Det gör så ont i mig :(
_0611 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2005
    #1

    Det gör så ont i mig :(

    I går kväll la vi Hugo för natten vid 19.30 ca som vi brukar men han hade sovit ganska sen middag så han hade svår och somna så när han fortfarande inte hade omnat vid 21.30 fick han komma upp en stund.
    Efter en halvtimma hände det...

    Vi har en rätt hög tröskel från vårat kök till grovköket och Hugo var där inne med sin treljuling ( sådan utan trampor ), jag stod vid spisen och hade honom i ögonvrån, då hör jag bara en döns...åh hjälp mig skapare vad rädd jag blev å inte tala på honom.

    Då hade stackarn ramlat ner med ansiktet före rätt ner i golvet intrasslad i denna treljuling, fick upp honom från golvet och han var förstås helt husterisk och rädd.
    Det tog nog inte mer än några sekunder så var hans överläpp som en halv pingisboll.
    Blodet droppade men slutade rätt snabbt som tur var.
    Fick in honom i duschen för jag fick ju inte torka honom, där stod han och lugnade ner sig en stund.

    Idag ser det lite bättre ut men jag har inte fått titta honom i munnen.
    Vill ju se hur det ser ut där inne, men idag verkar det inte göra så ont han har ätit som vanligt och även tagit nappen som han inte kunde igår efter fallet.

    Stackarn, tycker ju så synd om dom när dom gör sig illa.
    Satte in en bild på honom på min sida, lite otäck!

    //Frida
    // F m. stor prinsessa, mellan prins & liten sessa.

    "När man inte vet var man ska, varför skynda?
    man vet ju ändå inte när man kommer fram".../ Nalle Puh
  2. 1
    Det gör så ont i mig :( I går kväll la vi Hugo för natten vid 19.30 ca som vi brukar men han hade sovit ganska sen middag så han hade svår och somna så när han fortfarande inte hade omnat vid 21.30 fick han komma upp en stund.
    Efter en halvtimma hände det...

    Vi har en rätt hög tröskel från vårat kök till grovköket och Hugo var där inne med sin treljuling ( sådan utan trampor ), jag stod vid spisen och hade honom i ögonvrån, då hör jag bara en döns...åh hjälp mig skapare vad rädd jag blev å inte tala på honom.

    Då hade stackarn ramlat ner med ansiktet före rätt ner i golvet intrasslad i denna treljuling, fick upp honom från golvet och han var förstås helt husterisk och rädd.
    Det tog nog inte mer än några sekunder så var hans överläpp som en halv pingisboll.
    Blodet droppade men slutade rätt snabbt som tur var.
    Fick in honom i duschen för jag fick ju inte torka honom, där stod han och lugnade ner sig en stund.

    Idag ser det lite bättre ut men jag har inte fått titta honom i munnen.
    Vill ju se hur det ser ut där inne, men idag verkar det inte göra så ont han har ätit som vanligt och även tagit nappen som han inte kunde igår efter fallet.

    Stackarn, tycker ju så synd om dom när dom gör sig illa.
    Satte in en bild på honom på min sida, lite otäck!

    //Frida
  3. Medlem sedan
    Apr 2006
    #2
    Usch det där lät och såg inte alls roligt ut. Hoppas att det är bättre nu med lillen. Vad skönt att han åt och kunde ta nappen. Då kanske inte tänderna tagit någon skada.
  4. 2
    Usch det där lät och såg inte alls roligt ut. Hoppas att det är bättre nu med lillen. Vad skönt att han åt och kunde ta nappen. Då kanske inte tänderna tagit någon skada.
  5. Medlem sedan
    Apr 2006
    #3
    Men AJ vilken smäll...stackars killen Hoppas det går över snabbt...de läker ju fort de små liven..men usch vad rädd man blir som förälder och inte tala om vad barnen blir då...
  6. 3
    Men AJ vilken smäll...stackars killen Hoppas det går över snabbt...de läker ju fort de små liven..men usch vad rädd man blir som förälder och inte tala om vad barnen blir då...
  7. Medlem sedan
    Jun 2005
    #4
    Han verkar inte ha speciellt ont idag & när vi busade i våran säng ikväll & han skrattade stort så jag kunde se såret & tänderna, har läkt jättefint & tänderna verkar nog inte ha tagit skada men tänker nog ringa hans tandläkare på måndag & höra med henne om vi behöver komma in.
  8. 4
    Han verkar inte ha speciellt ont idag & när vi busade i våran säng ikväll & han skrattade stort så jag kunde se såret & tänderna, har läkt jättefint & tänderna verkar nog inte ha tagit skada men tänker nog ringa hans tandläkare på måndag & höra med henne om vi behöver komma in.
  9. Medlem sedan
    Jun 2005
    #5
    Nä usch...livrädd bara förnamnet.

    Vi får inte röra läppen men annars verkar han inte ha så ont idag *pust*
    Hade läkt jättefint när jag fick en glimt av såret idag.
    Ska bara kolla med hans tandläkare på måndag & tänderna behöver synas.
  10. 5
    Nä usch...livrädd bara förnamnet.

    Vi får inte röra läppen men annars verkar han inte ha så ont idag *pust*
    Hade läkt jättefint när jag fick en glimt av såret idag.
    Ska bara kolla med hans tandläkare på måndag & tänderna behöver synas.
  11. Medlem sedan
    Apr 2006
    #6
    Vad skönt
  12. 6
    Vad skönt
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar