6 dagar kvar
_0611 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2006
    #1

    6 dagar kvar

    Nästa vecka börjar både Wiktor och lillebror William på dagis...*gulp*

    Har alla här redan börjat på dagis? Hur gick eran inskolning?
    Jag är glad att minsta oxå går, att Wiktor tar hand om honom.
    Men rädd att de ska sakna mig och jag sakna dem massor


    Tips?
  2. 1
    6 dagar kvar Nästa vecka börjar både Wiktor och lillebror William på dagis...*gulp*

    Har alla här redan börjat på dagis? Hur gick eran inskolning?
    Jag är glad att minsta oxå går, att Wiktor tar hand om honom.
    Men rädd att de ska sakna mig och jag sakna dem massor


    Tips?
  3. Medlem sedan
    Oct 2002
    #2
    Min skrutt började 15 timmar i oktober. Inskolningen gick bra och tårfritt. Första dagen 9-11 (mamma), andra 8.30-11(pappa) och tredje 7.30-11(mamma gick ifrån 9.30-11). Fjärde dagen 9-12.30 (mamma ifrån 9.30-11.15, med och åt lunch. Sedan var han där 9-14 två dagar utan oss.
    Nu går han 9-14 må, on och fr. Han trivs bra. Enda bakslagen kom när han varit febersjuk och inte riktigt var fit for fight mentalt efter det. Då grät han hysteriskt redan på parkeringen två gånger. Usch.

    Det kändes i modershjärtat när det var dags att gå ifrån honom på inskolningen. Han hade ju knappt varit utan någon av oss alls. Samtidigt var det spännande att stå i fönstret och kika hur han betedde sig på uteleken. Vi hade fullt förtroende för personalen hela tiden.
    Idag känner jag mig ialla fall lite spänd hur lämningen gick första dagen efter jullovet. 16 dagar är ett ganska långt uppehåll.
    Tips inför inskolningen? Tja... att det får ta tid om det behövs, skulle jag tro. Vi försökte hålla oss lite i bakgrunden och mest iaktta honom när vi märkte att han var lugn.
    Låter tryggt att de har varandra!

    Visst kommer du sakna dem, men det gick över fortare än jag trodde. Adrian ska fortsätta gå sina 15timmar nu när lillasyster kommer. Har BF imorgon!

    Lycka till!
  4. 2
    Min skrutt började 15 timmar i oktober. Inskolningen gick bra och tårfritt. Första dagen 9-11 (mamma), andra 8.30-11(pappa) och tredje 7.30-11(mamma gick ifrån 9.30-11). Fjärde dagen 9-12.30 (mamma ifrån 9.30-11.15, med och åt lunch. Sedan var han där 9-14 två dagar utan oss.
    Nu går han 9-14 må, on och fr. Han trivs bra. Enda bakslagen kom när han varit febersjuk och inte riktigt var fit for fight mentalt efter det. Då grät han hysteriskt redan på parkeringen två gånger. Usch.

    Det kändes i modershjärtat när det var dags att gå ifrån honom på inskolningen. Han hade ju knappt varit utan någon av oss alls. Samtidigt var det spännande att stå i fönstret och kika hur han betedde sig på uteleken. Vi hade fullt förtroende för personalen hela tiden.
    Idag känner jag mig ialla fall lite spänd hur lämningen gick första dagen efter jullovet. 16 dagar är ett ganska långt uppehåll.
    Tips inför inskolningen? Tja... att det får ta tid om det behövs, skulle jag tro. Vi försökte hålla oss lite i bakgrunden och mest iaktta honom när vi märkte att han var lugn.
    Låter tryggt att de har varandra!

    Visst kommer du sakna dem, men det gick över fortare än jag trodde. Adrian ska fortsätta gå sina 15timmar nu när lillasyster kommer. Har BF imorgon!

    Lycka till!
  5. Medlem sedan
    Jun 2005
    #3
    Hugo hade sin inskolning redan den 5 maj & det tog ca 2 veckor att skola in honom, jag eller pappan var med den första veckan & sedan den andra gick vi ifrån en liten stund.
    Nu blev det lite dumt med inskolningsstarten då dagis sedan stängde för sommarlov den 7 juli så han hann bara gå 2 mån.
    Barnen var lediga 5 veckor så när Hugo skulle börja igen den 12 augusti så blev det som en ny inskolning den första veckan.

    Annars tycker jag det har gått över all förväntning på dagis med Hugo.
    Det är lite ledsamt att lämna honom på morgonen, då är han jätte ledsen men det lägger sig med en gång säger fröknarna, efter helgerna är det jobbigast.

    Jag har nog inget bra tips att ge mer än att det är jobbigast i början men att det går över.

    Lycka till!
  6. 3
    Hugo hade sin inskolning redan den 5 maj & det tog ca 2 veckor att skola in honom, jag eller pappan var med den första veckan & sedan den andra gick vi ifrån en liten stund.
    Nu blev det lite dumt med inskolningsstarten då dagis sedan stängde för sommarlov den 7 juli så han hann bara gå 2 mån.
    Barnen var lediga 5 veckor så när Hugo skulle börja igen den 12 augusti så blev det som en ny inskolning den första veckan.

    Annars tycker jag det har gått över all förväntning på dagis med Hugo.
    Det är lite ledsamt att lämna honom på morgonen, då är han jätte ledsen men det lägger sig med en gång säger fröknarna, efter helgerna är det jobbigast.

    Jag har nog inget bra tips att ge mer än att det är jobbigast i början men att det går över.

    Lycka till!
  7. Medlem sedan
    Apr 2006
    #4
    Fanny har gått på sin förskolan sen augusti och inskolningen gick ganska bra tillsammans med pappa. Tog ca två veckor. Lite tårar kom det till och från. Men det gick bra när pappa lämnade Fanny korta stunder. När sedan mamma skulle lämna på "riktigt" de första gångerna gick det inte lika bra och det gjorde riktigt ont i mitt hjärta när jag lämnade en gråtande flicka. Men det tog inte många dagar innan det gick bra. Så vi har mest positiva minnen från inskolningen.
    Lycka till och ett tips är att låta det ta den tid det tar och inte påskynda.
  8. 4
    Fanny har gått på sin förskolan sen augusti och inskolningen gick ganska bra tillsammans med pappa. Tog ca två veckor. Lite tårar kom det till och från. Men det gick bra när pappa lämnade Fanny korta stunder. När sedan mamma skulle lämna på "riktigt" de första gångerna gick det inte lika bra och det gjorde riktigt ont i mitt hjärta när jag lämnade en gråtande flicka. Men det tog inte många dagar innan det gick bra. Så vi har mest positiva minnen från inskolningen.
    Lycka till och ett tips är att låta det ta den tid det tar och inte påskynda.
  9. Medlem sedan
    Jun 2005
    #5
    Inskolningen med Amanda gick bra - på båda avdelningarna (hon har bytt dagis en gång till ett som var närmare hemmet). Nu är hon hemma med mig och vi väntar på att liten ska behaga komma ut så nu aktiverar vi oss själva med pyssel och utevistelser så gott det går.
  10. 5
    Inskolningen med Amanda gick bra - på båda avdelningarna (hon har bytt dagis en gång till ett som var närmare hemmet). Nu är hon hemma med mig och vi väntar på att liten ska behaga komma ut så nu aktiverar vi oss själva med pyssel och utevistelser så gott det går.
  11. Medlem sedan
    Feb 2000
    #6

    Det går säkert bra

    efter hösten ska Erik (och hans storebror som är fem år då)mest troligt börja på dagis. Tycker också det känns konstigt eftersom de två äldsta började först på sexårs. Helst hade jag haft alla hemma tills det var dags för sexårs men nu ska jag antagligen börja plugga och då finns ju inget alternativ.
    Det går säkert bra för dina grabbar, men känner du att du inte vill så _måste_de ju int ebörja eftersom du är hemma.
    Hoppas det går bra
    Blogg: www.magdas.blogg.se

    Krama mig och älska mig när jag är liten, så blir jag en som kan krama och älska när
    jag blir stor!

    "Man ska aldrig gå med på att krypa när man känner lusten att flyga"
    Helen Keller

    *Magda med William-01, Ludwig-02, Filip-04 & Erik-06*
  12. 6
    Det går säkert bra efter hösten ska Erik (och hans storebror som är fem år då)mest troligt börja på dagis. Tycker också det känns konstigt eftersom de två äldsta började först på sexårs. Helst hade jag haft alla hemma tills det var dags för sexårs men nu ska jag antagligen börja plugga och då finns ju inget alternativ.
    Det går säkert bra för dina grabbar, men känner du att du inte vill så _måste_de ju int ebörja eftersom du är hemma.
    Hoppas det går bra
  13. Medlem sedan
    Oct 2002
    #7
    Går det bra?
  14. 7
    Går det bra?
  15. Medlem sedan
    Apr 2006
    #8
    Det går över förväntan Sitter på bibblan nu andra dagen och surfar för att ha nära dit om de ringer på mig, men ungarna vill inte hem inte Det går kanon och jag är jätte glad. Hoppas bara inte det blir något bakslag..

    Fast de är väl vana vid att ha massa ungarn omkring sig med tanke på att vi alltid gått på ÖF 3-4dagar/vecka...
  16. 8
    Det går över förväntan Sitter på bibblan nu andra dagen och surfar för att ha nära dit om de ringer på mig, men ungarna vill inte hem inte Det går kanon och jag är jätte glad. Hoppas bara inte det blir något bakslag..

    Fast de är väl vana vid att ha massa ungarn omkring sig med tanke på att vi alltid gått på ÖF 3-4dagar/vecka...
  17. Medlem sedan
    Jun 2005
    #9
    Vad skönt att allt går bra för er
  18. 9
    Vad skönt att allt går bra för er
  19. Medlem sedan
    Oct 2002
    #10
    Skönt att höra!
  20. 10
    Skönt att höra!

Liknande trådar

  1. 2 dagar kvar....
    By Ziggy in forum Sport
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-04-04, 14:26
  2. Hur många dagar kvar? jag 100 dagar
    By happy83 in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-05-05, 18:33
  3. 43 dagar kvar !!
    By Landsbyggsmamman in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2007-03-01, 17:11
  4. 40 dagar kvar
    By Doftranka in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-26, 09:41
  5. 70 dagar kvar nu...
    By Älsklingsfrö in forum Många barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-23, 16:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar