Lägesrapport....
_0901 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2007
    #1

    Lägesrapport....

    min mensvärk i rygg mage ökade och höll i sig hela natten till söndagen och under söndag fm för att sen försvinna och klinga av. Hade värkar med 4-5 min emellan från kl 2:30-10-11, ringde t o m förlossningen för att kolla att det var normalt att mensvärken satt i hela tiden för det hade jag inget minne av från E:s förlossning som började på detta sätt. Utan mer mensvärkar med paus, men nu var det mensvärk konstant + toppar.
    Pga att E:s förlossning börjat på detta sätt så trodde man ju att det var på G på riktigt och vi tillkallade barnvakt som kom och hämtade våra små men sen avstannade det ju under em o kv.
    Fick dock enorm magkatarr ( tror jag) + nya toabesök under em/kv. Kl 3 inatt så var jag på toan och då kom det rosafärgat på pappret och jag satte på mig en binda, mensmolet satte in lite igen, men inte hälften så kraftigt som igår. Det rosafärgad har fortsatt komma och jag har precis ringt förlossningen igen då jag blev osäker på om det kunde vara vatten som sipprar då det är så vattenlikt och inget slemmigt.
    Så jag fick komma in och kolla, men som jag fattade om det är vattnet så gör de ingen koll huruvida något hänt vad gäller öppnande eller ej. Hade ju varit skönt att veta om vi ska ta hem våra barn igen eller ej eller om det är troligt att det drar igång på riktigt snart.E:s förlossning forstskred ju från molvärken och 37 timmar frammåt med nån liten paus under några timmar.
    Det känns som att leva i ett vakum och jättejobbigt att vår äldste fortfarande inte mår bra, på akuten trodde de på förstoppning så han fick lavemang och de tog diverse prover på han. Men han äter superdåligt och gnäller fortfarande om sin mage, det är tur att att han trivs och är trygg med farmor o farfar som han är hos sen igår eftersom vi trodde det var på G. Lillkillen är hos mormor.

    Beroende på vad de säger på förlossningen i em så får vi se om de får komma hem ikväll eller ej.Börjar sakna de små liven.

    Vad tror ni andra är det nära eller kan det hålla på länge än på detta sätt ? Jag har ju bara E.s förlossning att jämför med och den fortskred ju utan sådana här pauser.

    Kram/Jehia som vill att bebbe ska komma nu!
  2. 1
    Lägesrapport.... min mensvärk i rygg mage ökade och höll i sig hela natten till söndagen och under söndag fm för att sen försvinna och klinga av. Hade värkar med 4-5 min emellan från kl 2:30-10-11, ringde t o m förlossningen för att kolla att det var normalt att mensvärken satt i hela tiden för det hade jag inget minne av från E:s förlossning som började på detta sätt. Utan mer mensvärkar med paus, men nu var det mensvärk konstant + toppar.
    Pga att E:s förlossning börjat på detta sätt så trodde man ju att det var på G på riktigt och vi tillkallade barnvakt som kom och hämtade våra små men sen avstannade det ju under em o kv.
    Fick dock enorm magkatarr ( tror jag) + nya toabesök under em/kv. Kl 3 inatt så var jag på toan och då kom det rosafärgat på pappret och jag satte på mig en binda, mensmolet satte in lite igen, men inte hälften så kraftigt som igår. Det rosafärgad har fortsatt komma och jag har precis ringt förlossningen igen då jag blev osäker på om det kunde vara vatten som sipprar då det är så vattenlikt och inget slemmigt.
    Så jag fick komma in och kolla, men som jag fattade om det är vattnet så gör de ingen koll huruvida något hänt vad gäller öppnande eller ej. Hade ju varit skönt att veta om vi ska ta hem våra barn igen eller ej eller om det är troligt att det drar igång på riktigt snart.E:s förlossning forstskred ju från molvärken och 37 timmar frammåt med nån liten paus under några timmar.
    Det känns som att leva i ett vakum och jättejobbigt att vår äldste fortfarande inte mår bra, på akuten trodde de på förstoppning så han fick lavemang och de tog diverse prover på han. Men han äter superdåligt och gnäller fortfarande om sin mage, det är tur att att han trivs och är trygg med farmor o farfar som han är hos sen igår eftersom vi trodde det var på G. Lillkillen är hos mormor.

    Beroende på vad de säger på förlossningen i em så får vi se om de får komma hem ikväll eller ej.Börjar sakna de små liven.

    Vad tror ni andra är det nära eller kan det hålla på länge än på detta sätt ? Jag har ju bara E.s förlossning att jämför med och den fortskred ju utan sådana här pauser.

    Kram/Jehia som vill att bebbe ska komma nu!
  3. Medlem sedan
    Oct 2006
    #2
    Men fy så jobbigt att inte veta om det är på G eller ej. Hoppas det kommer igång på riktigt snarast...håller tummarna.
    Skickar ett gäng styrkekramar också!
  4. 2
    Men fy så jobbigt att inte veta om det är på G eller ej. Hoppas det kommer igång på riktigt snarast...håller tummarna.
    Skickar ett gäng styrkekramar också!
  5. Medlem sedan
    Sep 2002
    #3
    Nämen är sonen inte bra än... det låter ju som att förlossningen är väldigt nära. Jag håller tummarna för att sonen blir bättre snart och att bebisen är på väg. Massa kramar!
  6. 3
    Nämen är sonen inte bra än... det låter ju som att förlossningen är väldigt nära. Jag håller tummarna för att sonen blir bättre snart och att bebisen är på väg. Massa kramar!

Liknande trådar

  1. Lägesrapport
    By en av nissorna in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-11-07, 12:27
  2. Lägesrapport
    By märra in forum Försöker bli med barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-30, 11:40
  3. Lägesrapport
    By thess705 in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-27, 19:28
  4. Lägesrapport
    By Winnertaco in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-23, 21:36
  5. Lägesrapport
    By mavan in forum _0705 Majbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-06-22, 22:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar