Vatten-fråga
_0901 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    May 2008
    #1

    Vatten-fråga

    Enligt vad jag har hört så kan vattnet gå utan att verkarna kommer igång på ett tag. När vattnet har gått så ska man ju inte bada, och man ska ju ringa till förlossningen.

    Vad händer om vattnet går medans man badar??? Då märker man det väl knappast??
    Jag har börjat bada mer och mer nu på slutet då det är väldigt avslappnande och skönt för ryggen... Jag har BF om fem dagar, så det kan ju bli när som helst nu...!

    Tacksam för era svar!

    kramar
    ♥ (¯`°•.¸ ♥Älskade Olivia född 09.01.16 ♥¸.•°´¯) ♥
    . ♥ Syskon på väg 10.07.13 ♥
    . ♥ (¯`°•.¸ ♥♥♥♥¸.•°´¯) ♥
  2. 1
    Vatten-fråga Enligt vad jag har hört så kan vattnet gå utan att verkarna kommer igång på ett tag. När vattnet har gått så ska man ju inte bada, och man ska ju ringa till förlossningen.

    Vad händer om vattnet går medans man badar??? Då märker man det väl knappast??
    Jag har börjat bada mer och mer nu på slutet då det är väldigt avslappnande och skönt för ryggen... Jag har BF om fem dagar, så det kan ju bli när som helst nu...!

    Tacksam för era svar!

    kramar
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2
    Jag tror att det brukar kunna "knäppa till" när vattnet går, de flesta känner det rätt väl. Dessutom fortsätter det att rinna, så du borde märka det när du har badat klart, om inte annat.

    Kram!
  4. 2
    Jag tror att det brukar kunna "knäppa till" när vattnet går, de flesta känner det rätt väl. Dessutom fortsätter det att rinna, så du borde märka det när du har badat klart, om inte annat.

    Kram!
  5. Medlem sedan
    Jun 2008
    #3
    Jag märkte inget knäpp när mitt vatten gick, trots att jag var vaken och just satt på toa. Däremot så fortsatte det ju rinna hela tiden efter det. Det bildas ju nytt vatten hela tiden, som fortsätter rinna ut. Dessutom märker man ju på magen att det inte är så mycket vatten kvar! Tror inte du kommer missa det.
  6. 3
    Jag märkte inget knäpp när mitt vatten gick, trots att jag var vaken och just satt på toa. Däremot så fortsatte det ju rinna hela tiden efter det. Det bildas ju nytt vatten hela tiden, som fortsätter rinna ut. Dessutom märker man ju på magen att det inte är så mycket vatten kvar! Tror inte du kommer missa det.
  7. Medlem sedan
    May 2008
    #4

    tackar

    Tack för era svar, det känns lugnare nu! Då kan jag fortsätta med mina bad ända fram *skönt*
    ♥ (¯`°•.¸ ♥Älskade Olivia född 09.01.16 ♥¸.•°´¯) ♥
    . ♥ Syskon på väg 10.07.13 ♥
    . ♥ (¯`°•.¸ ♥♥♥♥¸.•°´¯) ♥
  8. 4
    tackar Tack för era svar, det känns lugnare nu! Då kan jag fortsätta med mina bad ända fram *skönt*
  9. Medlem sedan
    Oct 2008
    #5
    Har oxå funderat på det den senaste tiden, badar typ varje dag nu.
    Är som sagt såååå skönt för ryggen och mot värkarna !
    Men det var ju bra svar du/vi fick
  10. 5
    Har oxå funderat på det den senaste tiden, badar typ varje dag nu.
    Är som sagt såååå skönt för ryggen och mot värkarna !
    Men det var ju bra svar du/vi fick
  11. Medlem sedan
    Jun 2008
    #6
    Jag har också funderat på samma sak... och det där att man inte ska bada när vattnet har gått, men vad gör man då om vattnet går i badkaret? Jag har också undrat om man märker när slemproppen lossnar, om den mer är som en flytning. Fast är det så att det fortsätter att rinna så märks det ju... skönt att du frågade!
  12. 6
    Jag har också funderat på samma sak... och det där att man inte ska bada när vattnet har gått, men vad gör man då om vattnet går i badkaret? Jag har också undrat om man märker när slemproppen lossnar, om den mer är som en flytning. Fast är det så att det fortsätter att rinna så märks det ju... skönt att du frågade!
  13. Medlem sedan
    Oct 2008
    #7
    Slemproppen märker du garanterat när den kommit ut... även om du ligger i badet, den går inte att missa !
    Om det nu är HELA som kommer ut, för vissa kommer bara små delar av den ut.
    För mej kom slemproppen ut innan jag fick missfall för 2 år sen och det var en STOR genomskinlig geléklump med lite röda "trådar" i.
    Den var helt intakt, gick inte att ta sönder när jag tryckte på den med toapapper. Så den är inte som en flytning
  14. 7
    Slemproppen märker du garanterat när den kommit ut... även om du ligger i badet, den går inte att missa !
    Om det nu är HELA som kommer ut, för vissa kommer bara små delar av den ut.
    För mej kom slemproppen ut innan jag fick missfall för 2 år sen och det var en STOR genomskinlig geléklump med lite röda "trådar" i.
    Den var helt intakt, gick inte att ta sönder när jag tryckte på den med toapapper. Så den är inte som en flytning
  15. Medlem sedan
    Aug 2000
    #8
    Mina slemproppar (mycket märkligt namn) har varit mer som blodstrimmiga tjocka flytningar. De har lossnat pö om pö och första gången misstog jag dem faktiskt för flytningar, såna där man kan få vid ägglossning. Men sedan, när värkarna började komma, så insåg jag att det var slempropp som kom .

    Andra gången hade jag redan börjat få värkar när slemproppen började lossna, så då var det ingen tvekan. Den lossnade sedan under dagen, lite då och då när jag gick på toaletten.
  16. 8
    Mina slemproppar (mycket märkligt namn) har varit mer som blodstrimmiga tjocka flytningar. De har lossnat pö om pö och första gången misstog jag dem faktiskt för flytningar, såna där man kan få vid ägglossning. Men sedan, när värkarna började komma, så insåg jag att det var slempropp som kom .

    Andra gången hade jag redan börjat få värkar när slemproppen började lossna, så då var det ingen tvekan. Den lossnade sedan under dagen, lite då och då när jag gick på toaletten.
  17. Medlem sedan
    Jun 2008
    #9
    Ja, mycket märkligt namn! Men skönt att höra att det märks när den kommer. Det verkar lite läskigt att liksom inte komma på att man måste åka till förlossningen...
  18. 9
    Ja, mycket märkligt namn! Men skönt att höra att det märks när den kommer. Det verkar lite läskigt att liksom inte komma på att man måste åka till förlossningen...
  19. Medlem sedan
    Sep 2002
    #10
    Jag badade under förlossningen, ja eller under värkarbetet, på förlossningen. Barnmorskan sa att vattnet grumlas om vattnet går. Och det brukar kännas... För mig har vattenavgång varit första tecknet vid mina tre tidigare förlossningar. Nu gick vattnet precis när Agnes tittade ut.
  20. 10
    Jag badade under förlossningen, ja eller under värkarbetet, på förlossningen. Barnmorskan sa att vattnet grumlas om vattnet går. Och det brukar kännas... För mig har vattenavgång varit första tecknet vid mina tre tidigare förlossningar. Nu gick vattnet precis när Agnes tittade ut.

Liknande trådar

  1. Fråga om samla vatten
    By Kristina med 3 in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-03-04, 23:03
  2. Vatten-fråga
    By Jennie +10kg in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-16, 09:16
  3. Fråga ang vatten å smakisar
    By Agnes m Siri 060118 in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-31, 10:10
  4. Vatten-fråga!
    By Linda in forum Småbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-04-12, 19:19
  5. oki- dagens IQ= 10 fråga.... om vatten/
    By undrar men tycker frågan är korkad :) in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-11-27, 14:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar