Stockholmstips?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Feb 2002
    #1

    Stockholmstips?

    Åker till Stockholm med familjen på torsdag och fredag. Huvudsyftet är lite shopping men vill gärna mysa lite med god mat å så också. Vart går vi och äter middag, 2 st barn varav endast den ena äter "riktig" mat än, och 2 vuxna som gillar MYCKET mat? Gärna italienskt.

    Vilka affärer ska vi inte missa om maken är ute efter skjortor, gärna rea, Tiger of Sweden, Boss eller liknande?

    Vart kan vi gå om vi vill hålla sexåringen på gott humör?

    Tacksam för lite tips till lantisarna!
    Njut av livet - det går inte i repris!
  2. 1
    Stockholmstips? Åker till Stockholm med familjen på torsdag och fredag. Huvudsyftet är lite shopping men vill gärna mysa lite med god mat å så också. Vart går vi och äter middag, 2 st barn varav endast den ena äter "riktig" mat än, och 2 vuxna som gillar MYCKET mat? Gärna italienskt.

    Vilka affärer ska vi inte missa om maken är ute efter skjortor, gärna rea, Tiger of Sweden, Boss eller liknande?

    Vart kan vi gå om vi vill hålla sexåringen på gott humör?

    Tacksam för lite tips till lantisarna!
  3. Medlem sedan
    Feb 2002
    #2
    PS Vi bor centralt på Scandic Sergel Plaza.
  4. 2
    PS Vi bor centralt på Scandic Sergel Plaza.
  5. Medlem sedan
    Oct 2007
    #3
    Vill ni shoppa lite kläder så skulle jag föreslå att ni åker ut till Barkarby Outlet. Där finns även IKEA och hur mycket butiker som helst. Det går en buss dit.
    www.sl.se

    Köp Stockholmskortet, finns med olika villkor och kan troligen köpas i receptionen på hotellet, annars vet de vart man köper det närmast. Då har ni kort att åka buss, t-bana och pendel med. Och så kan det ingå lite fritt inträde på saker.
  6. 3
    Vill ni shoppa lite kläder så skulle jag föreslå att ni åker ut till Barkarby Outlet. Där finns även IKEA och hur mycket butiker som helst. Det går en buss dit.
    www.sl.se

    Köp Stockholmskortet, finns med olika villkor och kan troligen köpas i receptionen på hotellet, annars vet de vart man köper det närmast. Då har ni kort att åka buss, t-bana och pendel med. Och så kan det ingå lite fritt inträde på saker.
  7. Medlem sedan
    Apr 2000
    #4
    Rum för barn i Kulturhuset är en liten oas, med läshörna och massro av böcker och så kan barnen måla/lyssla. Ofta är det en utställning för barn på samma våningsplan också.
    ang mat: har dålig erfarenhet av Jensens Böffehus på Vasagatan, så gå inte dit lång väntan och fel mat. trevlig pizzeria är Dolce Vita på Kunsgholmsgatan, goda pissor och pasta, tar 10 minuter att promenera från t-centralen. La Famiglia ska vara bra också. tror den ligger på Alströmmergatan, där måste man nog boka.
    ha det så trevligt!
    Naturhistoriska museet är alltid en hit, men det ligger ju inte i city, om ni nu vill hålla er där. men där finns ju Cosmonova och roliga utställningar.
  8. 4
    Rum för barn i Kulturhuset är en liten oas, med läshörna och massro av böcker och så kan barnen måla/lyssla. Ofta är det en utställning för barn på samma våningsplan också.
    ang mat: har dålig erfarenhet av Jensens Böffehus på Vasagatan, så gå inte dit lång väntan och fel mat. trevlig pizzeria är Dolce Vita på Kunsgholmsgatan, goda pissor och pasta, tar 10 minuter att promenera från t-centralen. La Famiglia ska vara bra också. tror den ligger på Alströmmergatan, där måste man nog boka.
    ha det så trevligt!
    Naturhistoriska museet är alltid en hit, men det ligger ju inte i city, om ni nu vill hålla er där. men där finns ju Cosmonova och roliga utställningar.
  9. Medlem sedan
    Oct 2007
    #5
    Ja det ligger väldigt centralt. Har inga bra tips på krogar men det finns hur många som helst i närheten. Och ni är precis vid Gallerian och nära NK där man kan köpa hemgjord choklad.

    Vid Hötorget så finns det ju Kungshallen där man kan välja från olika "kök" och ändå sitta tillsammans. Är precis vid Hötorget och nära Pub och en massa andra butiker. Då har ni även Drottninggatan precis nära också med en massa butiker.
  10. 5
    Ja det ligger väldigt centralt. Har inga bra tips på krogar men det finns hur många som helst i närheten. Och ni är precis vid Gallerian och nära NK där man kan köpa hemgjord choklad.

    Vid Hötorget så finns det ju Kungshallen där man kan välja från olika "kök" och ändå sitta tillsammans. Är precis vid Hötorget och nära Pub och en massa andra butiker. Då har ni även Drottninggatan precis nära också med en massa butiker.
  11. Medlem sedan
    Feb 2008
    #6
    Jensens Böfhus på Vasagatan måste vara Stockholms allra sämsta restaurang. Vi var där en gång och skulle käka lunch och när vi inte fått mate efter en timme gick vi .

    Jensens Böfhus på Sveavägen är bra däremot.
  12. 6
    Jensens Böfhus på Vasagatan måste vara Stockholms allra sämsta restaurang. Vi var där en gång och skulle käka lunch och när vi inte fått mate efter en timme gick vi .

    Jensens Böfhus på Sveavägen är bra däremot.
  13. Medlem sedan
    Oct 2007
    #7
    Det enda bra Jensens var i Köpenhamn, men det kanske inte är så konstigt iof.
  14. 7
    Det enda bra Jensens var i Köpenhamn, men det kanske inte är så konstigt iof.
  15. Medlem sedan
    May 2005
    #8
    Nope - Sveavägen är inte bra heller tycker jag.
    Nonchig personal som och det tog en havltimme för oss att betala. Och jag fick tillbaka ett kreditkort som inte var mitt. Hade f.ö. betalat kontant.
  16. 8
    Nope - Sveavägen är inte bra heller tycker jag.
    Nonchig personal som och det tog en havltimme för oss att betala. Och jag fick tillbaka ett kreditkort som inte var mitt. Hade f.ö. betalat kontant.
  17. Medlem sedan
    Feb 2008
    #9
    Nä, jag har varit där flera gånger ju och det har varit hur bra som helst! Fast mest luncher, nån enda gång bara har vi varit där och käkat middag.
  18. 9
    Nä, jag har varit där flera gånger ju och det har varit hur bra som helst! Fast mest luncher, nån enda gång bara har vi varit där och käkat middag.
  19. Medlem sedan
    Jun 2004
    #10
    Jag gillar Portofino på Brännkyrkagatan (söder) som har god italiensk mat och bra service. Boka bord.

    Annars är jag enormt förtjust i Caffe Nero som ligger på Roslagsgatan 4 och som har opretentiös och prisvärd mat men som är både bar/café/restaurang i ett och lite bullrigt och stojigt. Där brukar det också vara barn med rätt ofta, osäker dock på om där finns plats för barnvagn/barnstol, ring och fråga. Där går det inte att boka bord.
    http://www.caffenero.se/
  20. 10
    Jag gillar Portofino på Brännkyrkagatan (söder) som har god italiensk mat och bra service. Boka bord.

    Annars är jag enormt förtjust i Caffe Nero som ligger på Roslagsgatan 4 och som har opretentiös och prisvärd mat men som är både bar/café/restaurang i ett och lite bullrigt och stojigt. Där brukar det också vara barn med rätt ofta, osäker dock på om där finns plats för barnvagn/barnstol, ring och fråga. Där går det inte att boka bord.
    http://www.caffenero.se/
  21. Medlem sedan
    May 2005
    #11
    De kanske skärpt sig, Det var ett tag sedan jag var där - av begripliga skäl..
  22. 11
    De kanske skärpt sig, Det var ett tag sedan jag var där - av begripliga skäl..

Liknande trådar

  1. Stockholmstips?
    By Lejonet-57 in forum Autismspektrum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-06-29, 13:32
  2. stockholmstips?
    By Malin IGAF in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-03-04, 15:50
  3. Stockholmstips??
    By SANDEE in forum Hem & fritid
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-07-04, 13:38
  4. stockholmstips
    By bmw801 in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-06-17, 21:36
  5. Stockholmstips!
    By annmob in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-15, 11:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar