Någon som läst Hungerspelen?
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Oct 2002
    #1

    Någon som läst Hungerspelen?

    Jag blev sugen på att läsa boken, men biblioteken häromkring har inte boken och den är lite dyr tycker jag att bara köpa sådär. Jag vill veta om den är läsvärd eller bara "dravel". Det är en ungdomsbok i framtiden, den känns bra men jag har bara sett boken på nätet.
  2. 1
    Någon som läst Hungerspelen? Jag blev sugen på att läsa boken, men biblioteken häromkring har inte boken och den är lite dyr tycker jag att bara köpa sådär. Jag vill veta om den är läsvärd eller bara "dravel". Det är en ungdomsbok i framtiden, den känns bra men jag har bara sett boken på nätet.
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2
    Sonen tyckte den var bra, och eftersom ni ju bägge också gillade Boktjuven så kanske den är nåt för dig. Jag har inte tittat närmare på den, men jag såg att den fanns med på någon DN-kritikerlista över 2008 års böcker som var bra, eller om det var julklappstips. Utseendemässigt ser den mer "dravlig" ut än Boktjuven, men den kan vara spännande för det. Ska fråga sonen närmare om vad han eg. tyckte. Han är dock lite fåordig nuförtiden...
  4. 2
    Sonen tyckte den var bra, och eftersom ni ju bägge också gillade Boktjuven så kanske den är nåt för dig. Jag har inte tittat närmare på den, men jag såg att den fanns med på någon DN-kritikerlista över 2008 års böcker som var bra, eller om det var julklappstips. Utseendemässigt ser den mer "dravlig" ut än Boktjuven, men den kan vara spännande för det. Ska fråga sonen närmare om vad han eg. tyckte. Han är dock lite fåordig nuförtiden...
  5. Medlem sedan
    Oct 2002
    #3

    Tack för ditt svar.

    Skriv gärna mer om den om sonen vill prata, eller läs den själv kanske........
  6. 3
    Tack för ditt svar. Skriv gärna mer om den om sonen vill prata, eller läs den själv kanske........
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4
    Enligt sonen var Hungerspelen "okej". Inte jättebra - Boktjuven var som sagt jättebra tyckte han - men inte urdålig heller, för det brukar han säga i så fall... Kanske värt att vänta på biblioteksex eller billig pocket?
  8. 4
    Enligt sonen var Hungerspelen "okej". Inte jättebra - Boktjuven var som sagt jättebra tyckte han - men inte urdålig heller, för det brukar han säga i så fall... Kanske värt att vänta på biblioteksex eller billig pocket?
  9. Medlem sedan
    Oct 2002
    #5

    Tack för svaret

    jag tror jag väntar på pocketversionen. Biblioteket här verkar inte ha den.
  10. 5
    Tack för svaret jag tror jag väntar på pocketversionen. Biblioteket här verkar inte ha den.

Liknande trådar

  1. Hungerspelen
    By Sanna med son 9 år in forum Dyslexi & dyskalkyli
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-04-30, 15:53
  2. Hungerspelen?
    By Martina med B+V+G in forum Hem & fritid
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2012-04-20, 21:23
  3. Hungerspelen och Fatta eld!
    By ~Trixie~ in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-02-20, 16:24
  4. Hungerspelen trilogin
    By bibbi_ in forum Hem & fritid
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-11-01, 21:01
  5. Någon som läst någon/några
    By Augusti_73 in forum Hem & fritid
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-06-27, 19:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar