Candida i tarmen
Mage & tarm
  1. Medlem sedan
    Apr 2001
    #1

    Candida i tarmen

    En arbetskamrat berättade igår att han troligen haft candidabakterier i magen i flera år. Han har nu lagt om sin kost och äter inte jästa produkter, dvs bröd, alkohol, och inget socker och har blivit helt bra. Jag har tänkt på att han har varit rätt rund om magen trots att han är ung, men efter att han la om kosten så har hans mage helt försvunnit, den var bara uppsvälld, säger han.
    Jag har googlat lite och det finns mycket att läsa om symptom och behandlingar. Är rätt intressant faktiskt. Min man har en mage som en kvinna i sjunde månaden, stenhård, men är för övrigt helt normal i kroppen. Jag börjar få mina misstankar, för han blir bättre om han dricker aloe vera, och det är tydligen bra mot candida. Ska nog försöka få honom att testa lite mer "motprodukter". Han har en oerhört orolig mage, gasig, svullen som sagt, är trött, osv. Många symptom stämmer.
    Någon som har någon erfarenhet av Candida?
  2. 1
    Candida i tarmen En arbetskamrat berättade igår att han troligen haft candidabakterier i magen i flera år. Han har nu lagt om sin kost och äter inte jästa produkter, dvs bröd, alkohol, och inget socker och har blivit helt bra. Jag har tänkt på att han har varit rätt rund om magen trots att han är ung, men efter att han la om kosten så har hans mage helt försvunnit, den var bara uppsvälld, säger han.
    Jag har googlat lite och det finns mycket att läsa om symptom och behandlingar. Är rätt intressant faktiskt. Min man har en mage som en kvinna i sjunde månaden, stenhård, men är för övrigt helt normal i kroppen. Jag börjar få mina misstankar, för han blir bättre om han dricker aloe vera, och det är tydligen bra mot candida. Ska nog försöka få honom att testa lite mer "motprodukter". Han har en oerhört orolig mage, gasig, svullen som sagt, är trött, osv. Många symptom stämmer.
    Någon som har någon erfarenhet av Candida?
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2
    En nära vän har det. Hon utesluter det du skriver om samt allt med vitt mjöl.

    Hon blir bättre men inte bra. Hon är svullen och svårt förstoppad etc. Jättejobbigt!

    Hon har provat häsokostpreparat utan framgång.

    Ofta är det nog så att en kostomläggning hjälper många oroliga magar.
  4. 2
    En nära vän har det. Hon utesluter det du skriver om samt allt med vitt mjöl.

    Hon blir bättre men inte bra. Hon är svullen och svårt förstoppad etc. Jättejobbigt!

    Hon har provat häsokostpreparat utan framgång.

    Ofta är det nog så att en kostomläggning hjälper många oroliga magar.
  5. Medlem sedan
    Apr 2001
    #3
    Ja, det är nog så, vi är inte snälla mot våra magar. Fick veta för några dagar sedan att en annan jobbkompis också haft det, men hon hade satt sig på stenhård diet, inget socker, inget vitt mjöl, inga jästa produkter alls i sex veckor. Hon fick även medicin, tror jag som var svampdödande. Hon blev faktiskt av med det. Min man är dock inte så uthållig, det funkar några dagar eller någon vecka, men märker han inget snabbt resultat, då ger han lätt upp.
  6. 3
    Ja, det är nog så, vi är inte snälla mot våra magar. Fick veta för några dagar sedan att en annan jobbkompis också haft det, men hon hade satt sig på stenhård diet, inget socker, inget vitt mjöl, inga jästa produkter alls i sex veckor. Hon fick även medicin, tror jag som var svampdödande. Hon blev faktiskt av med det. Min man är dock inte så uthållig, det funkar några dagar eller någon vecka, men märker han inget snabbt resultat, då ger han lätt upp.

Liknande trådar

  1. Candida?
    By Anonym in forum Kropp & hälsa
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-05-16, 09:47
  2. Candida?
    By Anonym in forum Kropp & hälsa
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-05-18, 20:23
  3. Blivit av med candida?
    By anonymt namn in forum Kropp & hälsa
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2007-04-16, 13:31
  4. har ont i typ tarmen
    By lady_black in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-23, 13:05
  5. Candida!! Jag skrattar för fullt
    By Annisnym in forum Styvfamiljer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-15, 16:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar