Vad har ni för symptom tjejer?
_0909 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2008
    #1

    Vad har ni för symptom tjejer?

    Hej!
    I somras blev jag gravid och hade då ont i brösten ngt kollossalt, och var supertrött, fick sedan ma i v 13, då hade tröttheten och illamående varit som bortblåsta sedan v 10.

    Denna gången har jag inte alls ont i brösten (vilket jag är oerhört tacksam för) men mår illa och känner "klumpen" i tjejmagen.

    Vad har ni för symptom, är det fler än jag som känner den där "klumpen" eller borde jag säga "klimpen" ?

    Kram på er!!
  2. 1
    Vad har ni för symptom tjejer? Hej!
    I somras blev jag gravid och hade då ont i brösten ngt kollossalt, och var supertrött, fick sedan ma i v 13, då hade tröttheten och illamående varit som bortblåsta sedan v 10.

    Denna gången har jag inte alls ont i brösten (vilket jag är oerhört tacksam för) men mår illa och känner "klumpen" i tjejmagen.

    Vad har ni för symptom, är det fler än jag som känner den där "klumpen" eller borde jag säga "klimpen" ?

    Kram på er!!
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2

    skrev lite om det nedan

    jag funderar nämligen på om jag inbillar mig. Men mina symptom är illamående, trött som attan, yr i huvudet och lite molvärk. Var öm i brösten för en dryg vecka sedan men det har gått över.
    liten klimp däremot, nix...
  4. 2
    skrev lite om det nedan jag funderar nämligen på om jag inbillar mig. Men mina symptom är illamående, trött som attan, yr i huvudet och lite molvärk. Var öm i brösten för en dryg vecka sedan men det har gått över.
    liten klimp däremot, nix...
  5. Medlem sedan
    Feb 2006
    #3
    Hejsan!
    Jag är ny här, och vet nästan inte om man vågar gå med, då jag fick missfall sist (v 10-11) och sedan inte lyckats på mer än ett år...
    Är i v 6 nu. Känner lite små-olustighet (men inte riktigt illamående), sura uppstötningar, ömma bröstvårtor, sämre bäcken (blev snabbt dålig sist) och framför allt ofta, ofta värk i livmodern, särskilt vid aktivitet (skyndat sig, eller sex). Har ni det med?
    Vad menar du med "klimpen i tjejmagen"?
    Kram och lycka till!
  6. 3
    Hejsan!
    Jag är ny här, och vet nästan inte om man vågar gå med, då jag fick missfall sist (v 10-11) och sedan inte lyckats på mer än ett år...
    Är i v 6 nu. Känner lite små-olustighet (men inte riktigt illamående), sura uppstötningar, ömma bröstvårtor, sämre bäcken (blev snabbt dålig sist) och framför allt ofta, ofta värk i livmodern, särskilt vid aktivitet (skyndat sig, eller sex). Har ni det med?
    Vad menar du med "klimpen i tjejmagen"?
    Kram och lycka till!
  7. Medlem sedan
    Jun 2007
    #4
    tja....ganska svaga symptom...tror jag=) eller så känner jag efter för mycket.
    Men ömma bröst, mer eller mindre det växlar.
    svag svag molvärk emellanåt
    lite småkvalmig men inte jämt utan emellanåt om jag är hungrig eller så.
    väldigt trött emellanåt. metall-andedräkt enligt sambon men känner inte smaken själv=)
    fick lite hormonfinnar för nån vecka sen men de har försvunnit o ej kommit nya..hmm..
    svullen mage. tja det var väl allt, mår alltså väldigt bra förutom ett fruktansvärt lättretligt humör...
    6 hela veckor imorn.
    brukar må bra mkt sämre när jag e gravid....men kasnke inte denna gången..??
  8. 4
    tja....ganska svaga symptom...tror jag=) eller så känner jag efter för mycket.
    Men ömma bröst, mer eller mindre det växlar.
    svag svag molvärk emellanåt
    lite småkvalmig men inte jämt utan emellanåt om jag är hungrig eller så.
    väldigt trött emellanåt. metall-andedräkt enligt sambon men känner inte smaken själv=)
    fick lite hormonfinnar för nån vecka sen men de har försvunnit o ej kommit nya..hmm..
    svullen mage. tja det var väl allt, mår alltså väldigt bra förutom ett fruktansvärt lättretligt humör...
    6 hela veckor imorn.
    brukar må bra mkt sämre när jag e gravid....men kasnke inte denna gången..??
  9. Medlem sedan
    Jul 2008
    #5
    "Klumpen" i magen, hm jo det känns som att jag kan känna att jag är gravid, inte när jag tar på magen men i magen liksom i livmodern. Om jag drar magen in och ut och in så känner jag att det är ngt där. Svårförklarat inget man kan förklara för mannen (man behöver nog livmoder för det )
    Häng i här nu!! Jag har oxå haft ett ma i v 13 så jag vet precis vad du menar, men vi skall fixa det tillsammans. Skall du på tidigt ul? Jag blev mer eller mindre lovad ett när jag fick mitt ma. Ska ringa själv till gyn för att påtala detta snart.
    Kram!!
  10. 5
    "Klumpen" i magen, hm jo det känns som att jag kan känna att jag är gravid, inte när jag tar på magen men i magen liksom i livmodern. Om jag drar magen in och ut och in så känner jag att det är ngt där. Svårförklarat inget man kan förklara för mannen (man behöver nog livmoder för det )
    Häng i här nu!! Jag har oxå haft ett ma i v 13 så jag vet precis vad du menar, men vi skall fixa det tillsammans. Skall du på tidigt ul? Jag blev mer eller mindre lovad ett när jag fick mitt ma. Ska ringa själv till gyn för att påtala detta snart.
    Kram!!
  11. Medlem sedan
    Feb 2002
    #6
    Aptrött, mår lite småilla hela tiden utom precis efter att jag ätit, känns lite i livmodertrakten (nästan som sammandragningar ibland). Känsligt luktsinne.

    Hur ska detta sluta, jag är ju bara 5+0 eller liknande...
  12. 6
    Aptrött, mår lite småilla hela tiden utom precis efter att jag ätit, känns lite i livmodertrakten (nästan som sammandragningar ibland). Känsligt luktsinne.

    Hur ska detta sluta, jag är ju bara 5+0 eller liknande...
  13. mamma till x bf 3/9
    #7

    Jag har ju...

    exakt samma symptom som du, Flippen, t.o.m dåligt humör stämmer . Har mått lite mer illa idag men det är inte alls som de förra graviditeterna.
  14. 7
    Jag har ju... exakt samma symptom som du, Flippen, t.o.m dåligt humör stämmer . Har mått lite mer illa idag men det är inte alls som de förra graviditeterna.
  15. Medlem sedan
    Feb 2003
    #8

    Inga alls - oroar mig!

    Precis efter plusset så hade jag ont i brösten och kände som "dragningar" i livmodertrakten i några dagar. I förrgår mådde jag lite illa på morgonen, men inget mer.
    Med tanke på att jag mått super-illa från v. 6 de andra tre gångerna, så vet jag inte vad jag ska tro nu. Går in i v.7 i morgon.
  16. 8
    Inga alls - oroar mig! Precis efter plusset så hade jag ont i brösten och kände som "dragningar" i livmodertrakten i några dagar. I förrgår mådde jag lite illa på morgonen, men inget mer.
    Med tanke på att jag mått super-illa från v. 6 de andra tre gångerna, så vet jag inte vad jag ska tro nu. Går in i v.7 i morgon.
  17. Medlem sedan
    Oct 2003
    #9
    Jag har inte fått något illamående eller bröstvärk, men jag har haft ont i livmodern med gragning mot ljumskarna och sammandragningar (!!!!!). Jag är också mycket trätt och lättirritterad.
  18. 9
    Jag har inte fått något illamående eller bröstvärk, men jag har haft ont i livmodern med gragning mot ljumskarna och sammandragningar (!!!!!). Jag är också mycket trätt och lättirritterad.
  19. Medlem sedan
    May 2005
    #10

    glömde...

    metallsmaken i munnen har jag och så hade jag jäkligt dåligt humör ett tag, men sen åkte lillan på semester till farmor i fyra dagar, så nu är det bättre *dålig mamma*
  20. 10
    glömde... metallsmaken i munnen har jag och så hade jag jäkligt dåligt humör ett tag, men sen åkte lillan på semester till farmor i fyra dagar, så nu är det bättre *dålig mamma*
  21. Medlem sedan
    Jan 2009
    #11
    Innan jag plussade hade jag väldigt ont i brösten och var på ett djävulskt dåligt humör hela tiden. Nu är det tröttheten som dominerar, känner mig lite yrslig också,men det kan nog vara att jag äter dåligt... mår illa så fort jag tänker på mat. Är det nån som känner så? Har dessuton gått ner tre kilo senaste veckan.. trodde man skulle gå upp i vikt när man väntade barn? Jag känner också av att det finns något odefinierbart i magen.. man kan liksom inte förklara.. lite molvärk och spänningar.. Men det värsta är nog denna oro för missfall.. Jag är jätterädd.. vet nån hur vanligt det är egentligen?
  22. 11
    Innan jag plussade hade jag väldigt ont i brösten och var på ett djävulskt dåligt humör hela tiden. Nu är det tröttheten som dominerar, känner mig lite yrslig också,men det kan nog vara att jag äter dåligt... mår illa så fort jag tänker på mat. Är det nån som känner så? Har dessuton gått ner tre kilo senaste veckan.. trodde man skulle gå upp i vikt när man väntade barn? Jag känner också av att det finns något odefinierbart i magen.. man kan liksom inte förklara.. lite molvärk och spänningar.. Men det värsta är nog denna oro för missfall.. Jag är jätterädd.. vet nån hur vanligt det är egentligen?
  23. Medlem sedan
    Dec 2006
    #12
    Har nu inte tesat + än, men jag tycker mig känna igen en del från när jag var gravid m Oliver som är född nov -07..
    * Molvärk i magen (ung som mensvärk..)

    * "Klöks" (bonnigt uttryck kanske men jag kommer ju från vischan) när jag borstar tungan lr tänderna långt in..

    * Viss avsaknad av hunger. (luddigt kanske, men i början m Oliver kände jag mig inte så sugen på ngt alls,åt givetvis ändå, men, ja.. hoppas ni förstår vad jag menar)

    * Verkar som om ajg har hormonfinnar, brukar inte få den typen annars..

    * Kanske lite mer "bitsk" *hehe*

    HOPPAS så innerligt att dessa är riktiga symptom..
  24. 12
    Har nu inte tesat + än, men jag tycker mig känna igen en del från när jag var gravid m Oliver som är född nov -07..
    * Molvärk i magen (ung som mensvärk..)

    * "Klöks" (bonnigt uttryck kanske men jag kommer ju från vischan) när jag borstar tungan lr tänderna långt in..

    * Viss avsaknad av hunger. (luddigt kanske, men i början m Oliver kände jag mig inte så sugen på ngt alls,åt givetvis ändå, men, ja.. hoppas ni förstår vad jag menar)

    * Verkar som om ajg har hormonfinnar, brukar inte få den typen annars..

    * Kanske lite mer "bitsk" *hehe*

    HOPPAS så innerligt att dessa är riktiga symptom..
  25. Medlem sedan
    Feb 2002
    #13
    Det är nog rätt vanligt att man går ner i vikt precis i början om man mår illa/tappar aptiten. Men det brukar gå över senare...
  26. 13
    Det är nog rätt vanligt att man går ner i vikt precis i början om man mår illa/tappar aptiten. Men det brukar gå över senare...
  27. Medlem sedan
    Feb 2007
    #14
    Har inga direkta symtom förutom känsligt luktsinne och en del molvärk. Med sonen hade jag nästa alla symtom man kunde ha, därför är jag lite nervös nu... Men alla graviditeter är ju olika!
  28. 14
    Har inga direkta symtom förutom känsligt luktsinne och en del molvärk. Med sonen hade jag nästa alla symtom man kunde ha, därför är jag lite nervös nu... Men alla graviditeter är ju olika!
  29. Medlem sedan
    May 2005
    #15

    under min första grav.

    kände jag inte ett smack! Mådde hur bra som helst tills jag fick halsbränna i v23, men den här gången mår jag hur kasst som helst. Imorse kräktes jag för första gången, förra gången mådde jag inte ens illa... Så jo, det kan nog variera rätt rejält!
  30. 15
    under min första grav. kände jag inte ett smack! Mådde hur bra som helst tills jag fick halsbränna i v23, men den här gången mår jag hur kasst som helst. Imorse kräktes jag för första gången, förra gången mådde jag inte ens illa... Så jo, det kan nog variera rätt rejält!
  31. Medlem sedan
    Jun 2007
    #16
    säger som ni, mår i princip som en prinsessa medans jag tidigare gånger spytt som en gris o vart jättetrött. pratade precis med BM o hon sa att det var såååå normalt, plus jag suttit o läst på nätet typ hela dagen igår , hur olika det verkara vara i dessa veckor, många har faktiskt diffusa symptom så kände jag mig lite lugnare iaf=)
  32. 16
    säger som ni, mår i princip som en prinsessa medans jag tidigare gånger spytt som en gris o vart jättetrött. pratade precis med BM o hon sa att det var såååå normalt, plus jag suttit o läst på nätet typ hela dagen igår , hur olika det verkara vara i dessa veckor, många har faktiskt diffusa symptom så kände jag mig lite lugnare iaf=)
  33. Medlem sedan
    Jan 2009
    #17
    oki, tack! Jag åt faktiskt frukost idag Mycket nöjd..
  34. 17
    oki, tack! Jag åt faktiskt frukost idag Mycket nöjd..
  35. Joanne
    #18
    Jag känner inte heller av brösten så mycket. Men under min förra graviditet hade jag hemskt ont.

    Nuvarande graviditetssymptom: Trötthet, svagt illamående, väldigt uppsvälld mage (Jag ser gravid ut!), och så känner jag klumpen i tjejmagen Det spänner och drar.
  36. 18
    Jag känner inte heller av brösten så mycket. Men under min förra graviditet hade jag hemskt ont.

    Nuvarande graviditetssymptom: Trötthet, svagt illamående, väldigt uppsvälld mage (Jag ser gravid ut!), och så känner jag klumpen i tjejmagen Det spänner och drar.
  37. Medlem sedan
    Feb 2006
    #19
    Jag är som sagt också mkt rädd för missfall, just för att jag fått ett för ett år sedan. Jag har hört något om ca 10% risk för missfall, men jag vet inte om det då även räknas med sådana där tidiga i v. 5, som många knappt märker av (och som jag troligen hade i somras). Håller tummarna för oss!
  38. 19
    Jag är som sagt också mkt rädd för missfall, just för att jag fått ett för ett år sedan. Jag har hört något om ca 10% risk för missfall, men jag vet inte om det då även räknas med sådana där tidiga i v. 5, som många knappt märker av (och som jag troligen hade i somras). Håller tummarna för oss!
  39. Medlem sedan
    Nov 2006
    #20
    Just nu inte så mycket Hela familjen har ju iof. varit sjuka hela december och är på sluttampen nu, med hosta, förkylning, och huvudvärk, så jag känner mest av det...

    Men jag har lite molvärl ibland, känner mig lite uppsvullen på kvällen, illamående vääldigt lite, men däremot yrsel och gaser i magen hihi (hade det sist också)

    Hoppas det bor nån därinne..
  40. 20
    Just nu inte så mycket Hela familjen har ju iof. varit sjuka hela december och är på sluttampen nu, med hosta, förkylning, och huvudvärk, så jag känner mest av det...

    Men jag har lite molvärl ibland, känner mig lite uppsvullen på kvällen, illamående vääldigt lite, men däremot yrsel och gaser i magen hihi (hade det sist också)

    Hoppas det bor nån därinne..
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Symptom efter symptom ramlar in...
    By amaria78 in forum _1004 Aprilbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-07-29, 07:16
  2. Symptom efter symptom ramlar in...
    By amaria78 in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-07-28, 12:31
  3. Symptom efter symptom ramlar in...
    By amaria78 in forum Missfall
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-07-28, 10:36
  4. Symptom...?
    By JaxiBaxi in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-09-05, 13:01
  5. Va har ni för symptom tjejer?
    By Meggie in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-04, 11:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar