tårarna rinner *känsligt&väldigtlångt*
_0905 Majbarn
  1. Lycklig med 3:an
    #1

    tårarna rinner *känsligt&väldigtlångt*

    Jag vet inte hur jag ska börja skriva detta.......
    Förra torsdagen när vi skulle in för att ge våran lilla prinsessa en ny blodtransfusion så bad jag min läkare att kolla så hennes hjärta slår först för jag var så nojig.
    Han behövde inte säga något jag såg det med mina egna ögon : ( våran lilla älskling levde inte längre.
    Den känsla som sköljde över mig då hoppas jag verkligen aldrig kommer ske igen....
    Fy fan sen satte helvetet igång tårarna har sprutat, jag har bara viljat fly men som tur är så har jag mina underbara barn hemma som håller mitt huvud över vattenytan.
    Fredagen var vi alla bara hemma vi grät, vi mös och vi planerade även för hur våran lilla älskling skulle få ha det dom timmarna vi skulle spendera med henne.
    Vi åkte hela familjen för att barnen skulle få handla varsitt gosedjur till MY våran underbara lillasyster.
    Våran minsta dotter valde en kanin som genast fick namnet nisse och våran stora köpte en heffaklump.
    Hemma hade vi en molnfilt i från me and i som vi kände passade perfekt att lämna med våran älskling.
    I lördags åkte vi in för att föda våran lilla My men tyvärr är jag nog inte direkt gjord för att föda barn på naturlig väg utan vi fick gå och vanka från lördag morgon till söndag kväll innan ens värkarna kom igång natten till måndag minns jag inte allt för mycket av utan då hade jag konstant värkar.
    SÅ måndag morgon föddes världens vackraste lillasyster My kl 8.36
    Eftersom hon kom ut med hinnsäck och allt valde vi att dom skulle ta ut henne en stund för att sen komma in med henne i våran filt. Under tiden dom hade henne så kom kuratorn för att prata med oss en liten stund.
    Efter det kom våran underbara sköterska bärandes på My. Hon hade då berättat för oss att My var ganska svullen speciellt hennes mage var jätte svullen och det var pga immuniseringen alltså blodet.
    Trodde att vi skulle bryta ihop totalt av att se henne men hon var helt underbar såg ut som den finaste lilla fågelunge allt finns där men mycket mycket mindre än det ska vara.
    Vi hade henne hos oss under några timmar innan det var dags för oss att göra det jag aldrig hoopas behöva göra igen säga hejdå för sista gången.....
    Det har nu hunnit gå några dagar sen vi sa hej då till våran ängel, det har varit dagar i från helvetet och bättre dagar saknaden efter våran My är enorm, förstår inte ibland hur man ska komma vidare men det gör man väl.
    Det är tur att man har underbara vänner och släkt och sen måste jag säga att personalen vi mötte på HS på avd 67 är de mest underbara människor jag har mött i hela mitt liv.Jag och min man bara tittade på varandra när den ena efter den andra underbara sköterskan kom. Men det fanns ett guldkorn som kommer följa min man och mig i våra hjärtan brevid My hon var så underbar hon lyssnade på allt och fixade så att vi skulle få det precis som vi önskade Tänk att det finns så människor som hamnar i ens hjärta direkt.

    Jag vill tacka er alla för erat stöd under våran resa & jag önskar er alla Lycka till

    Många kramar från pillan_m2 alias Lycklig med 3:an
  2. 1
    tårarna rinner *känsligt&väldigtlångt* Jag vet inte hur jag ska börja skriva detta.......
    Förra torsdagen när vi skulle in för att ge våran lilla prinsessa en ny blodtransfusion så bad jag min läkare att kolla så hennes hjärta slår först för jag var så nojig.
    Han behövde inte säga något jag såg det med mina egna ögon : ( våran lilla älskling levde inte längre.
    Den känsla som sköljde över mig då hoppas jag verkligen aldrig kommer ske igen....
    Fy fan sen satte helvetet igång tårarna har sprutat, jag har bara viljat fly men som tur är så har jag mina underbara barn hemma som håller mitt huvud över vattenytan.
    Fredagen var vi alla bara hemma vi grät, vi mös och vi planerade även för hur våran lilla älskling skulle få ha det dom timmarna vi skulle spendera med henne.
    Vi åkte hela familjen för att barnen skulle få handla varsitt gosedjur till MY våran underbara lillasyster.
    Våran minsta dotter valde en kanin som genast fick namnet nisse och våran stora köpte en heffaklump.
    Hemma hade vi en molnfilt i från me and i som vi kände passade perfekt att lämna med våran älskling.
    I lördags åkte vi in för att föda våran lilla My men tyvärr är jag nog inte direkt gjord för att föda barn på naturlig väg utan vi fick gå och vanka från lördag morgon till söndag kväll innan ens värkarna kom igång natten till måndag minns jag inte allt för mycket av utan då hade jag konstant värkar.
    SÅ måndag morgon föddes världens vackraste lillasyster My kl 8.36
    Eftersom hon kom ut med hinnsäck och allt valde vi att dom skulle ta ut henne en stund för att sen komma in med henne i våran filt. Under tiden dom hade henne så kom kuratorn för att prata med oss en liten stund.
    Efter det kom våran underbara sköterska bärandes på My. Hon hade då berättat för oss att My var ganska svullen speciellt hennes mage var jätte svullen och det var pga immuniseringen alltså blodet.
    Trodde att vi skulle bryta ihop totalt av att se henne men hon var helt underbar såg ut som den finaste lilla fågelunge allt finns där men mycket mycket mindre än det ska vara.
    Vi hade henne hos oss under några timmar innan det var dags för oss att göra det jag aldrig hoopas behöva göra igen säga hejdå för sista gången.....
    Det har nu hunnit gå några dagar sen vi sa hej då till våran ängel, det har varit dagar i från helvetet och bättre dagar saknaden efter våran My är enorm, förstår inte ibland hur man ska komma vidare men det gör man väl.
    Det är tur att man har underbara vänner och släkt och sen måste jag säga att personalen vi mötte på HS på avd 67 är de mest underbara människor jag har mött i hela mitt liv.Jag och min man bara tittade på varandra när den ena efter den andra underbara sköterskan kom. Men det fanns ett guldkorn som kommer följa min man och mig i våra hjärtan brevid My hon var så underbar hon lyssnade på allt och fixade så att vi skulle få det precis som vi önskade Tänk att det finns så människor som hamnar i ens hjärta direkt.

    Jag vill tacka er alla för erat stöd under våran resa & jag önskar er alla Lycka till

    Många kramar från pillan_m2 alias Lycklig med 3:an
  3. Medlem sedan
    Jun 2006
    #2
    Då alla ord är överflödiga vill jag bara säga att ni finns i våra tankar med allt vad det innebär! * KRAMAR *
  4. 2
    Då alla ord är överflödiga vill jag bara säga att ni finns i våra tankar med allt vad det innebär! * KRAMAR *
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3

    Neeeej!

    Så ledsamt att få läsa om er lilla My! Det måste vara fruktansvärt att behöva gå igenom. Jag har inga ord som kan trösta, men önskar er en fridfull tid framöver tillsammans med varandra och att det snart känns lite ljusare igen!! Många kramar!
    :: MOE :: www.moedesign.se

    Mina tre killar A (2004/03), A (2009/05) och V (2011/12). ♥
  6. 3
    Neeeej! Så ledsamt att få läsa om er lilla My! Det måste vara fruktansvärt att behöva gå igenom. Jag har inga ord som kan trösta, men önskar er en fridfull tid framöver tillsammans med varandra och att det snart känns lite ljusare igen!! Många kramar!
  7. Medlem sedan
    Apr 2006
    #4
    Men vad sorgligt att det slutade så Jag är hemskt ledsen för er skull. Stor kram!
    Mamma till Titus, född 090514
    Min mat-blogg: http://annesfood.blogspot.com
  8. 4
    Men vad sorgligt att det slutade så Jag är hemskt ledsen för er skull. Stor kram!
  9. Medlem sedan
    Nov 2001
    #5
    Åh så sorgligt!

    Många styrkekramar till er, hoppas ni orkar komma igen.
  10. 5
    Åh så sorgligt!

    Många styrkekramar till er, hoppas ni orkar komma igen.
  11. Medlem sedan
    Jul 2007
    #6
    Gu vad sorligt att höra Beklagar verkligen er sorg!
    Stora Kramar Yris
  12. 6
    Gu vad sorligt att höra Beklagar verkligen er sorg!
    Stora Kramar Yris
  13. Medlem sedan
    Oct 2006
    #7
    Nej vad sorgligt, gråter när jag läser din ledsamma berättelse. Det är ju det som inte får hända och kan inte ens sätta mig in i er sorg. Mitt i allt så känner jag dock en glädje för att ni fick sånt bra bemötande mitt i allt detta tragiska. Hoppas ni hittar ett sätt att gå vidare hela familjen. Stor kram.
  14. 7
    Nej vad sorgligt, gråter när jag läser din ledsamma berättelse. Det är ju det som inte får hända och kan inte ens sätta mig in i er sorg. Mitt i allt så känner jag dock en glädje för att ni fick sånt bra bemötande mitt i allt detta tragiska. Hoppas ni hittar ett sätt att gå vidare hela familjen. Stor kram.
  15. Medlem sedan
    Jan 2005
    #8
    Så fruktansvärt tragiskt, blev så ledsen när jag läste ditt inlägg, tänk att sådant här kan hända, helt ofattbart. Massor av tröstkramar till er.

    Kram Amamman
  16. 8
    Så fruktansvärt tragiskt, blev så ledsen när jag läste ditt inlägg, tänk att sådant här kan hända, helt ofattbart. Massor av tröstkramar till er.

    Kram Amamman
  17. Medlem sedan
    Dec 2005
    #9
    Mina tårar rinner för er My och för att ni inte fick ha henne på jorden. Finner inga ord för att trösta och förstår att det inte heller går, sorgen måste få ta sin plats. Skriv gärna här i alla fall och berätta hur du har det, jag lovar att jag inte är den enda som gärna vill se livstecken från dig då och då.

    Idag på eftermiddagen satte jag ett nytt ljus i min favoritljusstake. I morgon ska jag tända det ljuset för er My och hennes fina familj. Låt sorgens fåglar flyga, men låt dem inte bygga bo.

    Många varma kramar till dig, din man och era barn!
  18. 9
    Mina tårar rinner för er My och för att ni inte fick ha henne på jorden. Finner inga ord för att trösta och förstår att det inte heller går, sorgen måste få ta sin plats. Skriv gärna här i alla fall och berätta hur du har det, jag lovar att jag inte är den enda som gärna vill se livstecken från dig då och då.

    Idag på eftermiddagen satte jag ett nytt ljus i min favoritljusstake. I morgon ska jag tända det ljuset för er My och hennes fina familj. Låt sorgens fåglar flyga, men låt dem inte bygga bo.

    Många varma kramar till dig, din man och era barn!
  19. Medlem sedan
    Apr 2006
    #10
    Blir så rörd av det du skriver. Tårarna sprutar och jag har ingen lust alls att åka iväg och reahandla
    tappar alla mina ord.

    Kramar
  20. 10
    Blir så rörd av det du skriver. Tårarna sprutar och jag har ingen lust alls att åka iväg och reahandla
    tappar alla mina ord.

    Kramar
  21. Medlem sedan
    Feb 2003
    #11

    *kramar om*

    Vet att det inte hjälper så mycket, men iaf. Sitter här m tårarna rinnande o tänker mig tillbaka till för 9 år sedan när min bästa kompis fick samma besked som du
    Behöver du prata så vet du att vi finns på denna sidan!
  22. 11
    *kramar om* Vet att det inte hjälper så mycket, men iaf. Sitter här m tårarna rinnande o tänker mig tillbaka till för 9 år sedan när min bästa kompis fick samma besked som du
    Behöver du prata så vet du att vi finns på denna sidan!
  23. Medlem sedan
    Sep 1999
    #12

    inga ord

    bara otroligt skönt att höra att ni blivit så väl behandlade.
    Ta nu hand om varandra!

    Skickar massor med kramar!!!!!!!!!!!!!!!
  24. 12
    inga ord bara otroligt skönt att höra att ni blivit så väl behandlade.
    Ta nu hand om varandra!

    Skickar massor med kramar!!!!!!!!!!!!!!!
  25. Medlem sedan
    Nov 2006
    #13
    Man blir helt tom när man hör om något sådant. Jag vet att jag inte kan skriva något som gör eran sorg lättare, men jag tänker på er och lilla My och känner stort medlidande. Samtidigt känner jag tacksamhet för det jag har. Man ska inte ta något eller någon för given.
    Stor kram
  26. 13
    Man blir helt tom när man hör om något sådant. Jag vet att jag inte kan skriva något som gör eran sorg lättare, men jag tänker på er och lilla My och känner stort medlidande. Samtidigt känner jag tacksamhet för det jag har. Man ska inte ta något eller någon för given.
    Stor kram
  27. Medlem sedan
    Mar 2004
    #14
    Åh, nej! Jag är så oerhört ledsen för er skull och sänder er kramar i massor. Orden räcker inte alls till men jag är så ledsen att ni förlorade er lilla My. Jag glädjer mig dock åt att ni fick några vackra timmar tillsammans och hoppas att ni har många som tar hand om er i er sorg! *kramar om*
  28. 14
    Åh, nej! Jag är så oerhört ledsen för er skull och sänder er kramar i massor. Orden räcker inte alls till men jag är så ledsen att ni förlorade er lilla My. Jag glädjer mig dock åt att ni fick några vackra timmar tillsammans och hoppas att ni har många som tar hand om er i er sorg! *kramar om*
  29. Medlem sedan
    Jul 2003
    #15
    Åh, stora varma kramar från mig!! Jag beklagar verkligen, vad sorgligt.

    Tänder ett ljus för My, och tänker på er!!

    KRAM!
  30. 15
    Åh, stora varma kramar från mig!! Jag beklagar verkligen, vad sorgligt.

    Tänder ett ljus för My, och tänker på er!!

    KRAM!
  31. Medlem sedan
    Jul 2002
    #16
    Nej. Så fruktansvärt. En stor kram till er i dessa svåra tider.
    Bi med Em nov02 & Na mars04 & Mi maj09
    Och lilla 4:an i magen bf slutet av april-12

    Bloggar om Fjärde resan på http://lindal.blogg.se/denfjarderesan/
  32. 16
    Nej. Så fruktansvärt. En stor kram till er i dessa svåra tider.
  33. Medlem sedan
    Apr 2005
    #17
    Nej men vännen! Stackars er, så ledsamt när det händer sånt här! Många kramar från oss.
  34. 17
    Nej men vännen! Stackars er, så ledsamt när det händer sånt här! Många kramar från oss.
  35. Medlem sedan
    Dec 2008
    #18
    Beklagar verkligen. Ta hand om varandra.
  36. 18
    Beklagar verkligen. Ta hand om varandra.
  37. 41:an
    #19

    Kramar i massor!

    Har inga ord!
    Vad fint ändå att ni fick ta avsked på ert sätt! Hoppas att ni kan bära med er det i sorgen!
  38. 19
    Kramar i massor! Har inga ord!
    Vad fint ändå att ni fick ta avsked på ert sätt! Hoppas att ni kan bära med er det i sorgen!
  39. Medlem sedan
    Oct 2004
    #20
    Åh nej, så tragiskt! Vet att inga ord kan göra smärtan mindre, men en stor kram skickar jag! Så olyckligt när sådant händer! Ta er tid att sörja, det behöver man när man mist en kär liten baby... det gör ju så ont i hjärtat!

    Kramar!
  40. 20
    Åh nej, så tragiskt! Vet att inga ord kan göra smärtan mindre, men en stor kram skickar jag! Så olyckligt när sådant händer! Ta er tid att sörja, det behöver man när man mist en kär liten baby... det gör ju så ont i hjärtat!

    Kramar!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Tårarna rinner
    By "Es mamma" in forum Ordet är fritt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2010-10-26, 23:13
  2. Tårarna rinner *känsligt*
    By xaramia in forum Änglabarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-30, 08:18
  3. Tårarna rinner *känsligt*
    By xaramia in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-09-22, 21:35
  4. Tårarna rinner *känsligt*
    By xaramia in forum _0807 Julibarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-09-21, 21:22
  5. Tårarna rinner *känsligt*
    By xaramia in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-09-20, 16:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar