Problem att somna... någon mer?
_0604 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2006
    #1

    Problem att somna... någon mer?

    Cornelia är ju vårt första barn så jag har inte så bra koll... märker ni andra av att det här med trotsålder etc. går ut något över sömnen? Cornelia är så himla ledsen om kvällarna och väldigt svår att få att somna... är riktigt riktigt ledsen bara. Lämnar inte sängen eller är besvärlig på så sätt, men det skär i hjärtat att hon är så orolig över allt möjligt... Har ingen napp, snuttefilt eller favoritgosedjur - har aldrig haft - annars hade det kanske kunnat underlätta lite... men nu verkar hon inte vara 'funtad' på det sättet och det är ju inte mycket vi kan göra åt saken känns det som...

    Tips någon?
  2. 1
    Problem att somna... någon mer? Cornelia är ju vårt första barn så jag har inte så bra koll... märker ni andra av att det här med trotsålder etc. går ut något över sömnen? Cornelia är så himla ledsen om kvällarna och väldigt svår att få att somna... är riktigt riktigt ledsen bara. Lämnar inte sängen eller är besvärlig på så sätt, men det skär i hjärtat att hon är så orolig över allt möjligt... Har ingen napp, snuttefilt eller favoritgosedjur - har aldrig haft - annars hade det kanske kunnat underlätta lite... men nu verkar hon inte vara 'funtad' på det sättet och det är ju inte mycket vi kan göra åt saken känns det som...

    Tips någon?
  3. Medlem sedan
    Jul 2006
    #2
    Tillägg... när hon väl somnat sover hon fint hela natten.. det är bara själva somnandet som krånglar.
  4. 2
    Tillägg... när hon väl somnat sover hon fint hela natten.. det är bara själva somnandet som krånglar.
  5. Medlem sedan
    Aug 2003
    #3

    Ni kan ju prova införa

    Ett gosedjur. Jennie var totalt obrydd om gosedjur tills hon var sisådär 3 år. Sen blev det så att vi stoppade en nalle hos henne när hon ville ha sällskap och efter ett tag blev den totalt helig. Nu sover hon utan igen.

    Pontus har också haft en period när han sovit med sin vovve men sover nu utan sen någon månad tillbaka. Det där verkar gå upp och ner.

    Sover hon på dagen? Det kan ju vara så att hon har svårt att sova och problem att somna för att hon inte är trött. Pontus är precis mitt mellan att behöva sova middag och inte. Han klarar galant att vara utan sömn enstaka dagar men inte två dagar i rad. Jennie slutade sova på dagen när hon var 2 år och 10 månader och jämfört med barnen i sin ankomstgrupp så var hon bland de sista som skippade nattsömnen så jag misstänker ju att det snart är dags även för Pontus.
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  6. 3
    Ni kan ju prova införa Ett gosedjur. Jennie var totalt obrydd om gosedjur tills hon var sisådär 3 år. Sen blev det så att vi stoppade en nalle hos henne när hon ville ha sällskap och efter ett tag blev den totalt helig. Nu sover hon utan igen.

    Pontus har också haft en period när han sovit med sin vovve men sover nu utan sen någon månad tillbaka. Det där verkar gå upp och ner.

    Sover hon på dagen? Det kan ju vara så att hon har svårt att sova och problem att somna för att hon inte är trött. Pontus är precis mitt mellan att behöva sova middag och inte. Han klarar galant att vara utan sömn enstaka dagar men inte två dagar i rad. Jennie slutade sova på dagen när hon var 2 år och 10 månader och jämfört med barnen i sin ankomstgrupp så var hon bland de sista som skippade nattsömnen så jag misstänker ju att det snart är dags även för Pontus.
  7. Medlem sedan
    Aug 2005
    #4
    Jag håller nog med Ida i hennes tips. Det kan mycket väl fungera bra att införa ett gosedjur eller liknande när de är lite äldre. Elsa hade heller inget, men sedan ett par år tillbaka vill hon helst sova med sin nalle och sin docka. Hon KAN utan problem sova utan dem också, men gillar att ha dem med. Lukas har periodvis velat sova med sin gosekossa.
  8. 4
    Jag håller nog med Ida i hennes tips. Det kan mycket väl fungera bra att införa ett gosedjur eller liknande när de är lite äldre. Elsa hade heller inget, men sedan ett par år tillbaka vill hon helst sova med sin nalle och sin docka. Hon KAN utan problem sova utan dem också, men gillar att ha dem med. Lukas har periodvis velat sova med sin gosekossa.

Liknande trådar

  1. Är det någon mer än jag som har problem
    By Mamma Erik in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-01-18, 17:11
  2. Problem att somna på kvällen
    By -Plupp- in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-02-05, 12:21
  3. Någon mer som har problem med fk??
    By CissiMed3 in forum _0806 Junibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-05-13, 20:00
  4. Någon som har problem..
    By FruNilsson in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-12-08, 14:10
  5. Somna-problem
    By Vittel in forum _0506 Junibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-12-09, 17:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar