Vaccination!
_0906 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2008
    #1

    Vaccination!

    Arbetar som lokalvårdare på ett sjukhus och idag när jag skulle byta handskar så såg jag att det blödde lite på lillfingret, och det var ett litet hål i handsken. Blev jätte rädd och fick nästan panik att jag hade stuckit mig eller skurit mig på något. Gick ner till chefen och fick en massa papper om skaderapport m.m. och blev sen nerskickad till infetionsmottagningen där jag fick lämna ett blodprov och sen ville dom vaccinera mig mot hepatit b för säkerhets skull . Jag sa att jag var gravid och då blev sköterskan osäker på om hon skulle vaccinera mig eller inte. Hon gick till sist och frågade en läkare och han eller hon tyckte att jag skulle vaccineras. Fick en dos i dag sen ska man tydlig ha en dos till efter 2 veckor , en till fyra veckor efter det och en fjärde dos ett år efter.

    Men jag har hört att man helst inte ska vaccineras när man är gravid, är jätte rädd för att det ska hända något me kotten i magen, sköterskan frågade ju en läkare men jag är ändå jätte rädd för att något ska gå fel pga det här, och jag glömmde fråga vad som kunnde vara farligt med att vaccineras. Någon som har någon erfarenhet av sånt här med vaccinationer?

    Den här graviditeten känns det som om jag är extra orolig för allt som har med kotten att göra, tycker att man borde vara van och lugn nu under tredje grav, men inte. Någon som känner igen sig eller är det bara jag som är så här nojjig för allt?
  2. 1