umgänge med kriminell pappa
Vårdnad - gemensam/enskild
  1. sofia72
    #1

    umgänge med kriminell pappa

    Jag bor ensam med 2 barn och håller på och skiljer mig från pappan. Han har en kriminell bakgrund och farliga typer letar efter honom. Så han har varit utomlands i 4 månader nu. Han säger dock att han ska komma tillbaka och naturligtvis vill han ha barnen hos sig så mycket som möjligt. Han är en superbra pappa i övrigt och absolut kapabel att ta hand om dem. Men jag är rädd eftersom han är hotad, då vill jag inte att barnen ska vara ensamma med honom. Hur ska man kunna veta hur stort hotet och risken är? Jag har aldrig velat vara ensam-mamma, men vill naturligtvis att min barn ska vara säkra.

    Ibland tänker jag att det är bäst om han stannar utomlands. Det är tråkigt för barnen, men då är det i alla fall lugnt här. Jag och min familj har även fått ta emot en del hot, men sedan han varit borta är det lugnt. Nu är då frågan, vad gör jag om han flyttar hem till Sverige igen?... VV vore underbart i praktiken, men ska jag sitta och vara orolig hela tiden blir det i stället hemskt...
  2. 1
    umgänge med kriminell pappa Jag bor ensam med 2 barn och håller på och skiljer mig från pappan. Han har en kriminell bakgrund och farliga typer letar efter honom. Så han har varit utomlands i 4 månader nu. Han säger dock att han ska komma tillbaka och naturligtvis vill han ha barnen hos sig så mycket som möjligt. Han är en superbra pappa i övrigt och absolut kapabel att ta hand om dem. Men jag är rädd eftersom han är hotad, då vill jag inte att barnen ska vara ensamma med honom. Hur ska man kunna veta hur stort hotet och risken är? Jag har aldrig velat vara ensam-mamma, men vill naturligtvis att min barn ska vara säkra.

    Ibland tänker jag att det är bäst om han stannar utomlands. Det är tråkigt för barnen, men då är det i alla fall lugnt här. Jag och min familj har även fått ta emot en del hot, men sedan han varit borta är det lugnt. Nu är då frågan, vad gör jag om han flyttar hem till Sverige igen?... VV vore underbart i praktiken, men ska jag sitta och vara orolig hela tiden blir det i stället hemskt...
  3. mamman30
    #2

    Prata med FR

    berätta om hoten och pappans bakgrund,det borde ju verkligen inte vara några problem..
  4. 2
    Prata med FR berätta om hoten och pappans bakgrund,det borde ju verkligen inte vara några problem..

Liknande trådar

  1. föds man kriminell?
    By xaramia in forum Ordet är fritt
    Svar: 49
    Senaste inlägg: 2011-02-16, 12:10
  2. umgänge med pappa
    By Anonym in forum Pappasnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-01-01, 18:05
  3. Pappa vill ha umgänge efter 6år!
    By Anonym in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2010-08-30, 16:02
  4. Umgänge med hjärnskadad pappa?
    By anonymt namn in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-05-02, 06:53
  5. Kriminell=utan pappa?
    By Eliza62 in forum Pappasnack
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2006-12-14, 23:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar