Vad gör ni i sommar?
_0709 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Vad gör ni i sommar?

    Sitter mitt i vinterkylan (-15, hua!) och försöker planera sommaren. Vi funderade först på attt hyra en stuga med min syster och hennes familj, och nu var vi inne på Lalandia en långhelg. Men nu är ju den danska kronan så dyr, 1,50 kostar den. Så då blev vi lite snåla, tyckte det blev mycket pengar med 5400:- för torsdag till söndag, och då ingår ju ingen annat än stuga och bron över. Så nu vill jag ha en massa bra idéer och tips av er, mina vänner! Vad ska ni göra i sommar?
  2. 1
    Vad gör ni i sommar? Sitter mitt i vinterkylan (-15, hua!) och försöker planera sommaren. Vi funderade först på attt hyra en stuga med min syster och hennes familj, och nu var vi inne på Lalandia en långhelg. Men nu är ju den danska kronan så dyr, 1,50 kostar den. Så då blev vi lite snåla, tyckte det blev mycket pengar med 5400:- för torsdag till söndag, och då ingår ju ingen annat än stuga och bron över. Så nu vill jag ha en massa bra idéer och tips av er, mina vänner! Vad ska ni göra i sommar?
  3. Medlem sedan
    Jan 2007
    #2
    Vi har inte planerat något än heller. Är inne på någon typ av långweekend till antingen Legoland eller till Kålmården. Men det gäller ju att hitta något som inte är alltför dyrt och det är inte lätt alls.
  4. 2
    Vi har inte planerat något än heller. Är inne på någon typ av långweekend till antingen Legoland eller till Kålmården. Men det gäller ju att hitta något som inte är alltför dyrt och det är inte lätt alls.
  5. Medlem sedan
    Mar 2008
    #3
    Vi måste renovera färdigt ovanvåningen så där försvinner alla våra pengar så det blir väl event ett besök hos släkten i Skåne och sen lite dagsturer här i krokarna.
    <3<3<3 Tilia 070904, Troj 090827, Minja 120911, Teus 150715 <3<3<3

    http://blogg.alltforforaldrar.se/gulliganmamma/
  6. 3
    Vi måste renovera färdigt ovanvåningen så där försvinner alla våra pengar så det blir väl event ett besök hos släkten i Skåne och sen lite dagsturer här i krokarna.
  7. Medlem sedan
    Jun 2007
    #4
    Julen avklarad! Puh! Dags för sommarplanering!

    Barnvakt och biljetter för AC/DC är redan ordnat!

    I år ska vi vara mer i stugan (delad på Tjörn) på våren så det är klart till sommaren.
    Vi ska försöka ha några veckor semester ihop och då har vi stugan två veckor.

    En sväng till Stockholm, Skåne eller Dalarna hoppas jag att vi hinner med/har råd med.

    Annars blir det som vanligt att vara hemma och ta det lugnt, det som barnen trivs bäst med. Tack och lov slipper vi flytta denna sommar, som vi gjorde förra sommare/hösten.
  8. 4
    Julen avklarad! Puh! Dags för sommarplanering!

    Barnvakt och biljetter för AC/DC är redan ordnat!

    I år ska vi vara mer i stugan (delad på Tjörn) på våren så det är klart till sommaren.
    Vi ska försöka ha några veckor semester ihop och då har vi stugan två veckor.

    En sväng till Stockholm, Skåne eller Dalarna hoppas jag att vi hinner med/har råd med.

    Annars blir det som vanligt att vara hemma och ta det lugnt, det som barnen trivs bäst med. Tack och lov slipper vi flytta denna sommar, som vi gjorde förra sommare/hösten.
  9. Medlem sedan
    Feb 2007
    #5
    Vi skall renovera mera hemma så det är det vi gör för det mesta men någon vart skall vi nog ta oss jag har ju bf 18/6 så vi skall röra på oss innan dess sen blir det inte mer än hemma jobb
  10. 5
    Vi skall renovera mera hemma så det är det vi gör för det mesta men någon vart skall vi nog ta oss jag har ju bf 18/6 så vi skall röra på oss innan dess sen blir det inte mer än hemma jobb
  11. Medlem sedan
    Apr 2006
    #6
    Så skönt att se att fler planerar sommaren redan! Jag köpte bad- och solskyddskläderna på nyårsdagen... (Kolla in kampanjeerbjudanden på www.norrbaggen.se. BRA service och ingen frakt!)

    Vi ska på solsemester och charter för allra första gången i mitt liv och det ska bli spännande. Sen är vi föräldralediga båda två hela sommaren men närmare planer än så har vi inte.
  12. 6
    Så skönt att se att fler planerar sommaren redan! Jag köpte bad- och solskyddskläderna på nyårsdagen... (Kolla in kampanjeerbjudanden på www.norrbaggen.se. BRA service och ingen frakt!)

    Vi ska på solsemester och charter för allra första gången i mitt liv och det ska bli spännande. Sen är vi föräldralediga båda två hela sommaren men närmare planer än så har vi inte.
  13. Medlem sedan
    Jan 2007
    #7
    Men Skåne är ju sommar i sig det. Vi har alltid en tur dit men det beror väl på att jag har släken där kanske. Allt är nära och vi kommer åt havet lätt som en plätt till skillnad från där jag bor.
  14. 7
    Men Skåne är ju sommar i sig det. Vi har alltid en tur dit men det beror väl på att jag har släken där kanske. Allt är nära och vi kommer åt havet lätt som en plätt till skillnad från där jag bor.
  15. Medlem sedan
    Jan 2007
    #8
    Någon form av konsert skulle jag med vilja gå på. Det var väldigt länge sedan.
  16. 8
    Någon form av konsert skulle jag med vilja gå på. Det var väldigt länge sedan.
  17. Medlem sedan
    Jan 2007
    #9
    Spännande, vart ska ni åka då?
  18. 9
    Spännande, vart ska ni åka då?
  19. Medlem sedan
    Aug 2005
    #10
    Mm, samma här. Vi renoverar året om just nu, och alla pengar och framför allt TID försvinner till det. Sommartid är det sååå mycket man måste passa på att göra. Gjuta, renovera fönster, byta panel o.s.v. Nu under vintern håller vi på med övervåningen.
  20. 10
    Mm, samma här. Vi renoverar året om just nu, och alla pengar och framför allt TID försvinner till det. Sommartid är det sååå mycket man måste passa på att göra. Gjuta, renovera fönster, byta panel o.s.v. Nu under vintern håller vi på med övervåningen.
  21. Medlem sedan
    Apr 2006
    #11
    Som alla andra amatörer(?) blir det Mallorca. Vi blir ett helt gäng som ska iväg med många små barn, typ 4 barn under 2 år.. tjohoo? Jag ser mest fram emot poolkanten och kanske ett glas vin till middagen på kvällen, märks inte alls att jag är gravid och inte dricker ett uns alkohol just nu va? Jag menar när det är vinet till middagen jag ser mest fram emot?
  22. 11
    Som alla andra amatörer(?) blir det Mallorca. Vi blir ett helt gäng som ska iväg med många små barn, typ 4 barn under 2 år.. tjohoo? Jag ser mest fram emot poolkanten och kanske ett glas vin till middagen på kvällen, märks inte alls att jag är gravid och inte dricker ett uns alkohol just nu va? Jag menar när det är vinet till middagen jag ser mest fram emot?
  23. Medlem sedan
    Aug 2005
    #12
    Låter underbart med Mallorca. Jag har varit i en liten by på Mallorca, Puerto Pollensa, jättefint!
  24. 12
    Låter underbart med Mallorca. Jag har varit i en liten by på Mallorca, Puerto Pollensa, jättefint!
  25. Medlem sedan
    Feb 2007
    #13
    Har inte tänkt så långt än. Det bli nog ingenting kanske ett sommar jobb
  26. 13
    Har inte tänkt så långt än. Det bli nog ingenting kanske ett sommar jobb
  27. Medlem sedan
    Jan 2007
    #14
    Mallorca är jättebra. Vi var där på vår bröllopsresa. Första resan för oss då och det gick jättebra.
  28. 14
    Mallorca är jättebra. Vi var där på vår bröllopsresa. Första resan för oss då och det gick jättebra.
  29. Medlem sedan
    Jan 2007
    #15
    Men någon liten strand får du och Erik väl ta er till? eller en tripp till djurparken igen kanske?!
  30. 15
    Men någon liten strand får du och Erik väl ta er till? eller en tripp till djurparken igen kanske?!
  31. Medlem sedan
    Nov 1999
    #16
    Nä precis, allt kostar ju massor känns det som... Kolmården var vi på för ett par år sen och legoland vill vi jättegärna åka till, men när Erik är lite större. Det om något är ju dyrt, och då känns det kul om han oxå kan ha lite mer glädje av det än nu. Troligen blir den resan en lite längre tripp genom Jylland när vi ändå är där.
  32. 16
    Nä precis, allt kostar ju massor känns det som... Kolmården var vi på för ett par år sen och legoland vill vi jättegärna åka till, men när Erik är lite större. Det om något är ju dyrt, och då känns det kul om han oxå kan ha lite mer glädje av det än nu. Troligen blir den resan en lite längre tripp genom Jylland när vi ändå är där.
  33. Medlem sedan
    Nov 1999
    #17
    Ja, våra pengar kommer oxå att gå till huset. Vi byggde ju nytt för ett par år sen, men tomten är inte helt klar ännu och den slukar både tid och pengar.
  34. 17
    Ja, våra pengar kommer oxå att gå till huset. Vi byggde ju nytt för ett par år sen, men tomten är inte helt klar ännu och den slukar både tid och pengar.
  35. Medlem sedan
    Nov 1999
    #18
    Ja, då skulle mannen i huset bli glad, om vi gick på AC/DC! Vi har samma musiksmak i mycket, han och jag, men där skiljer det sig. Jag älskar rock, men avskyr piprösten Angus Young så AC/DC går helt bort för mig. Gärna en Iron Maiden-konsert nån gång istället, eller Metallica kanske...
  36. 18
    Ja, då skulle mannen i huset bli glad, om vi gick på AC/DC! Vi har samma musiksmak i mycket, han och jag, men där skiljer det sig. Jag älskar rock, men avskyr piprösten Angus Young så AC/DC går helt bort för mig. Gärna en Iron Maiden-konsert nån gång istället, eller Metallica kanske...
  37. Medlem sedan
    Nov 1999
    #19
    Nä, då har ju ni giltigt förfall hela sommaren :-) Ni kommer ju ha fullt upp ändå...
  38. 19
    Nä, då har ju ni giltigt förfall hela sommaren :-) Ni kommer ju ha fullt upp ändå...
  39. Medlem sedan
    Nov 1999
    #20
    Ja, det låter ju underbart skönt! Och du, vinet till maten är inte att underskatta, vare sig man är gravid eller inte. Fast det smakar bra hemma på sommaraltanen oxå faktiskt
    Nån utlandsresa blir det inte här på några år, Får spara lite först tror jag...
  40. 20
    Ja, det låter ju underbart skönt! Och du, vinet till maten är inte att underskatta, vare sig man är gravid eller inte. Fast det smakar bra hemma på sommaraltanen oxå faktiskt
    Nån utlandsresa blir det inte här på några år, Får spara lite först tror jag...
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Sommar, sommar, sommartiiid
    By *CuP* in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-03-26, 07:39
  2. Sommar, sommar, sommaaaaaar
    By *CuP* in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-03-29, 10:35
  3. Vi har sommar NU
    By -Jill- in forum _0506 Junibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-07-24, 18:48
  4. Sommar, sommar, sommar *trallar*
    By Anna i Seattle in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-05, 04:12
  5. Sommar, sommar, sommar... *lalalaa*
    By Ypsilon *solhatt på* in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-09, 12:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar