Ego eller inte?
_0901 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    May 2001
    #1

    Ego eller inte?

    Om en vecka har jag inskrivning för snittet på torsdag 8/1 och nu funderar jag på om jag ska stanna kvar på BB eller inte.

    Kan ju hända att jag inte får stanna men förra gången frågade dom om jag ville åka hem eller stanna och komma in på morgonen, då valde jag att stanna och tyckte det var rätt skönt med en lugn och tyst kväll bara med magen.

    Nu har jag ju dessutom 2 små illbattingar här hemma och jul och veckan som kommer är rätt hektisk så frågan är om det inte skulle vara skönare att ligga kvar sista natten innan bebben kommer men samtidigt skulle det va skönt att va hemma med killarna som jag visserligen kommer att va själv med eftersom gubben jobbar.

    Just nu med snuva, ont i kroppen, trött, trött , trött och båda killarn i olika trotsfaser så är svaret givet att stanna om jag får men jag får dåligt samvete för att jag inte är hemma med dom då jag sen kommer att vara borta till efter helgen.

    Det blir i såna fall farmor för dom från ons kl 14 till åtminstonne fre förmiddag, sen är ju pappa hemma men det blir mycket farmor ändå eftersom han ju vill vara uppe på BB med oss så mycket det går. Farmor är för övrig en stor idol och det är inga problem från nåt håll att dom är där men ändå.... ni vet ju hur man är.

    Jaja ha en bra nyår, nu ska jag gå och vila en stund och sen bege oss till farfars för nyårsmiddag och sen hem och sova, kanske är uppe över 12-slaget men just nu lockar sängen och sömn mer än skåla i cider.

    kram
    Stolt mamma till underprinsarna Elric-05, Tyr-07 och Zedd-09

    Våran blogg : http://littelfrogs.blogspot.com

    Elrics gammla blogg finns kvar men kommer inte att skriva just nåt mer i den men där finns ju en del smått och gott från då han var liten bebis.
    www.grodprinsen.blogg.se
  2. 1
    Ego eller inte? Om en vecka har jag inskrivning för snittet på torsdag 8/1 och nu funderar jag på om jag ska stanna kvar på BB eller inte.

    Kan ju hända att jag inte får stanna men förra gången frågade dom om jag ville åka hem eller stanna och komma in på morgonen, då valde jag att stanna och tyckte det var rätt skönt med en lugn och tyst kväll bara med magen.

    Nu har jag ju dessutom 2 små illbattingar här hemma och jul och veckan som kommer är rätt hektisk så frågan är om det inte skulle vara skönare att ligga kvar sista natten innan bebben kommer men samtidigt skulle det va skönt att va hemma med killarna som jag visserligen kommer att va själv med eftersom gubben jobbar.

    Just nu med snuva, ont i kroppen, trött, trött , trött och båda killarn i olika trotsfaser så är svaret givet att stanna om jag får men jag får dåligt samvete för att jag inte är hemma med dom då jag sen kommer att vara borta till efter helgen.

    Det blir i såna fall farmor för dom från ons kl 14 till åtminstonne fre förmiddag, sen är ju pappa hemma men det blir mycket farmor ändå eftersom han ju vill vara uppe på BB med oss så mycket det går. Farmor är för övrig en stor idol och det är inga problem från nåt håll att dom är där men ändå.... ni vet ju hur man är.

    Jaja ha en bra nyår, nu ska jag gå och vila en stund och sen bege oss till farfars för nyårsmiddag och sen hem och sova, kanske är uppe över 12-slaget men just nu lockar sängen och sömn mer än skåla i cider.

    kram
  3. Medlem sedan
    Feb 2003
    #2
    När man är i slutet av graviditeten får man vara egoistisk! Klart du ska stanna. Kan va bra att få vila upp innan stora dagen.

    Lycka till och Gott nytt år
  4. 2
    När man är i slutet av graviditeten får man vara egoistisk! Klart du ska stanna. Kan va bra att få vila upp innan stora dagen.

    Lycka till och Gott nytt år
  5. Medlem sedan
    Jun 2008
    #3
    Är det inte bättre för alla parter att veta hur det kommer att bli oavsett om du får stanna eller inte? Jag menar, att barnen och farmor är inställda på att barnen är där från onsdag oavsett, så får du se om du får en lugn kväll hemma eller på bb? Tror inte barnen tar skada av att vara en natt extra hos farmor, eller hur? Verkar ju vara en utmärkt lösning oavsett om du skolat snittas eller inte, att farmor tar hand om barnen när du är krasslig och hängig menar jag. I och med att du nu får ett barn till så kommer du ju få mer tid med barnen än vad du skulle fått ifall de gått heltid på dagis. Så för barnens skull ska du inte ha dåligt samvete. Tänk alla sagor ni kommer hinna läsa medan du sitter och ammar sedan! Nej, ta du hand om dig själv. En piggare mamma är väl det bästa du kan ge dina barn?

    *kram*
  6. 3
    Är det inte bättre för alla parter att veta hur det kommer att bli oavsett om du får stanna eller inte? Jag menar, att barnen och farmor är inställda på att barnen är där från onsdag oavsett, så får du se om du får en lugn kväll hemma eller på bb? Tror inte barnen tar skada av att vara en natt extra hos farmor, eller hur? Verkar ju vara en utmärkt lösning oavsett om du skolat snittas eller inte, att farmor tar hand om barnen när du är krasslig och hängig menar jag. I och med att du nu får ett barn till så kommer du ju få mer tid med barnen än vad du skulle fått ifall de gått heltid på dagis. Så för barnens skull ska du inte ha dåligt samvete. Tänk alla sagor ni kommer hinna läsa medan du sitter och ammar sedan! Nej, ta du hand om dig själv. En piggare mamma är väl det bästa du kan ge dina barn?

    *kram*
  7. Medlem sedan
    Oct 2002
    #4
    Jag tycker gott att du kan få tänka på dig själv och stanna på sjukhuset!

    Kram
  8. 4
    Jag tycker gott att du kan få tänka på dig själv och stanna på sjukhuset!

    Kram
  9. Medlem sedan
    May 2001
    #5

    Tack

    Jag har diskuterat med mannen och farmor och är det så att jag får stanna om jag vill så gör jag nog det, annars så har farmor lovat att komma och hålla mig sällskap på onsdagkväll så killarna ändå får sova hemma men jag kan ta det lite lugnt iallfall.

    En vecka kvar bara, nästa torsdagkväll ligger jag på bb och snusar bebis
    Herregud va jag längtar och hoppas den här vecka går undan.

    kram
    Stolt mamma till underprinsarna Elric-05, Tyr-07 och Zedd-09

    Våran blogg : http://littelfrogs.blogspot.com

    Elrics gammla blogg finns kvar men kommer inte att skriva just nåt mer i den men där finns ju en del smått och gott från då han var liten bebis.
    www.grodprinsen.blogg.se
  10. 5
    Tack Jag har diskuterat med mannen och farmor och är det så att jag får stanna om jag vill så gör jag nog det, annars så har farmor lovat att komma och hålla mig sällskap på onsdagkväll så killarna ändå får sova hemma men jag kan ta det lite lugnt iallfall.

    En vecka kvar bara, nästa torsdagkväll ligger jag på bb och snusar bebis
    Herregud va jag längtar och hoppas den här vecka går undan.

    kram
  11. Medlem sedan
    Jul 2002
    #6
    stanna kvar och samla krafter! det skulle jag gjort. här fick man inte ligga kvar utan skulle vara på förlossningen kl. 06.00, eftersom vi har en bit att åka så hade vi behövt slita upp våra 2 storebarn kl. 4.30 så vi lämnade dom till barnvakten kvällen innan.
    med förhoppning om att få bada, vila etc. nu satte ju värkarna igång istället så mkt vila blev det inte.

    men jag skulle helt klart tagit viloperioden innan. man blir ju rätt så seg efter snittet.

    lycka till med allt!
  12. 6
    stanna kvar och samla krafter! det skulle jag gjort. här fick man inte ligga kvar utan skulle vara på förlossningen kl. 06.00, eftersom vi har en bit att åka så hade vi behövt slita upp våra 2 storebarn kl. 4.30 så vi lämnade dom till barnvakten kvällen innan.
    med förhoppning om att få bada, vila etc. nu satte ju värkarna igång istället så mkt vila blev det inte.

    men jag skulle helt klart tagit viloperioden innan. man blir ju rätt så seg efter snittet.

    lycka till med allt!

Liknande trådar

  1. Skola eller inte? Feber eller ej?
    By Minama in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-04-25, 20:53
  2. Städa eller inte, plocka ihop eller inte
    By Anonym in forum Jämlikt?
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-05-23, 11:48
  3. Familj eller inte antingen eller?
    By luddigt in forum Styvfamiljer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-05-06, 10:11
  4. Ska jag?Eller inte?Orka!Sen eller nu?
    By BM66 in forum Singelmingel
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-04-24, 19:04
  5. Brittan SJUNGER inte LIVE, OK eller inte
    By lea-m in forum Ordet är fritt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-07-14, 20:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar