Citodon
_0901 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2007
    #1

    Citodon

    När jag var inne på förlossningen natten mellan torsdag och fredag fick jag två citodon av BM för att ta som smärtlindring. Jag tog en och hade den andra kvar. Inatt när jag vaknade vid två-tiden hade jag smärtsamma samandragningar igen och tog då den tablett som var kvar.
    Nu när jag av ren nyfikenhet gått in och läst om läkemedlet på fass står det att man inte ska ta detta läkemedel om man är gravid eller planerar graviditet.
    Mysko tycker jag med tanke på att jag fick det inne på förlossningen. Man kanske är lite extra känslig men tror ni att det är någon fara för barnet i magen?
    Kan tillägga att både på förlossningen och här hemma inatt ,sov jag kanonskönt igen efter att ha haft smärtsamma samandragningar som nu har avtagit.
    Ska till spec. mödravården imorgon (om bebisen forfarande är kvar i magen). Får väl fråga min BM där varför man får Citodon som smärtlindring.
  2. 1
    Citodon När jag var inne på förlossningen natten mellan torsdag och fredag fick jag två citodon av BM för att ta som smärtlindring. Jag tog en och hade den andra kvar. Inatt när jag vaknade vid två-tiden hade jag smärtsamma samandragningar igen och tog då den tablett som var kvar.
    Nu när jag av ren nyfikenhet gått in och läst om läkemedlet på fass står det att man inte ska ta detta läkemedel om man är gravid eller planerar graviditet.
    Mysko tycker jag med tanke på att jag fick det inne på förlossningen. Man kanske är lite extra känslig men tror ni att det är någon fara för barnet i magen?
    Kan tillägga att både på förlossningen och här hemma inatt ,sov jag kanonskönt igen efter att ha haft smärtsamma samandragningar som nu har avtagit.
    Ska till spec. mödravården imorgon (om bebisen forfarande är kvar i magen). Får väl fråga min BM där varför man får Citodon som smärtlindring.
  3. Medlem sedan
    Apr 2008
    #2
    Citodon är ju paracetamol (samma som Alvedon) + kodein. I min FASS på jobbet står det i alla fall att inga kända risker finns vid graviditet vg paracetamol och att kodein ska undvikas under första trimestern. Tror du kan vara lugn!
  4. 2
    Citodon är ju paracetamol (samma som Alvedon) + kodein. I min FASS på jobbet står det i alla fall att inga kända risker finns vid graviditet vg paracetamol och att kodein ska undvikas under första trimestern. Tror du kan vara lugn!
  5. Medlem sedan
    Apr 2007
    #3
    Tack! man blir lite fånig med detta ang. mediciner.
  6. 3
    Tack! man blir lite fånig med detta ang. mediciner.
  7. Medlem sedan
    Feb 2003
    #4
    Det är nog ingen fara om bm har gett dig det. De vet vad de gör. Själv går jag och tittar på Ipren-asken när det gör som mest ont och undrar vad faran kan vara..... för Alvedon hjälper ju inte mycke....
  8. 4
    Det är nog ingen fara om bm har gett dig det. De vet vad de gör. Själv går jag och tittar på Ipren-asken när det gör som mest ont och undrar vad faran kan vara..... för Alvedon hjälper ju inte mycke....
  9. Medlem sedan
    Oct 2008
    #5
    Hej! Fick oxå citodon på förlossningen förra grav. pga kraftiga smärtor i svanskotan. Det kan ges i början av värkarbetet fick jag veta.
  10. 5
    Hej! Fick oxå citodon på förlossningen förra grav. pga kraftiga smärtor i svanskotan. Det kan ges i början av värkarbetet fick jag veta.

Liknande trådar

  1. Citodon?
    By Anonym in forum Gravidsnack
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2012-01-09, 16:55
  2. Citodon...
    By marmeglad in forum Ordet är fritt
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2011-05-20, 18:10
  3. Citodon?
    By jennnie in forum Kropp & hälsa
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-01-06, 12:59
  4. Citodon
    By Naturell in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-02-27, 17:24
  5. Citodon!
    By charlia in forum _0707 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-12, 17:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar