Sova och lite annat
_0901 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2002
    #1

    Sova och lite annat

    Agnes är nu 5 dagar och sover närmare 23 timmar per dygn!!! När hon kom fick hon fostervatten i luftvägarna så hon blev väldigt täppt i näsan. Vi åkte hem efter 6 timmar då hon mådde bättre av nezeril och blev godkänd av läkaren. Men hela första natten och dagen därpå var hon arg och irriterad över att inte kunna andas med näsan. Jag sov några upphackade timmar den natten. Den 1 januari på eftermiddagen ringde jag BB och vi fick åka in för kontroll. Läkaren tyckte hon var ansträngd så de tog infektionsprover, jag hade ju varit förkyld länge innan förlossningen (mkt bättre nu). Ingen infektion men vi fick stanna för observation. Allt blev mycket bättre och jag sov minst 6 timmar.

    Sedan dess sover Agnes nästan jämt. Det är nästan så jag funderar på om det är ok, hon äter men somnar nästan jämt då. Hon är lite vaken vid de flesta blöjbyten och 20 minuter då och då. Totalt kanske hon är vaken 1-2 timmar per dygn. Allra bäst sover hon i någons famn. När storebror som är 2 skriker, sjunger och kramar så sover hon bara...

    På måndag om en vecka kommer BVC hem och hälsar på, väger osv. Jag tror hon går upp i vikt för även om hon sover lyckas hon bajsa 8-10 ggr/dygn och kräkas lite ibland. Men jag måste nog ringa innan och höra om det är ok att bara sova när man närmar sig en hel vecka... Fjärde barnet, jag borde ha lite koll men det är så mycket nytt med varje liten.

    Igår när vi hade 2-årskalas hade mjölkproduktionen satt fart _ordentligt_. Ingen bh jag hade fungerade och det gjorde ont att sova på sidan. Lilla Fröken äter ju inte såna mängder så jag tänkte pumpa ut på morgonen. Men då dyker storebror upp (2-åringen), han slutade amma för ca 5 månader sedan. Han ville testa och han tömde nästan ett helt bröst. Jag bara tackade för det var ju långt mer effektivt än att stå och pumpa (tycker inte om). Sedan var han inte intresserad mer, Lillasyster skulle ha istället tyckte han.
    Karolina med R (96), P (98), J (07) & A (08)
  2. 1
    Sova och lite annat Agnes är nu 5 dagar och sover närmare 23 timmar per dygn!!! När hon kom fick hon fostervatten i luftvägarna så hon blev väldigt täppt i näsan. Vi åkte hem efter 6 timmar då hon mådde bättre av nezeril och blev godkänd av läkaren. Men hela första natten och dagen därpå var hon arg och irriterad över att inte kunna andas med näsan. Jag sov några upphackade timmar den natten. Den 1 januari på eftermiddagen ringde jag BB och vi fick åka in för kontroll. Läkaren tyckte hon var ansträngd så de tog infektionsprover, jag hade ju varit förkyld länge innan förlossningen (mkt bättre nu). Ingen infektion men vi fick stanna för observation. Allt blev mycket bättre och jag sov minst 6 timmar.

    Sedan dess sover Agnes nästan jämt. Det är nästan så jag funderar på om det är ok, hon äter men somnar nästan jämt då. Hon är lite vaken vid de flesta blöjbyten och 20 minuter då och då. Totalt kanske hon är vaken 1-2 timmar per dygn. Allra bäst sover hon i någons famn. När storebror som är 2 skriker, sjunger och kramar så sover hon bara...

    På måndag om en vecka kommer BVC hem och hälsar på, väger osv. Jag tror hon går upp i vikt för även om hon sover lyckas hon bajsa 8-10 ggr/dygn och kräkas lite ibland. Men jag måste nog ringa innan och höra om det är ok att bara sova när man närmar sig en hel vecka... Fjärde barnet, jag borde ha lite koll men det är så mycket nytt med varje liten.

    Igår när vi hade 2-årskalas hade mjölkproduktionen satt fart _ordentligt_. Ingen bh jag hade fungerade och det gjorde ont att sova på sidan. Lilla Fröken äter ju inte såna mängder så jag tänkte pumpa ut på morgonen. Men då dyker storebror upp (2-åringen), han slutade amma för ca 5 månader sedan. Han ville testa och han tömde nästan ett helt bröst. Jag bara tackade för det var ju långt mer effektivt än att stå och pumpa (tycker inte om). Sedan var han inte intresserad mer, Lillasyster skulle ha istället tyckte han.
  3. Medlem sedan
    Feb 2008
    #2
    Låter som min lillflicka, hon sover nästan jämt, ty 23 timmar. Vaknar dock och äter varannan timme hela natten!!!Gäsp..... helt slut. Hela första dygnen var hon vaken occh åt men nu verkar hon få så mkt mat så hon sover istället. Tvärtom från min anadra barn, de sov första dygnen och var sedna mer vakna, konstigt......
  4. 2
    Låter som min lillflicka, hon sover nästan jämt, ty 23 timmar. Vaknar dock och äter varannan timme hela natten!!!Gäsp..... helt slut. Hela första dygnen var hon vaken occh åt men nu verkar hon få så mkt mat så hon sover istället. Tvärtom från min anadra barn, de sov första dygnen och var sedna mer vakna, konstigt......
  5. Medlem sedan
    Jul 2002
    #3
    likadant med min Agnes!!!
    hon var hur vaken som helst de dagar vi var på BB, men nu det dygnet vi varit hemma har hon knappt öppnat ögonen. jag måste väcka henne för att hon ska få äta....lite skumt känns det.
    de andra barnen var precis tvärtom trötta först på BB och sen sov de vääääldigt lite. Vi skrattade jämt åt alla barnböcker där det stod att spädisar sover 15-16 tim om dygnet för de gjorde aldrig våra stora.

    men är inte det här lite konstigt? Hon är också lite förkyld, inte konstigt eftersom vi alla haft jordens värsta förkylningsutrbott sen i julas men ...alltså ska det vara så här???
  6. 3
    likadant med min Agnes!!!
    hon var hur vaken som helst de dagar vi var på BB, men nu det dygnet vi varit hemma har hon knappt öppnat ögonen. jag måste väcka henne för att hon ska få äta....lite skumt känns det.
    de andra barnen var precis tvärtom trötta först på BB och sen sov de vääääldigt lite. Vi skrattade jämt åt alla barnböcker där det stod att spädisar sover 15-16 tim om dygnet för de gjorde aldrig våra stora.

    men är inte det här lite konstigt? Hon är också lite förkyld, inte konstigt eftersom vi alla haft jordens värsta förkylningsutrbott sen i julas men ...alltså ska det vara så här???

Liknande trådar

  1. RS och lite annat
    By Evita in forum _1001 Januaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-03-14, 11:31
  2. Lite otäckt... och lite annat med.
    By Miss_Piggy in forum _0811 Novemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-07-16, 21:45
  3. Lite gnäll och lite annat
    By Carro m 4, -59 kg in forum Vikt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-12-16, 13:19
  4. Lite nytt och lite annat
    By Fia med trean. in forum _0411 Novemberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-11-01, 19:28
  5. Lite grattis och lite annat....
    By MammaMu79 in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-10-30, 17:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar