raket förlossningen!
_0901 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2002
    #1

    raket förlossningen!

    om någon vill läsa:

    081231
    Så kom hon i raketfart på årets sista dag! Inget blev som jag trodde. Som vanligt hade jag lite vad jag trodde för värkar. Plupp låter det i magen och känner hur det rinner till. Går på toa och tittar och då har vattnet gått och är lite grönt. Bajs i vattnet. Klockan 02:42 ringer vi Stina som kommer jätte fort för att passa Idun. Ringer Mölndal och vi är välkommna. Sedan går det fort. Värkarna kommer intensivt och går nästan i varandra. Dom gör ont. En i hallen, en på väg till bilen sedan i bilen hela tiden.

    Henrik kör som en rally förare genom natten. Jag flåsar. Väl framme, vi ringer på klockan. Tar lite tid innan dom öppnar. Hissen upp till våning 11. Vi kommer till ett undersöknings rum och bm vill ha mitt personummer. Jag har ONT! Ser ingen det? Bm går, men Henrik får ringa på henne. Det trycker ju på! 4 kvinnor kommer inrusande och kör sängen till ett förlossningsrum, drar av mej byxorna. Jag vill ha lustgas!!! Bm kollar hur öppen jag är. 10 cm bara till att krysta på. Äntligen får jag lustgas! Men det hjälper inte så mycket nu. Signe föds 03:54. Hon skriker direkt. Hon har kvar lite vatten i lungorna och dom får suga henne. Jag får upp henne på min mage. Hon är fin! Jag har spruckigt en del, men inget farligt. Jag blir sydd. Vi får macka och sedan åka ner till bb. Har fortfarande feber 38,2. Jag får närsdroppar och feber nedsättande. Vi sover. Vi beundrar vårat underverk. Vid 11 Kollar doktorn hur Signe mår och han tycker hon är fin och bra. Klockan 16:40 åker vi hem.
    Fyrverkerierna lyser upp himlen. Bara för oss och våran fina bäbis.


    Grattis alla som fått sina bäbisar! Och ni som väntar, väntar på något underbart!
    Tack för alla grattis!
    Kramar Anja
  2. 1
    raket förlossningen! om någon vill läsa:

    081231
    Så kom hon i raketfart på årets sista dag! Inget blev som jag trodde. Som vanligt hade jag lite vad jag trodde för värkar. Plupp låter det i magen och känner hur det rinner till. Går på toa och tittar och då har vattnet gått och är lite grönt. Bajs i vattnet. Klockan 02:42 ringer vi Stina som kommer jätte fort för att passa Idun. Ringer Mölndal och vi är välkommna. Sedan går det fort. Värkarna kommer intensivt och går nästan i varandra. Dom gör ont. En i hallen, en på väg till bilen sedan i bilen hela tiden.

    Henrik kör som en rally förare genom natten. Jag flåsar. Väl framme, vi ringer på klockan. Tar lite tid innan dom öppnar. Hissen upp till våning 11. Vi kommer till ett undersöknings rum och bm vill ha mitt personummer. Jag har ONT! Ser ingen det? Bm går, men Henrik får ringa på henne. Det trycker ju på! 4 kvinnor kommer inrusande och kör sängen till ett förlossningsrum, drar av mej byxorna. Jag vill ha lustgas!!! Bm kollar hur öppen jag är. 10 cm bara till att krysta på. Äntligen får jag lustgas! Men det hjälper inte så mycket nu. Signe föds 03:54. Hon skriker direkt. Hon har kvar lite vatten i lungorna och dom får suga henne. Jag får upp henne på min mage. Hon är fin! Jag har spruckigt en del, men inget farligt. Jag blir sydd. Vi får macka och sedan åka ner till bb. Har fortfarande feber 38,2. Jag får närsdroppar och feber nedsättande. Vi sover. Vi beundrar vårat underverk. Vid 11 Kollar doktorn hur Signe mår och han tycker hon är fin och bra. Klockan 16:40 åker vi hem.
    Fyrverkerierna lyser upp himlen. Bara för oss och våran fina bäbis.


    Grattis alla som fått sina bäbisar! Och ni som väntar, väntar på något underbart!
    Tack för alla grattis!
    Kramar Anja
  3. Medlem sedan
    Oct 2006
    #2
    Grattis!!! Vilken story...Här är det dags 15nde eller däromkring...man kan ju aldrig så noga veta
  4. 2
    Grattis!!! Vilken story...Här är det dags 15nde eller däromkring...man kan ju aldrig så noga veta
  5. Medlem sedan
    Dec 2007
    #3
    Det var snabba ryck när det satte igång.
    Hoppas att det inte blir lika för mig för då hinner vi aldrig in i tid.

    Kram o Grattis än en gång!
    /Jehia
  6. 3
    Det var snabba ryck när det satte igång.
    Hoppas att det inte blir lika för mig för då hinner vi aldrig in i tid.

    Kram o Grattis än en gång!
    /Jehia
  7. Medlem sedan
    Sep 2002
    #4
    Wow... häftigt. Hoppas du blir frisk snart, om du inte redan är det!

    Kram!
  8. 4
    Wow... häftigt. Hoppas du blir frisk snart, om du inte redan är det!

    Kram!
  9. Medlem sedan
    Oct 2002
    #5
    Oj! Det gick verkligen undan!

    Kramar
  10. 5
    Oj! Det gick verkligen undan!

    Kramar
  11. Medlem sedan
    Apr 2007
    #6
    Ett stort Grattis!!! Jag fick mig också en raketförlossning dagen innan nyårsafton. Tog 35 minuter på förlossningen från att vi kom inanför dörrarna till Malte låg på¨min mage. Underbart!!!
  12. 6
    Ett stort Grattis!!! Jag fick mig också en raketförlossning dagen innan nyårsafton. Tog 35 minuter på förlossningen från att vi kom inanför dörrarna till Malte låg på¨min mage. Underbart!!!
  13. Medlem sedan
    Jul 2002
    #7
    jättegrattis, vilken otrolig förlossning, måste vara nån form av rekord?
  14. 7
    jättegrattis, vilken otrolig förlossning, måste vara nån form av rekord?

Liknande trådar

  1. En till raket!!
    By Anja1979 in forum _0901 Januaribarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-01-06, 21:52
  2. Min raket är här!
    By Possan in forum _0312 Decemberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-06-03, 10:22
  3. Hon kom som en raket..
    By Monkan_M in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2007-03-27, 21:17
  4. Vilken raket!
    By Malla in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-14, 16:05
  5. Hon kom som en raket
    By Cinnah in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2005-12-01, 18:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar