Trots?
_0608 Augustibarn
  1. anonymt namn
    #1

    Trots?

    Har era 06r kommit i trotsåldern? Min son har blivit förbytt den här veckan- vägrar sova middag, blir vansinning när han inte får själv (tex hälla upp mjölk) och säger nej till allting... Han är född en mån före bf så han har varit sen med det mesta hitills...
  2. 1
    Trots? Har era 06r kommit i trotsåldern? Min son har blivit förbytt den här veckan- vägrar sova middag, blir vansinning när han inte får själv (tex hälla upp mjölk) och säger nej till allting... Han är född en mån före bf så han har varit sen med det mesta hitills...
  3. Medlem sedan
    Jan 2005
    #2
    Vår malin har samma tendenser.....
  4. 2
    Vår malin har samma tendenser.....
  5. Medlem sedan
    Jul 2002
    #3
    Nej, faktiskt inte, tvärtom!

    Fast Matteo har nyligen haft en riktigt jobbig period. Jag gissar på ett rejält utvecklingssprång. Han ville göra ALLTING själv och inte ta emot någon hjälp alls (vilket gjorde att allt tog en evighet). Dessutom blev han sjukt frustrerad för att vi inte förstod vad han sa, så det var mycket skrik och ilska.

    Men, vi kom på att vi var lite dåliga på att prata med honom iom att han inte hade talet, och blev bättre på att förbereda och förklara för honom. Och det förbättrade allt mycket.

    Och sen, helt plötsligt, lossnade språket rejält för honom och nu pratar han massor. Och är nöjd och glad igen!

    Just nu är han inne i en period där han faktiskt BER om hjälp, "Mamma, nälla, jällpa" hör man ofta. Just "nälla" är ett ord han börjat använda ofta, och man bara smäääälter. Artig som tusan är han också, säger alltid "taak" efter allt han får och "taak för maten, maten go".

    Men sömnen, sova middag, det är en annan sak. Där tror jag faktiskt att det inte hänger ihop med nåt annat, utan att faktiskt deras sömnbehov börjar minska nu. Jag märker att Matteo somnar senare och senare om dagarna, och att han nu helst somnar ammandes i soffan - att lägga sig i sängen för vila går helt bort.
  6. 3
    Nej, faktiskt inte, tvärtom!

    Fast Matteo har nyligen haft en riktigt jobbig period. Jag gissar på ett rejält utvecklingssprång. Han ville göra ALLTING själv och inte ta emot någon hjälp alls (vilket gjorde att allt tog en evighet). Dessutom blev han sjukt frustrerad för att vi inte förstod vad han sa, så det var mycket skrik och ilska.

    Men, vi kom på att vi var lite dåliga på att prata med honom iom att han inte hade talet, och blev bättre på att förbereda och förklara för honom. Och det förbättrade allt mycket.

    Och sen, helt plötsligt, lossnade språket rejält för honom och nu pratar han massor. Och är nöjd och glad igen!

    Just nu är han inne i en period där han faktiskt BER om hjälp, "Mamma, nälla, jällpa" hör man ofta. Just "nälla" är ett ord han börjat använda ofta, och man bara smäääälter. Artig som tusan är han också, säger alltid "taak" efter allt han får och "taak för maten, maten go".

    Men sömnen, sova middag, det är en annan sak. Där tror jag faktiskt att det inte hänger ihop med nåt annat, utan att faktiskt deras sömnbehov börjar minska nu. Jag märker att Matteo somnar senare och senare om dagarna, och att han nu helst somnar ammandes i soffan - att lägga sig i sängen för vila går helt bort.
  7. Medlem sedan
    Jan 2006
    #4
    Nja, Amanda är ju väldigt envis och bestämd men trots vill jag nog inte kalla det.
  8. 4
    Nja, Amanda är ju väldigt envis och bestämd men trots vill jag nog inte kalla det.
  9. Medlem sedan
    Apr 2003
    #5
    Värsta trotsen har just lagt sig, men kommer väl snart igen :-)
  10. 5
    Värsta trotsen har just lagt sig, men kommer väl snart igen :-)

Liknande trådar

  1. Trots?!
    By Anonym in forum Föräldraskap
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-05-20, 22:50
  2. detta trots,trots,trots.......
    By kattis,moa o gustav in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-03-06, 12:50
  3. Trots?
    By paddan in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-11-20, 20:04
  4. Det här med trots
    By anonymt namn in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-11-16, 21:37
  5. 6-års trots???
    By Jenny_ in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-04-03, 14:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar