Vi fick en dotter!!!
_0901 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2006
    #1

    Vi fick en dotter!!!

    Hej allihopa,

    Nu äntligen har jag hittat tid till datan för att berätta om när Nicole föddes....

    Vattnet gick ju ons natt (23.20) och vi åkte in kl 7 morgonen efter till BB Stockholm. Värkarbetet var segt som jag skrev tidigare och vi blev hemskickade. Under hela dagen och kvällen så hade jag värkar men med 15 min mellanrum. På kvällen var de så glesa som 20-30 min mellan. Och det var sååå segt. Sambon gick och la sig vid 22 och jag lät han sova på och somnade själv mellan värkarna vilket är helt galet.
    När kl närmat sig 3 fick jag frossa och kände på mig att jag nog borde väcka sambon och ringa BB. Vilket jag gjorde och hon tyckte att jag nog skulle komma in... trots 20-30 min mellan värkarna.... och det var tuuuuuur det! vi bor 40 min bilresa från BB och under vägen fick jag tätare värkar och på slutet en som inte släppte.
    Vi kom in, jag blev undersökt och hör och häpna jag va öppen 8cm. Det var jag INTE beredd på och minutrarna efter var sjukt intensiva. jag fick en värk och kände hur bebis vred sig och pressade sig ner ordagrant och mamma vilken smärta.. Jag har ju bara fött med epidural och det hans inte med nu och gudarna ska veta att denna förlossning var av en helt annan kaliber. häftigt att få uppleva båda sorter dock! Bebis kom ut 3 krystvärkar senare och vår son fick en syser. Lilla Nicole. 3475 gr och 48 cm lång trots 16 dagar tidig. Hon är alldeles underbar... men sover väl 23 timmar om dygnet. Äter, sover och bajsar

    Vi fick den bästa julklappen man kan tänka sig och nu önskar jag bara er alla massa lycka till och en god fortsättning!

    kram
  2. 1
    Vi fick en dotter!!! Hej allihopa,

    Nu äntligen har jag hittat tid till datan för att berätta om när Nicole föddes....

    Vattnet gick ju ons natt (23.20) och vi åkte in kl 7 morgonen efter till BB Stockholm. Värkarbetet var segt som jag skrev tidigare och vi blev hemskickade. Under hela dagen och kvällen så hade jag värkar men med 15 min mellanrum. På kvällen var de så glesa som 20-30 min mellan. Och det var sååå segt. Sambon gick och la sig vid 22 och jag lät han sova på och somnade själv mellan värkarna vilket är helt galet.
    När kl närmat sig 3 fick jag frossa och kände på mig att jag nog borde väcka sambon och ringa BB. Vilket jag gjorde och hon tyckte att jag nog skulle komma in... trots 20-30 min mellan värkarna.... och det var tuuuuuur det! vi bor 40 min bilresa från BB och under vägen fick jag tätare värkar och på slutet en som inte släppte.
    Vi kom in, jag blev undersökt och hör och häpna jag va öppen 8cm. Det var jag INTE beredd på och minutrarna efter var sjukt intensiva. jag fick en värk och kände hur bebis vred sig och pressade sig ner ordagrant och mamma vilken smärta.. Jag har ju bara fött med epidural och det hans inte med nu och gudarna ska veta att denna förlossning var av en helt annan kaliber. häftigt att få uppleva båda sorter dock! Bebis kom ut 3 krystvärkar senare och vår son fick en syser. Lilla Nicole. 3475 gr och 48 cm lång trots 16 dagar tidig. Hon är alldeles underbar... men sover väl 23 timmar om dygnet. Äter, sover och bajsar

    Vi fick den bästa julklappen man kan tänka sig och nu önskar jag bara er alla massa lycka till och en god fortsättning!

    kram
  3. Medlem sedan
    Aug 2008
    #2
    GRATTIS TILL NICOLE!

    Kramar / Marina
  4. 2
    GRATTIS TILL NICOLE!

    Kramar / Marina
  5. Medlem sedan
    Sep 2002
    #3
    *GRATTIS* Jag har funderat på hur det gick efter att du skrev tidigare. Härlig upplevelse du fick, se till att njuta av varandra! Vi andra fortsätter vänta på storken... Kramar!
  6. 3
    *GRATTIS* Jag har funderat på hur det gick efter att du skrev tidigare. Härlig upplevelse du fick, se till att njuta av varandra! Vi andra fortsätter vänta på storken... Kramar!
  7. Medlem sedan
    Aug 2004
    #4
    GRATTIS!!!! Underbart med en lillasyster! Det verkar ju som att hon var färdig helt enkelt.
    Kram
    What happened to the dream of a girl President?
    -She´s dancing in the video next to 50 Cent.
  8. 4
    GRATTIS!!!! Underbart med en lillasyster! Det verkar ju som att hon var färdig helt enkelt.
    Kram
  9. Medlem sedan
    Jul 2006
    #5
    Stort grattis till tjejen!!!!
  10. 5
    Stort grattis till tjejen!!!!
  11. Medlem sedan
    Sep 2006
    #6
    Grattis till lilla syster vilken julklapp!!
    Har undrat så hur det gick... japp då är det BARA alla vi andra kvar

    Stora kramisar
    ~*~Under sker medan vi väntar. Mirakel tar lite längre tid~*~
  12. 6
    Grattis till lilla syster vilken julklapp!!
    Har undrat så hur det gick... japp då är det BARA alla vi andra kvar

    Stora kramisar
  13. Medlem sedan
    Feb 2008
    #7
    Grattis! Nu får väl resten knipa över nyår iaf...
    Fast jag är helt inställd på att den här tänker poppa ut på nyårs natten bara för att jäklas med oss. Blir väl en minut i tolv så att det blir en -08 iaf
  14. 7
    Grattis! Nu får väl resten knipa över nyår iaf...
    Fast jag är helt inställd på att den här tänker poppa ut på nyårs natten bara för att jäklas med oss. Blir väl en minut i tolv så att det blir en -08 iaf
  15. Medlem sedan
    Oct 2002
    #8
    Stort grattis till tjejen!! Vad skönt att det gick bra trots att det gick undan på slutet. Måste varit en chock att det var så nära när ni kom in.

    Kramar
  16. 8
    Stort grattis till tjejen!! Vad skönt att det gick bra trots att det gick undan på slutet. Måste varit en chock att det var så nära när ni kom in.

    Kramar
  17. Medlem sedan
    Aug 2000
    #9
    Stora grattiskramar!
    Nä, det är inte skönt att föda barn... men tänk vad härligt det är när de är ute!!

    Vilken tur att ni åkte in. Man brukar kunna känna på sig att det är allvar fast det inte "borde" vara det.

    God fortsättning!
  18. 9
    Stora grattiskramar!
    Nä, det är inte skönt att föda barn... men tänk vad härligt det är när de är ute!!

    Vilken tur att ni åkte in. Man brukar kunna känna på sig att det är allvar fast det inte "borde" vara det.

    God fortsättning!
  19. Medlem sedan
    Dec 2004
    #10
    GRATTIS!!! Vad härligt med en liten bebbe i jultider!
  20. 10
    GRATTIS!!! Vad härligt med en liten bebbe i jultider!
  21. Medlem sedan
    Apr 2008
    #11
    Grattis till lilltjejen!! Så mysigt att få gosa med nyföding *längtar*
  22. 11
    Grattis till lilltjejen!! Så mysigt att få gosa med nyföding *längtar*
  23. Medlem sedan
    Dec 2002
    #12
    Grattis till tjejen!!!
    (Fast jag tycker man ska vänta på sin tur i ordningen Snart är det januari!
  24. 12
    Grattis till tjejen!!!
    (Fast jag tycker man ska vänta på sin tur i ordningen Snart är det januari!
  25. Medlem sedan
    Oct 2006
    #13
    Underbart! Stort grattis...
  26. 13
    Underbart! Stort grattis...
  27. Medlem sedan
    Jun 2008
    #14
    Vad härligt att få träffa den där som buffat och knuffat så länge! Stort grattis till den fina julklappen!
  28. 14
    Vad härligt att få träffa den där som buffat och knuffat så länge! Stort grattis till den fina julklappen!
  29. Medlem sedan
    Jun 2005
    #15
    Grattis! Vad härligt att allt gått bra.
  30. 15
    Grattis! Vad härligt att allt gått bra.
  31. Medlem sedan
    Mar 2004
    #16
    Grattis till lilla dottern! Ta hand om er nu och gosa på!
  32. 16
    Grattis till lilla dottern! Ta hand om er nu och gosa på!
  33. Medlem sedan
    Dec 2007
    #17
    Åh Grattis började fundera på hur det hade gått för dig efter vattenavgången.
    Vad mysigt med en liten dotter och hon lät ju väldigt behändig som mest bara sover och äter.

    Kram/Jehia
  34. 17
    Åh Grattis började fundera på hur det hade gått för dig efter vattenavgången.
    Vad mysigt med en liten dotter och hon lät ju väldigt behändig som mest bara sover och äter.

    Kram/Jehia
  35. Medlem sedan
    Jun 2008
    #18
    Stort GRATTIS till dottern! Kul med en av varje.
  36. 18
    Stort GRATTIS till dottern! Kul med en av varje.
  37. Medlem sedan
    May 2001
    #19

    Grattis till Nicole

    och skönt att allt gick bra, fast lite avis blir jag nog, vill oxå ha bebbe ju, fast å andra sidan går ju 2 rätt fort.... kan man ju hoppas.

    kram till nya lilla familjen.
    Stolt mamma till underprinsarna Elric-05, Tyr-07 och Zedd-09

    Våran blogg : http://littelfrogs.blogspot.com

    Elrics gammla blogg finns kvar men kommer inte att skriva just nåt mer i den men där finns ju en del smått och gott från då han var liten bebis.
    www.grodprinsen.blogg.se
  38. 19
    Grattis till Nicole och skönt att allt gick bra, fast lite avis blir jag nog, vill oxå ha bebbe ju, fast å andra sidan går ju 2 rätt fort.... kan man ju hoppas.

    kram till nya lilla familjen.
  39. Medlem sedan
    Jun 2005
    #20
    Ett stort grattís till lille Nicole! Skönt att allt gick bra!
  40. 20
    Ett stort grattís till lille Nicole! Skönt att allt gick bra!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Fick dotter den 19:e
    By BostonPappa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-05-23, 20:17
  2. vi fick en dotter
    By mallis in forum _1011 Novemberbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-11-11, 17:33
  3. Fick från min dotter på msn
    By -TH- in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-03-09, 22:39
  4. Fick sms av dotter
    By _em_ in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-03-20, 22:25
  5. Vi fick en dotter
    By pea_75 in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-09-02, 15:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar