Hur räkna ut bf vid fet?
Provrörsbefruktning - IVF
  1. anonymt namn
    #1

    Hur räkna ut bf vid fet?

    Är det någon härinne som vet hur man räknar ut bf vid fet? Räknar man mensens sista dag eller hur gör man? Det är ett långtidsodlat embry om det har någon betydelse..
    Tacksam för svar.
  2. 1
    Hur räkna ut bf vid fet? Är det någon härinne som vet hur man räknar ut bf vid fet? Räknar man mensens sista dag eller hur gör man? Det är ett långtidsodlat embry om det har någon betydelse..
    Tacksam för svar.
  3. Medlem sedan
    Jun 2004
    #2
    Troligtvis vet du när du hade ÄL eftersom ni gjorde FET. Om du räknar att ÄL är v 2+0 så hamnar du ganska rätt, även om det är stor chans att det inte stämmer med sista mensens första dag, men det är ovässentligt.

    Vill du räkna ut BF med hjälp av något program så drar du bort 14 dagar från ÄL-datumet och skriver att du har en cykel på 28 dagar.
  4. 2
    Troligtvis vet du när du hade ÄL eftersom ni gjorde FET. Om du räknar att ÄL är v 2+0 så hamnar du ganska rätt, även om det är stor chans att det inte stämmer med sista mensens första dag, men det är ovässentligt.

    Vill du räkna ut BF med hjälp av något program så drar du bort 14 dagar från ÄL-datumet och skriver att du har en cykel på 28 dagar.
  5. Anonym
    #3
    Hrm, jag hänger inte riktigt med jag räknar med hjälp av familjelivs graviditetsuträkning och jag fick utslag på äl-testet 25 november, ska jag då dra bort 14 dagar från det datumet? Då får jag fram den 11 nov, är det det som är själva älen eller sista mensen? Sista mensen va, eller? Hmm, jag och räkning går inte ihop Ursäkta min korkade fråga, haha.
  6. 3
    Hrm, jag hänger inte riktigt med jag räknar med hjälp av familjelivs graviditetsuträkning och jag fick utslag på äl-testet 25 november, ska jag då dra bort 14 dagar från det datumet? Då får jag fram den 11 nov, är det det som är själva älen eller sista mensen? Sista mensen va, eller? Hmm, jag och räkning går inte ihop Ursäkta min korkade fråga, haha.
  7. Medlem sedan
    Jun 2004
    #4
    Så här då va :

    Du fick positivt på ÄL-stickan den 25/11, alltså hade du ÄL 26/11. (i alla fall med stor sannolikhet). Den 26/11 var du alltså i v 2+0.

    Om du nu drar bort 14 dagar från den 26/11(vilket de flesta web-program för uträkning av BF har inprogramerat) så hamnar du på den 12/11. Det kan du använda som sista mensens första dag.

    Jag får det till att du har BF 19/8.
  8. 4
    Så här då va :

    Du fick positivt på ÄL-stickan den 25/11, alltså hade du ÄL 26/11. (i alla fall med stor sannolikhet). Den 26/11 var du alltså i v 2+0.

    Om du nu drar bort 14 dagar från den 26/11(vilket de flesta web-program för uträkning av BF har inprogramerat) så hamnar du på den 12/11. Det kan du använda som sista mensens första dag.

    Jag får det till att du har BF 19/8.
  9. Anonym
    #5
    Haha tack Nu är jag med. Jag får bf till 18/8 men får väl ett riktigt på vulet sen
  10. 5
    Haha tack Nu är jag med. Jag får bf till 18/8 men får väl ett riktigt på vulet sen

Liknande trådar

  1. 365 pund, räkna räkna?
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-07-17, 15:32
  2. 20 dagar kvar *räkna räkna*
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2010-12-01, 20:22
  3. Kan ni räkna ut åt mig?
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-02-08, 16:48
  4. räkna??
    By sessa79 in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-11-28, 21:22
  5. Kan man räkna med
    By HiB. in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-06-07, 21:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar