Jag är stolt mamma!
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Nov 2004
    #1

    Jag är stolt mamma!

    Idag kom min storson in i vardagsrummet och har äntligen bestämt sig, han ska berätta. Hans sjukdom ska inte längre vara en hemlighet och i övermorgon ska han berätta för klassen.
    Det har inte varit helt smärtfritt men med den fart sjukdomen har och allt han varit med om (exempelvis har han varit borta från skolan hela decembermånad i meningit bl a) måste han nog berätta. Nu har han tagit mod till sig, sjukdomen är inte längre en hemlighet. Inget som nödvändigtvis måste basuneras ut från skoltaket, men bara att han vågar berätta för sina klasskamrater, det gör mig superstolt över att vara hans mamma. Så modig han är!
    Missunna aldrig en människa dess lycka, du vet ingenting om dess sorger.....

    http://gammelbyn.blogspot.com/
    http://porr-ullet.blogspot.com/

    Vill du läsa min mer personliga blogg? PM:a mig då för lösen och åtkomst, den innehåller så pass privata saker om livet att den vill jag veta vem som läser. Men fråga på, det är alltid kul med någon som vill läsa det man skriver!
  2. 1
    Jag är stolt mamma! Idag kom min storson in i vardagsrummet och har äntligen bestämt sig, han ska berätta. Hans sjukdom ska inte längre vara en hemlighet och i övermorgon ska han berätta för klassen.
    Det har inte varit helt smärtfritt men med den fart sjukdomen har och allt han varit med om (exempelvis har han varit borta från skolan hela decembermånad i meningit bl a) måste han nog berätta. Nu har han tagit mod till sig, sjukdomen är inte längre en hemlighet. Inget som nödvändigtvis måste basuneras ut från skoltaket, men bara att han vågar berätta för sina klasskamrater, det gör mig superstolt över att vara hans mamma. Så modig han är!
  3. Medlem sedan
    Jun 2002
    #2
    *applåderar* Du har all rätt att känna dig stolt - mycket modigt och starkt av din son!
  4. 2
    *applåderar* Du har all rätt att känna dig stolt - mycket modigt och starkt av din son!
  5. Medlem sedan
    Nov 2008
    #3

    Oj !

    Ja, det ska du vara :-)
    Starkt gjort av sonen och jag tror att det blir lite lättare när dom vet.
    "I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." — Marilyn Monroe


    Bloggen är uppdaterad 16/9-13
  6. 3
    Oj ! Ja, det ska du vara :-)
    Starkt gjort av sonen och jag tror att det blir lite lättare när dom vet.
  7. Medlem sedan
    Dec 2007
    #4
    Det är mycket modigt och jag tycker absolut att du ska vara stolt!!
  8. 4
    Det är mycket modigt och jag tycker absolut att du ska vara stolt!!
  9. Medlem sedan
    Oct 2001
    #5

    Vad härligt!

    Förstår att det känns bra för er! Önskar honom lycka till imorgon
    Själarna andas samma hjärtslag när tungorna möts och försiktigt smeker varandra.


    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  10. 5
    Vad härligt! Förstår att det känns bra för er! Önskar honom lycka till imorgon
  11. Medlem sedan
    Sep 2005
    #6
    Har din son haft en meningit, hur har det gått? är han helt återställd, ryser när jag läser om barn som fått hjärnhinneinflammation men oftast går det ju bra. Stor kille och stark som ska berätta!
    kram!
  12. 6
    Har din son haft en meningit, hur har det gått? är han helt återställd, ryser när jag läser om barn som fått hjärnhinneinflammation men oftast går det ju bra. Stor kille och stark som ska berätta!
    kram!
  13. Medlem sedan
    Dec 2003
    #7

    Härligt att höra-

    och skönt att höra att han är pigg nog att gå till skolan.

    Du kan vara mycket stolt!
    aka Sulan
  14. 7
    Härligt att höra- och skönt att höra att han är pigg nog att gå till skolan.

    Du kan vara mycket stolt!
  15. Medlem sedan
    Feb 2008
    #8
    Modig kille! Det verkar vara ett klokt och vettigt beslut. Kram!
  16. 8
    Modig kille! Det verkar vara ett klokt och vettigt beslut. Kram!
  17. Medlem sedan
    Sep 2003
    #9
    Förstår att du är stolt, det SKA du vara! Vad starkt gjort av sonen, det måste jag säga

    Han kommer säkert växa oerhört när han gör det!
  18. 9
    Förstår att du är stolt, det SKA du vara! Vad starkt gjort av sonen, det måste jag säga

    Han kommer säkert växa oerhört när han gör det!
  19. Medlem sedan
    Dec 2006
    #10
    Det förstår jag att du är stolt över, jag tror att han kommer att känna stor lättnad efter att han berättat också. Starkt gjort av honom tycker jag.
  20. 10
    Det förstår jag att du är stolt över, jag tror att han kommer att känna stor lättnad efter att han berättat också. Starkt gjort av honom tycker jag.
  21. Medlem sedan
    Apr 2007
    #11
    ja, det är strongt av honom. Verkligen. Så jag förstår att du känner dig stolt.
  22. 11
    ja, det är strongt av honom. Verkligen. Så jag förstår att du känner dig stolt.
  23. Medlem sedan
    Jul 2002
    #12
    Det är modigt och jag tror att det är bra för honom för att slippa ryktespridning och öka förståelsen för att han kanske inte alltid orkar.
  24. 12
    Det är modigt och jag tror att det är bra för honom för att slippa ryktespridning och öka förståelsen för att han kanske inte alltid orkar.
  25. Medlem sedan
    Apr 2008
    #13
    Härligt att läsa. Det är ett modigt agerande.

    Du ska vara stolt. Och du har garanterat med din livsglädje och ditt synsätt influerat honom.
  26. 13
    Härligt att läsa. Det är ett modigt agerande.

    Du ska vara stolt. Och du har garanterat med din livsglädje och ditt synsätt influerat honom.
  27. Medlem sedan
    Nov 2002
    #14

    Stort beslut

    av honom, speciellt i den åldern. Förstår att du är stolt!
    Om du bara gör det du alltid har gjort, kommer du bara att få det du alltid har haft.
  28. 14
    Stort beslut av honom, speciellt i den åldern. Förstår att du är stolt!
  29. Medlem sedan
    Jan 2004
    #15
    Modigt av honom att berätta nåt som uppenbart varit hemligt innan. Vad är det för sjukdom han har? (om du vill skriva det alltså).
  30. 15
    Modigt av honom att berätta nåt som uppenbart varit hemligt innan. Vad är det för sjukdom han har? (om du vill skriva det alltså).
  31. Medlem sedan
    Nov 2004
    #16
    Han har fått en väldigt aktiv form av MS - Multipel Skleros. INsjuknade förra året akut och har sedan varit mkt dålig av o till. Ska börja på sin tredje broms nu i januari efter en ny ryggmärgspunktion. Han är min hjälte, helt klart! *stoltast i byn*
  32. 16
    Han har fått en väldigt aktiv form av MS - Multipel Skleros. INsjuknade förra året akut och har sedan varit mkt dålig av o till. Ska börja på sin tredje broms nu i januari efter en ny ryggmärgspunktion. Han är min hjälte, helt klart! *stoltast i byn*
  33. Medlem sedan
    Nov 2004
    #17
    Tack alla för era kommentarer! Jag har en hjälte här hemma, helt klart o han skulle spöa mig om han visste att jag kallade honom hjälte offentligt.Inofficiellt? ja, då fick jag nog en kram. (han vet hur jag är så han tar inte illa upp.. tack o lov!)
  34. 17
    Tack alla för era kommentarer! Jag har en hjälte här hemma, helt klart o han skulle spöa mig om han visste att jag kallade honom hjälte offentligt.Inofficiellt? ja, då fick jag nog en kram. (han vet hur jag är så han tar inte illa upp.. tack o lov!)
  35. Medlem sedan
    Jan 2004
    #18
    Nej men fy vad jobbigt. Det är inte så ofta MS drabbar unga människor va? (inte mitt kunskapsområde direkt ska jag väl erkänna).
    Jag vet ju att du skrivit om MS ibland, men jag trodde att det var DU som hade MS,,,inte nån av barnen.
  36. 18
    Nej men fy vad jobbigt. Det är inte så ofta MS drabbar unga människor va? (inte mitt kunskapsområde direkt ska jag väl erkänna).
    Jag vet ju att du skrivit om MS ibland, men jag trodde att det var DU som hade MS,,,inte nån av barnen.
  37. Medlem sedan
    Nov 2004
    #19
    Väldigt sällsynt o ännu mer ovanligt att få en aktiv skovformad variant, oftast är den mkt lindrig o mild till att börja med. Nej, det är min älskade storson som insjuknat, tyvärr..
  38. 19
    Väldigt sällsynt o ännu mer ovanligt att få en aktiv skovformad variant, oftast är den mkt lindrig o mild till att börja med. Nej, det är min älskade storson som insjuknat, tyvärr..
  39. Medlem sedan
    Nov 2004
    #20
    Japp, han har fått Tysabri som är en bromsmedicin mot MS o den i sin tur kan ge större mottaglighet för virusar i hjärnan o det är vad som har hänt. Han har genomgått plasmaferes av 2 l blod för att få bort medicinen ur blodet och för att få viruset att läka ut. Han är fortfarande rätt svag o mkt tunn (han väger under 60 kilo nu o är 180 lång, gått ned 7 kilo sedan han blev sjuk o vuxit 7 centimeter..) men det går åt rätt håll. Han har varit rätt sjuk i magsjuka också för det är som om immunförsvaret inte fungerar helt okej efter att man varit där o mixtrat med det i o m bromsmedicinen, men han har inte några lesioner i hjärnan som är aktiva just nu, o det tackar vi för. Nu börjar vi vår tredje broms i januari, han ska bara ta en ny ryggmärgspunktion o kolla viruset i ryggmärgsvätskan först o sedan få en medicin som egentligen är till för de m Non Hodgkins sjukdom el RA. En del biverkningar där med m ex virusar i hjärnan men vi hoppas på att han ska hålla sig frisk o slippa ytterligare meningiter.
  40. 20
    Japp, han har fått Tysabri som är en bromsmedicin mot MS o den i sin tur kan ge större mottaglighet för virusar i hjärnan o det är vad som har hänt. Han har genomgått plasmaferes av 2 l blod för att få bort medicinen ur blodet och för att få viruset att läka ut. Han är fortfarande rätt svag o mkt tunn (han väger under 60 kilo nu o är 180 lång, gått ned 7 kilo sedan han blev sjuk o vuxit 7 centimeter..) men det går åt rätt håll. Han har varit rätt sjuk i magsjuka också för det är som om immunförsvaret inte fungerar helt okej efter att man varit där o mixtrat med det i o m bromsmedicinen, men han har inte några lesioner i hjärnan som är aktiva just nu, o det tackar vi för. Nu börjar vi vår tredje broms i januari, han ska bara ta en ny ryggmärgspunktion o kolla viruset i ryggmärgsvätskan först o sedan få en medicin som egentligen är till för de m Non Hodgkins sjukdom el RA. En del biverkningar där med m ex virusar i hjärnan men vi hoppas på att han ska hålla sig frisk o slippa ytterligare meningiter.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Stolt mamma
    By Triss in forum Singelmingel
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-02-04, 07:05
  2. stolt mamma, ledsen mamma, stolt igen
    By Valerina in forum Vikt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-10-24, 10:13
  3. *stolt mamma*
    By Smockan m M & J in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-09-06, 19:05
  4. Stolt mamma!
    By Kulan in forum _0307 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-07, 08:11
  5. Stolt mamma..........
    By tottis in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-12-20, 20:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar