Äntligen är tanden tappad!
_02/03 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2002
    #1

    Äntligen är tanden tappad!

    För intresseklubbens noteringar:
    Idag, efter att ha hängt i en liten flik i en evighet, så trillade tanden bort. Äntligen har hon den hett eftertraktade gluggen i tandraden! Hon har berättat för ALLA hon mött (inkl. kassörskan på COOP) att hon tappat en tand.
    Tanduslingen har varit lös sedan i somras, så det var verkligen på tiden!
  2. 1
    Äntligen är tanden tappad! För intresseklubbens noteringar:
    Idag, efter att ha hängt i en liten flik i en evighet, så trillade tanden bort. Äntligen har hon den hett eftertraktade gluggen i tandraden! Hon har berättat för ALLA hon mött (inkl. kassörskan på COOP) att hon tappat en tand.
    Tanduslingen har varit lös sedan i somras, så det var verkligen på tiden!
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2
    Jösses, här är jag glad om jag hinner se att en tand är lös. På Samuel verkar de lossna så fort han känner att den är lös.

    Men de är bra stolta när de tappar tänder, det är så kul att se.
  4. 2
    Jösses, här är jag glad om jag hinner se att en tand är lös. På Samuel verkar de lossna så fort han känner att den är lös.

    Men de är bra stolta när de tappar tänder, det är så kul att se.
  5. Medlem sedan
    Oct 2006
    #3
    Vad roligt! Då har tandfen varit hos er också! Den där gluggen är ju jätteviktig! Grattis, får jag väl säga
  6. 3
    Vad roligt! Då har tandfen varit hos er också! Den där gluggen är ju jätteviktig! Grattis, får jag väl säga
  7. Medlem sedan
    Apr 2003
    #4
    Här finns det inte en lös tand i sikte. På sexårskontrollen ryckte och slet tandläkaren i sonens tänder och konstaterade slutligen: "De här tänderna kommer han inte att tappa förrän han är åtta". Tandläkaren tyckte att det va bra men Joxer vill börja tappa tänder NU!!!
  8. 4
    Här finns det inte en lös tand i sikte. På sexårskontrollen ryckte och slet tandläkaren i sonens tänder och konstaterade slutligen: "De här tänderna kommer han inte att tappa förrän han är åtta". Tandläkaren tyckte att det va bra men Joxer vill börja tappa tänder NU!!!
  9. Medlem sedan
    Apr 2002
    #5
    En tand tappad här med, för ett tag sen, och han hävdar att en till är lös. Men konstigt nog är den bara lös när han själv känner på den, när jag känner sitter den bergfast.
  10. 5
    En tand tappad här med, för ett tag sen, och han hävdar att en till är lös. Men konstigt nog är den bara lös när han själv känner på den, när jag känner sitter den bergfast.
  11. Medlem sedan
    May 2000
    #6
    SÅ skönt. Veras tand nr 2 var lös och precis osm med den första hade den permanenta tanden redan börjat sticka upp ordentligt bakom... dock var det inte snack om att peta för mycket på den! Döm om hennes förtvivlan när hon plötslig hade tappat den på stranden eller i havet utan att hon märkte det! Det skrevs ett långt och ursäktande brev till tandfen och under kudden hamnade en liten fin snäcka. SOm tur var är tandfén förstående och en ny, blank peng fanns där dagen efter.
  12. 6
    SÅ skönt. Veras tand nr 2 var lös och precis osm med den första hade den permanenta tanden redan börjat sticka upp ordentligt bakom... dock var det inte snack om att peta för mycket på den! Döm om hennes förtvivlan när hon plötslig hade tappat den på stranden eller i havet utan att hon märkte det! Det skrevs ett långt och ursäktande brev till tandfen och under kudden hamnade en liten fin snäcka. SOm tur var är tandfén förstående och en ny, blank peng fanns där dagen efter.
  13. Medlem sedan
    Sep 2002
    #7
    Sitter som berget inte ens en lite lös tand hos Herman.
  14. 7
    Sitter som berget inte ens en lite lös tand hos Herman.

Liknande trådar

  1. Tanden tappad!!
    By Snäckmamman in forum _02/03 Vinterbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-23, 00:05
  2. 1:a tanden tappad
    By nickan73 in forum _00/01 Vinterbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-21, 12:47
  3. 1:a tanden tappad (OT)
    By nickan73 in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-05-20, 12:14
  4. Första tanden tappad! OT
    By monopol in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-05-08, 05:34
  5. Första tanden tappad!
    By Zirie in forum _01 Höstbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-12-31, 00:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar