Nyår!!!
_0803 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2007
    #1

    Nyår!!!

    Blev plötsligt ensam hemma så jag skaffade mig lite tid att sitta vid datorn
    Så nu undrar jag...

    ****Nyår!!!!****

    Med vem ska den firas?Hemma?Fest?

    Några traditioner som följs?

    Mat?

    Drycken?

    Vad är det bästa med nyår?
  2. 1
    Nyår!!! Blev plötsligt ensam hemma så jag skaffade mig lite tid att sitta vid datorn
    Så nu undrar jag...

    ****Nyår!!!!****

    Med vem ska den firas?Hemma?Fest?

    Några traditioner som följs?

    Mat?

    Drycken?

    Vad är det bästa med nyår?
  3. Medlem sedan
    Jun 2004
    #2
    Helens nyårssvar! (OBS, långt!)

    Med vem ska den firas?Hemma?Fest?
    - Den ska firas tillsammans med goda vänner, i år blir vi 10-11 stycken vuxna och 3 08r. Vi ska vara hemma hos oss i år (vi byter varje år).

    Några traditioner som följs?
    - Förra året började vi traditionen med att vi har knytis hemma hos någon. Den som vi är hos fixar huvudrätt, någon annan förrätt, nån efterrätt, nån fyrverkerier, nån champagnen och alla tar med sig eget dricka. Den man är hos ansvarar också för någon aktivitet på dagen. Vi planerar att gå till ett vindskydd vid ån här och grilla korv. Tänker försöka fixa en liten rolig tipsrunda med en liten vinst.

    Mat?
    - På dagen blir det korvgrillning.
    På kvällen blir det trerätters och vi ska bara göra huvudrätten. Det blir förmodligen potatisgratäng (eller nåt annat med potatis) och fläskfilégryta. Men vi är inte säkra ännu, ska handla imorrn.

    Drycken?
    - Alla tar med sig eget, men vi som är värdar bjuder på välkomstdrick och vatten Champagne vid tolvslaget (fast jag kör på nån alkoholfri variant).

    Vad är det bästa med nyår?
    - Inte själva nyåret i sig... Utan att få ha en glitter-fest med uppklädda gäster, trerätters middag och en heltrevlig kväll!

    Måste bara tillägga...
    vi ska skriva ett nyårstal under middagen också. Någon börjar med att skriva ca 2-4 meningar som sedan viks över så att man bara ser sista meningen. På den får nån annan fortsätta och skriva och så håller man på tills alla som vill fått skriva (en person kan skriva flera gånger också om man inte är så många) och sedan läser vi upp detta vid 12-slaget. Brukar bli väldigt populärt med många skratt! Det är extra kul om man kan rimma... och den som får äran att läsa det ska helst inte läsa innan han/hon läser upp det! Då blir det ännu roligare!
  4. 2
    Helens nyårssvar! (OBS, långt!)

    Med vem ska den firas?Hemma?Fest?
    - Den ska firas tillsammans med goda vänner, i år blir vi 10-11 stycken vuxna och 3 08r. Vi ska vara hemma hos oss i år (vi byter varje år).

    Några traditioner som följs?
    - Förra året började vi traditionen med att vi har knytis hemma hos någon. Den som vi är hos fixar huvudrätt, någon annan förrätt, nån efterrätt, nån fyrverkerier, nån champagnen och alla tar med sig eget dricka. Den man är hos ansvarar också för någon aktivitet på dagen. Vi planerar att gå till ett vindskydd vid ån här och grilla korv. Tänker försöka fixa en liten rolig tipsrunda med en liten vinst.

    Mat?
    - På dagen blir det korvgrillning.
    På kvällen blir det trerätters och vi ska bara göra huvudrätten. Det blir förmodligen potatisgratäng (eller nåt annat med potatis) och fläskfilégryta. Men vi är inte säkra ännu, ska handla imorrn.

    Drycken?
    - Alla tar med sig eget, men vi som är värdar bjuder på välkomstdrick och vatten Champagne vid tolvslaget (fast jag kör på nån alkoholfri variant).

    Vad är det bästa med nyår?
    - Inte själva nyåret i sig... Utan att få ha en glitter-fest med uppklädda gäster, trerätters middag och en heltrevlig kväll!

    Måste bara tillägga...
    vi ska skriva ett nyårstal under middagen också. Någon börjar med att skriva ca 2-4 meningar som sedan viks över så att man bara ser sista meningen. På den får nån annan fortsätta och skriva och så håller man på tills alla som vill fått skriva (en person kan skriva flera gånger också om man inte är så många) och sedan läser vi upp detta vid 12-slaget. Brukar bli väldigt populärt med många skratt! Det är extra kul om man kan rimma... och den som får äran att läsa det ska helst inte läsa innan han/hon läser upp det! Då blir det ännu roligare!
  5. Medlem sedan
    Jul 2007
    #3
    ****Nyår!!!!****

    Med vem ska den firas?Hemma?Fest?
    Vi ska hem till en kompis och fira.Dit kommer också ett annat par.Det blir 7 el. 8 barn (och en bebbe i magen:inte jag då)

    Några traditioner som följs?
    Nej.Det enda är nog att vi alltid äter ostbricka på nyårsafton.Det hör till.

    Mat?Vet inte vad som erbjuds.Min kompis sambo är duktig på att laga mat så....

    Drycken?
    Julmust och vid tolvslaget dricker jag iallafall en cider som innehåller hela 2,2 %!

    Vad är det bästa med nyår?
    Att julen inte bara tar abrupt slut och man har en anledning att ha det festligt lite till.Sen är det alltid kul med nystarter som nyår kan vara och man har ett helt nytt år att fylla med härliga minnen.
  6. 3
    ****Nyår!!!!****

    Med vem ska den firas?Hemma?Fest?
    Vi ska hem till en kompis och fira.Dit kommer också ett annat par.Det blir 7 el. 8 barn (och en bebbe i magen:inte jag då)

    Några traditioner som följs?
    Nej.Det enda är nog att vi alltid äter ostbricka på nyårsafton.Det hör till.

    Mat?Vet inte vad som erbjuds.Min kompis sambo är duktig på att laga mat så....

    Drycken?
    Julmust och vid tolvslaget dricker jag iallafall en cider som innehåller hela 2,2 %!

    Vad är det bästa med nyår?
    Att julen inte bara tar abrupt slut och man har en anledning att ha det festligt lite till.Sen är det alltid kul med nystarter som nyår kan vara och man har ett helt nytt år att fylla med härliga minnen.
  7. Medlem sedan
    Jan 2005
    #4

    Vårt nyår

    ****Nyår!!!!****

    Med vem ska den firas?Hemma?Fest?
    Den skall firas hemma hos kompisar. Vi blir 11 vuxna och 9 barn, mellan 4 och runt 13 tror jag. 7 pojkar och 2 tjejer. Så det blir röj. Dom vi skall till har en extra stuga på tomten där det finns trummor, discoljus och en massa annat kul. Så där kommer nog barnen att vara.
    Vi har valt att låta Fabian vara hos mormor och morfar. Han kommer att ha det mycket bättre där.
    Vi skall ställa vår husvagn där.

    Några traditioner som följs?
    Inte vad jag vet, Vi brukar fira nyår med olika personer och på olika platser.

    Mat?
    Vet inte, men jag tror att det blir något med fläskfile.

    Drycken?
    Lite blandat. Vin till maten och bubbel till tolvslaget.

    Vad är det bästa med nyår?
    Att det blir en festligare stämming.
    Camilla m F01 o O04 o F08

    skolds.blogg.se
  8. 4
    Vårt nyår ****Nyår!!!!****

    Med vem ska den firas?Hemma?Fest?
    Den skall firas hemma hos kompisar. Vi blir 11 vuxna och 9 barn, mellan 4 och runt 13 tror jag. 7 pojkar och 2 tjejer. Så det blir röj. Dom vi skall till har en extra stuga på tomten där det finns trummor, discoljus och en massa annat kul. Så där kommer nog barnen att vara.
    Vi har valt att låta Fabian vara hos mormor och morfar. Han kommer att ha det mycket bättre där.
    Vi skall ställa vår husvagn där.

    Några traditioner som följs?
    Inte vad jag vet, Vi brukar fira nyår med olika personer och på olika platser.

    Mat?
    Vet inte, men jag tror att det blir något med fläskfile.

    Drycken?
    Lite blandat. Vin till maten och bubbel till tolvslaget.

    Vad är det bästa med nyår?
    Att det blir en festligare stämming.

Liknande trådar

  1. Nyår
    By Nettan77 in forum _0907 Julibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-12-29, 18:01
  2. Barn-förrätt till Nyår (+ på Jul & Nyår)
    By Pugini in forum Mat & dryck
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-12-18, 11:18
  3. Ang nyår
    By H med E in forum Känsliga snack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-29, 12:24
  4. vad gör ni på nyår?
    By Kajsa å Valter in forum _0504 Aprilbarn
    Svar: 43
    Senaste inlägg: 2005-12-30, 18:36
  5. Nyår?
    By catya in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-28, 22:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar