Vaken på nyårsafton?
_0404 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2003
    #1

    Vaken på nyårsafton?

    Var era barn vakna över tolslaget i år? För första gången var alla mina tre juveler vakna och jag kunde krama om dom och önska dom gott nytt år, alla tre!

    Alicia somnade på soffan vid 00:30, jag fick bära upp henne till sin säng sen. Men hon var med ute vid midnatt och tittade på alla raketerna. Vi köpte inga raketer i år. Jag tycker inte om det, usch. Barnen fick varsitt nyårspaket i stället.
    Värd på AFF.

    Gulden i mitt liv:
    ** Alexander, 11 år (991027)
    ** Oliver, 8 år (021119)
    ** Alicia, 7 år (040402)

    Hemsida: http://www.famlille.se/
    Min blogg, både sorglig & glad: http://mariemedfamilj.bloggagratis.se/
    Min juliga blogg: http://misjul.bloggplatsen.se/
    Vårt egenstartade Autismforum: http://autismforum.egetforum.se/
  2. 1
    Vaken på nyårsafton? Var era barn vakna över tolslaget i år? För första gången var alla mina tre juveler vakna och jag kunde krama om dom och önska dom gott nytt år, alla tre!

    Alicia somnade på soffan vid 00:30, jag fick bära upp henne till sin säng sen. Men hon var med ute vid midnatt och tittade på alla raketerna. Vi köpte inga raketer i år. Jag tycker inte om det, usch. Barnen fick varsitt nyårspaket i stället.
  3. Medlem sedan
    Sep 2001
    #2
    nja vårt nyårsfirande blev lite sådär. Jag tog en tur till akuten med Hannes som kruppade, sambon och Elias skickade jag iväg till våra goda vänner där vi skulle fira nyår tillsammansa med flera andra av våra vänner.
    När Hannes slutligen fick lämna akuten efter flera adrenalininhalationer och betapred behanling var både han och jag helt slut.
    Hostan satt i men andningen var bättre.
    -mamma jag kan andas bra nu säger min lilla hjälte mellan hostningarna.

    Det vart bullar på hemvägen och sen sov han. När vi kom hem så låg vi två i soffan med en alladin ask och sen sov Hannes för natten.
    Att ta med en kruppande totaltspeedande Hannes på nyårsfest var lite väl tyckte jag.
    Sambon och sonen hade det gott iallafall men de kom hem till 12 slaget så vi skålade tillsammans med Elias som var vaken.

    Saga firade nyår i Paris tillsammans med pojkvän och hans familj.

    Så den här nyårsnatten var väldigt lugn när allt kommer omkring. Kändes inte som nyår, precis.

    Men nu är vi alla friska, Saga är hemkommen och nu är alla samlade hemma-skönt!
  4. 2
    nja vårt nyårsfirande blev lite sådär. Jag tog en tur till akuten med Hannes som kruppade, sambon och Elias skickade jag iväg till våra goda vänner där vi skulle fira nyår tillsammansa med flera andra av våra vänner.
    När Hannes slutligen fick lämna akuten efter flera adrenalininhalationer och betapred behanling var både han och jag helt slut.
    Hostan satt i men andningen var bättre.
    -mamma jag kan andas bra nu säger min lilla hjälte mellan hostningarna.

    Det vart bullar på hemvägen och sen sov han. När vi kom hem så låg vi två i soffan med en alladin ask och sen sov Hannes för natten.
    Att ta med en kruppande totaltspeedande Hannes på nyårsfest var lite väl tyckte jag.
    Sambon och sonen hade det gott iallafall men de kom hem till 12 slaget så vi skålade tillsammans med Elias som var vaken.

    Saga firade nyår i Paris tillsammans med pojkvän och hans familj.

    Så den här nyårsnatten var väldigt lugn när allt kommer omkring. Kändes inte som nyår, precis.

    Men nu är vi alla friska, Saga är hemkommen och nu är alla samlade hemma-skönt!
  5. Medlem sedan
    Feb 2002
    #3
    Nej, båda däckade vid 23 och vi hade inte hjärta att ta upp dem fast vi hade lovat. Stackarna...
  6. 3
    Nej, båda däckade vid 23 och vi hade inte hjärta att ta upp dem fast vi hade lovat. Stackarna...
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4
    Haha, inte en chans! Albin skulle aldrig orka vara uppe så länge. Dessutom tror jag inte han fattar grejen med nyår än riktigt. Vi hade vänner här som har en treåring och båda pojkarna somnade vid 20.30-tiden, lite senare vanligt.
    :: MOE :: www.moedesign.se

    Mina tre killar A (2004/03), A (2009/05) och V (2011/12). ♥
  8. 4
    Haha, inte en chans! Albin skulle aldrig orka vara uppe så länge. Dessutom tror jag inte han fattar grejen med nyår än riktigt. Vi hade vänner här som har en treåring och båda pojkarna somnade vid 20.30-tiden, lite senare vanligt.
  9. Medlem sedan
    Sep 1999
    #5

    vad mysigt det låter

    nej Greta och hennes polare däckade halv tolv. Hur nu det gick till eftersom vi hade singstar turnering i rummet utanför...
    Astrid somnade ungefär samtidigt en trappa ner. Isadora och hennes polare var vakna. Men gick och la sig och somnade de med, eftersom de inte kände sig delaktiga i turneringen
    Älskar singstar, vi var tvugna att köpa ett eget efter nyår haha.

    Fyverkerier känns verkligen som att kasta pngarna i sjön, vi kollade på andras och det var mer än nog så.
    Annars tyckte mina barn att nyårsaftons behållning var att få ha balklänning, locka håret och prova smink (!)
    Själv uppskattade jag att de var fem timmar på ett lekland och jag fick umgås med en av mina bästa vänner som jag inte träffar så ofta.
  10. 5
    vad mysigt det låter nej Greta och hennes polare däckade halv tolv. Hur nu det gick till eftersom vi hade singstar turnering i rummet utanför...
    Astrid somnade ungefär samtidigt en trappa ner. Isadora och hennes polare var vakna. Men gick och la sig och somnade de med, eftersom de inte kände sig delaktiga i turneringen
    Älskar singstar, vi var tvugna att köpa ett eget efter nyår haha.

    Fyverkerier känns verkligen som att kasta pngarna i sjön, vi kollade på andras och det var mer än nog så.
    Annars tyckte mina barn att nyårsaftons behållning var att få ha balklänning, locka håret och prova smink (!)
    Själv uppskattade jag att de var fem timmar på ett lekland och jag fick umgås med en av mina bästa vänner som jag inte träffar så ofta.
  11. Medlem sedan
    Jan 2002
    #6

    Nej

    vi testade det när Emil var liten både att låta honom vara vaken vilket slutade med att han kroknade halv tolv och missade alltihop+var jättetrött dagen efter och att lägga honom i vanlig tid och sedan väcka honom till tolvslaget vilket var jättesvårt och sedan ägnade vi resten av natten åt att söva om honom. Så vi har givit upp och barnen efterfrågar det inte.

    Vi firar alltid nyår med samma vänner och de har barn i våra barns ålder. I år åt vi festlig trerättersmiddag tillsammans och därefter gick vi ut och sköt upp lite egna fyrverkerier. Det som var mest uppskattat av barnen var tomteblossen och att värdparet köpt riktiga facklor som de sedan mycket högtidligt gick fackeltåg med runt de närmaste kvarteren. De kände sig mycket stora och viktiga och var mycket noga med att stampa på de gnistor som trillade ner på den frusna asfalten. Alla barnen sov vid 21:30 efter en mycket lyckad kväll och därefter fortsatte vuxenfesten.
    Annika m. Emil & Erik
  12. 6
    Nej vi testade det när Emil var liten både att låta honom vara vaken vilket slutade med att han kroknade halv tolv och missade alltihop+var jättetrött dagen efter och att lägga honom i vanlig tid och sedan väcka honom till tolvslaget vilket var jättesvårt och sedan ägnade vi resten av natten åt att söva om honom. Så vi har givit upp och barnen efterfrågar det inte.

    Vi firar alltid nyår med samma vänner och de har barn i våra barns ålder. I år åt vi festlig trerättersmiddag tillsammans och därefter gick vi ut och sköt upp lite egna fyrverkerier. Det som var mest uppskattat av barnen var tomteblossen och att värdparet köpt riktiga facklor som de sedan mycket högtidligt gick fackeltåg med runt de närmaste kvarteren. De kände sig mycket stora och viktiga och var mycket noga med att stampa på de gnistor som trillade ner på den frusna asfalten. Alla barnen sov vid 21:30 efter en mycket lyckad kväll och därefter fortsatte vuxenfesten.
  13. Medlem sedan
    May 2003
    #7
    Nej, de somnade runt 22 båda två. Vi hade en väldigt lugn nyårsafton pga mina föräldrars bortgång.
  14. 7
    Nej, de somnade runt 22 båda två. Vi hade en väldigt lugn nyårsafton pga mina föräldrars bortgång.

Liknande trådar

  1. Hur ser er nyårsafton ut?
    By AnKar01 in forum Ordet är fritt
    Svar: 47
    Senaste inlägg: 2011-12-29, 11:11
  2. Jag vaken =Bebis vaken?
    By Moomin in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-25, 19:49
  3. om nyårsafton
    By cogito in forum Ordet är fritt
    Svar: 73
    Senaste inlägg: 2008-12-15, 20:48
  4. nyårsafton 05/06
    By sleepyhead in forum Ur barnamun
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-01-26, 14:56
  5. Nyårsafton!?
    By Nugga in forum Hem & fritid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-12-04, 20:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar