 Novemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-02, 11:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar