Tandborstning?
_0806 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2007
    #1

    Tandborstning?

    Hej och God fortsättning!
    Hoppas att julen har varit till er belåtenhet! <3

    Jag har en liten fråga som gäller tandborstning!
    Hur gör ni?? När börjar/började ni??

    Freja har snart 6 tänder framme, två nere och 4 uppe och jag har inte kommit igång med tandborstning än... men nu är tänderna snart hela uppe och jag känner att det är en aktuell fråga. Tips mottages tacksamt!

    Kram Kimzan
  2. 1
    Tandborstning? Hej och God fortsättning!
    Hoppas att julen har varit till er belåtenhet! <3

    Jag har en liten fråga som gäller tandborstning!
    Hur gör ni?? När börjar/började ni??

    Freja har snart 6 tänder framme, två nere och 4 uppe och jag har inte kommit igång med tandborstning än... men nu är tänderna snart hela uppe och jag känner att det är en aktuell fråga. Tips mottages tacksamt!

    Kram Kimzan
  3. Medlem sedan
    Aug 2002
    #2
    Så fort första tittar upp så ska de borstas. Så det är bara att sätta igång!
  4. 2
    Så fort första tittar upp så ska de borstas. Så det är bara att sätta igång!
  5. Medlem sedan
    Nov 2007
    #3
    Jag köpte barntandkräm och en tandborste idag. tandborsten var dock till 1-2 år, men jag har en sån där liten gummitandkliare som man sätter på fingret så jag tog tandkräm på den och borsta hennes tänder, och det gick bra. Och så gav jag henne tandborsten att tugga och bekanta sig med!

    Nu ska jag bara få rutin på det också!
    Kram
  6. 3
    Jag köpte barntandkräm och en tandborste idag. tandborsten var dock till 1-2 år, men jag har en sån där liten gummitandkliare som man sätter på fingret så jag tog tandkräm på den och borsta hennes tänder, och det gick bra. Och så gav jag henne tandborsten att tugga och bekanta sig med!

    Nu ska jag bara få rutin på det också!
    Kram
  7. Medlem sedan
    Mar 2005
    #4
    Jag fick träffa tandsköterskor på bvc... de sa att man inte behöver använda tandkräm i början, det viktiga är att man borstar. Men funkar det så är det väl antagligen ingen fara heller
  8. 4
    Jag fick träffa tandsköterskor på bvc... de sa att man inte behöver använda tandkräm i början, det viktiga är att man borstar. Men funkar det så är det väl antagligen ingen fara heller

Liknande trådar

  1. Tandborstning
    By Naturell mor till 3 in forum _1110 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-04-19, 17:40
  2. tandborstning
    By lillplopp in forum Många barn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-01-19, 19:41
  3. Tandborstning
    By KNFG in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-10-01, 14:01
  4. Tandborstning
    By maita in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-09-30, 14:29
  5. Tandborstning
    By Saria in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-09-23, 08:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar