Och så vill jag bara säga en sak:
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    May 2002
    #1

    Och så vill jag bara säga en sak:

    Jag tycker Israels krig mot Gaza är ett brott mot mänskligheten.
    ~ sprengja of fucking everything ~
  2. 1
    Och så vill jag bara säga en sak: Jag tycker Israels krig mot Gaza är ett brott mot mänskligheten.
  3. Medlem sedan
    Nov 2003
    #2

    och jag vill bara...

    ...hålla med!!!
    "I don't necessarily agree with everything I say"
    //Marshall McLuhan

    "vilken tur att jag finns - jag som har så roligt"
    //systerdottern 4 år
  4. 2
    och jag vill bara... ...hålla med!!!
  5. Medlem sedan
    Dec 2003
    #3

    Och jag tycker båda sidor

    begår brott.
    aka Sulan
  6. 3
    Och jag tycker båda sidor begår brott.
  7. Medlem sedan
    Apr 2008
    #4
    Och då vill jag bara säga "it takes two to tango". Visst ena sidan har mer resurser, men hade det varit bara en som gjorde/hade fel så hade konflikten varit löst sedan länge.
  8. 4
    Och då vill jag bara säga "it takes two to tango". Visst ena sidan har mer resurser, men hade det varit bara en som gjorde/hade fel så hade konflikten varit löst sedan länge.
  9. Medlem sedan
    Dec 2003
    #5

    Hänvisar till My man Niklas

    Ekdal här också (han är dessutom från Kisa.):
    http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=577&a=869807
    aka Sulan
  10. 5
    Hänvisar till My man Niklas Ekdal här också (han är dessutom från Kisa.):
    http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=577&a=869807
  11. Medlem sedan
    May 2002
    #6
    Visst, men när antalet dödsfall är typ tusen mot ett så känns det som David mot Goliat - fast utan Guds hjälp och mirakel. Israelerna är iaf inte instängda bakom murar och utan självbestämmanderätt om sitt "land".
  12. 6
    Visst, men när antalet dödsfall är typ tusen mot ett så känns det som David mot Goliat - fast utan Guds hjälp och mirakel. Israelerna är iaf inte instängda bakom murar och utan självbestämmanderätt om sitt "land".
  13. Medlem sedan
    Nov 2003
    #7

    okej...

    ...jag håller med där oxå, men såhär då, själva grunden till konflikten där ställer jag mig på Palestiniernas sida...
    "I don't necessarily agree with everything I say"
    //Marshall McLuhan

    "vilken tur att jag finns - jag som har så roligt"
    //systerdottern 4 år
  14. 7
    okej... ...jag håller med där oxå, men såhär då, själva grunden till konflikten där ställer jag mig på Palestiniernas sida...
  15. Medlem sedan
    Apr 2008
    #8
    Konflikten är komplicerad och går så långt tillbaka. Visst är det skeva dödstal, men det är skev rapportering också. Jag vet inte var jag har mina sympatier i den här konflikten, men det är inte så enkelt som att säga att Israel begår brott.
  16. 8
    Konflikten är komplicerad och går så långt tillbaka. Visst är det skeva dödstal, men det är skev rapportering också. Jag vet inte var jag har mina sympatier i den här konflikten, men det är inte så enkelt som att säga att Israel begår brott.
  17. Medlem sedan
    Apr 2008
    #9
    Ska jag vara ärlig trodde jag inte att du skulle säga det - men jag håller med!
  18. 9
    Ska jag vara ärlig trodde jag inte att du skulle säga det - men jag håller med!
  19. Medlem sedan
    Apr 2008
    #10
    Word!
  20. 10
    Word!
  21. Medlem sedan
    May 2002
    #11
    Varför trodde du inte det?
  22. 11
    Varför trodde du inte det?
  23. Medlem sedan
    Apr 2008
    #12
    DN är en liberal tidning och folkpartister och liberaler har alltid hållit på Israel vad israelerna än gjort.
  24. 12
    DN är en liberal tidning och folkpartister och liberaler har alltid hållit på Israel vad israelerna än gjort.
  25. Medlem sedan
    Apr 2008
    #13
    Du är rätt så blå (mörkblå) i dina åsikter och de allra flesta med högeråsikter tycker att Israel har all rätt i världen att göra som de vill.
  26. 13
    Du är rätt så blå (mörkblå) i dina åsikter och de allra flesta med högeråsikter tycker att Israel har all rätt i världen att göra som de vill.
  27. Medlem sedan
    Jun 2005
    #14
    Det är inte krig mot Gaza, det är krig mot Hamas. Hamas har skjutit 2300 raketer över Israel senaste året. Sammanlagt har vi fått ta emot missiler i 8 års tid. Nu har vi fått nog. Jättesorgligt när civila drabbas, men det är också en del av Hamas spel. De gömmer sig bland civila för att de vill få medömkan från omvärlden.
  28. 14
    Det är inte krig mot Gaza, det är krig mot Hamas. Hamas har skjutit 2300 raketer över Israel senaste året. Sammanlagt har vi fått ta emot missiler i 8 års tid. Nu har vi fått nog. Jättesorgligt när civila drabbas, men det är också en del av Hamas spel. De gömmer sig bland civila för att de vill få medömkan från omvärlden.
  29. Medlem sedan
    May 2002
    #15
    Är jag? Och jag som aldrig har röstat borgeligt. Jag är nog både och, det beror på vad det handlar om.
  30. 15
    Är jag? Och jag som aldrig har röstat borgeligt. Jag är nog både och, det beror på vad det handlar om.
  31. Medlem sedan
    Apr 2008
    #16
    Vad har Israel gjort under tiden? Vilka områden har de ockuperat? Du menar att Israel inte gör något fel mot befolkningen på Västbanken då?
  32. 16
    Vad har Israel gjort under tiden? Vilka områden har de ockuperat? Du menar att Israel inte gör något fel mot befolkningen på Västbanken då?
  33. Medlem sedan
    Jun 2005
    #17

    Om du menar muren

    så har den minskat självmordsbombarna till nära noll. Skönt att kunna åka buss igen. Israel lämnade Gaza 2005.
  34. 17
    Om du menar muren så har den minskat självmordsbombarna till nära noll. Skönt att kunna åka buss igen. Israel lämnade Gaza 2005.
  35. Medlem sedan
    Apr 2008
    #18
    Men inte Västbanken - israel tar fortfarande det de vill ha och det med godkännande av farbror Bush.
  36. 18
    Men inte Västbanken - israel tar fortfarande det de vill ha och det med godkännande av farbror Bush.
  37. Medlem sedan
    May 2002
    #19
    Men Gaza har fortfarande i princip ingen rätt till självbestämmande och kan inte ses som en egen stat, utan mer som ett område där tvångsdeporeterade människor bor.
  38. 19
    Men Gaza har fortfarande i princip ingen rätt till självbestämmande och kan inte ses som en egen stat, utan mer som ett område där tvångsdeporeterade människor bor.
  39. Medlem sedan
    Dec 2003
    #20

    Läste du artikeln? IMT

    bbb
    aka Sulan
  40. 20
    Läste du artikeln? IMT bbb
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Vill bara säga...
    By Tittif in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-07-27, 22:25
  2. vill bara säga hej
    By Linuxan in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-07-07, 18:42
  3. Vill bara säga att...
    By Marisan m. Emelie in forum _0410 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-09, 07:24
  4. Vill bara säga hej....
    By Lisse in forum _01 Sommarbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-10, 16:15
  5. Vill bara säga hej!
    By Lisse in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-10, 14:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar