Dubbel sorg *känsligt*
_0404 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    May 2003
    #1

    Dubbel sorg *känsligt*

    har jag nu. Min pappa har varit lungsjuk hemskt länge och min mamma fick cancer i höstas. Hela hösten har varit ett stort kaos för oss med strålningsbehandlingar och kast mellan hopp och förtvivlan. VI har dock haft julafton som ett litet delmål. Min älskade mamma har kämpat med julstöket och pappa har hjälpt henne så mycket han har kunnat trots syrgas och trötthet. På julafton var vi hemma hos mina kära föräldrar...hela vår stora bullriga familj, precis som vanligt. På juldagens morgon fick min pappa åka till sjukhuset och på eftermiddagen följde mamma efter. De hamnade på samma avdelning. Panik! På annandagen kl11 ringde läkaren till mig och sa att mamma hade blivit sämre och att det var bäst att vi kom till sjukhuset. MIna systrar var redan på väg och vi slängde oss in i bilen och åkte dit. När jag kom in på salen kl 12 hörde jag min syster säga "Nu kom Lotta" och sen hör jag sjuksköterskan säga "nu". Min älskade mamma väntade tills jag kom med att somna för gott.

    Min älskade pappa fick panik och gav upp helt. Vi bytte sal och satt hos honom i skift. 34 timmar efter mamma somnade även han in för gott, även han med sina döttrar hos sig. Det var faktiskt ohanterbart, har nog aldrig varit så vilsen. Fortfarande är jag på väg att ringa dom för att berätta nåt, flera ggr varje dag.

    Saga har varit helt förtvivlad, hon hade skrikit till Fredrik "mormor lovade ju att lära mig sticka". Josefine vet att de är döda med greppar nog inte riktigt vad det betyder. På torsdag är det begravning....med två kistor.

    Förlåt att jag skriver ett sånt deppinlägg men det känns väldigt skönt att få berätta....
  2. 1
    Dubbel sorg *känsligt* har jag nu. Min pappa har varit lungsjuk hemskt länge och min mamma fick cancer i höstas. Hela hösten har varit ett stort kaos för oss med strålningsbehandlingar och kast mellan hopp och förtvivlan. VI har dock haft julafton som ett litet delmål. Min älskade mamma har kämpat med julstöket och pappa har hjälpt henne så mycket han har kunnat trots syrgas och trötthet. På julafton var vi hemma hos mina kära föräldrar...hela vår stora bullriga familj, precis som vanligt. På juldagens morgon fick min pappa åka till sjukhuset och på eftermiddagen följde mamma efter. De hamnade på samma avdelning. Panik! På annandagen kl11 ringde läkaren till mig och sa att mamma hade blivit sämre och att det var bäst att vi kom till sjukhuset. MIna systrar var redan på väg och vi slängde oss in i bilen och åkte dit. När jag kom in på salen kl 12 hörde jag min syster säga "Nu kom Lotta" och sen hör jag sjuksköterskan säga "nu". Min älskade mamma väntade tills jag kom med att somna för gott.

    Min älskade pappa fick panik och gav upp helt. Vi bytte sal och satt hos honom i skift. 34 timmar efter mamma somnade även han in för gott, även han med sina döttrar hos sig. Det var faktiskt ohanterbart, har nog aldrig varit så vilsen. Fortfarande är jag på väg att ringa dom för att berätta nåt, flera ggr varje dag.

    Saga har varit helt förtvivlad, hon hade skrikit till Fredrik "mormor lovade ju att lära mig sticka". Josefine vet att de är döda med greppar nog inte riktigt vad det betyder. På torsdag är det begravning....med två kistor.

    Förlåt att jag skriver ett sånt deppinlägg men det känns väldigt skönt att få berätta....
  3. Medlem sedan
    Feb 2002
    #2
    Åh... tårarna rinner. Vilken sorg... *kram*
  4. 2
    Åh... tårarna rinner. Vilken sorg... *kram*
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3
    Men vännen! Så ledsen jag blir för er skull. Vad hemskt det måste vara att förlora båda sina föräldrar på en gång. Jan kan inte ens föreställa mig vad ni har gått igenom. En stor kram till dig nu och inför torsdag, som säkerligen blir en jobbig men fin dag!
    :: MOE :: www.moedesign.se

    Mina tre killar A (2004/03), A (2009/05) och V (2011/12). ♥
  6. 3
    Men vännen! Så ledsen jag blir för er skull. Vad hemskt det måste vara att förlora båda sina föräldrar på en gång. Jan kan inte ens föreställa mig vad ni har gått igenom. En stor kram till dig nu och inför torsdag, som säkerligen blir en jobbig men fin dag!
  7. Medlem sedan
    Sep 2001
    #4
    så ledsen för er skull. vad oerhört jobbigt att gå igenom. Förtstår att ni har haft en väldigt jobbig höst men det måste ändå vara skönt att ni fick vara samlade alla tillsammans och få vara med in i det sista.
    Finns inga ord att trösta med, jag tänker på er. många många kramar till er familj.
  8. 4
    så ledsen för er skull. vad oerhört jobbigt att gå igenom. Förtstår att ni har haft en väldigt jobbig höst men det måste ändå vara skönt att ni fick vara samlade alla tillsammans och få vara med in i det sista.
    Finns inga ord att trösta med, jag tänker på er. många många kramar till er familj.
  9. Medlem sedan
    Aug 2003
    #5

    Men kära Lotta

    alla ord är överflödiga. Jag tänker på er, alla fyra.
    Värd på AFF.

    Gulden i mitt liv:
    ** Alexander, 11 år (991027)
    ** Oliver, 8 år (021119)
    ** Alicia, 7 år (040402)

    Hemsida: http://www.famlille.se/
    Min blogg, både sorglig & glad: http://mariemedfamilj.bloggagratis.se/
    Min juliga blogg: http://misjul.bloggplatsen.se/
    Vårt egenstartade Autismforum: http://autismforum.egetforum.se/
  10. 5
    Men kära Lotta alla ord är överflödiga. Jag tänker på er, alla fyra.
  11. Medlem sedan
    Jan 2002
    #6

    Så ledsen för er skull

    Kan inte förställa mig sorgen att förlora båda sina föräldrar på en gång. Bra att ni i alla fall hann dit allihop för att ta farväl. Hoppas att begravningen blir en fin avslutning. Jag tänker på er.
    Annika m. Emil & Erik
  12. 6
    Så ledsen för er skull Kan inte förställa mig sorgen att förlora båda sina föräldrar på en gång. Bra att ni i alla fall hann dit allihop för att ta farväl. Hoppas att begravningen blir en fin avslutning. Jag tänker på er.
  13. Medlem sedan
    Sep 1999
    #7

    kram

    finns inget att säga, så hemskt....
  14. 7
    kram finns inget att säga, så hemskt....
  15. Medlem sedan
    Nov 2003
    #8
    Tårarna rinner så jag knappt kan skriva. Älskade vännen jag beklagar din stora förlust och känner väldigt mycket med dig.

    Vårt 2008 var fyllt av dödsfall av närstående så jag kan inte säga att jag vet hur det känns för jag har mina föräldrar kvar vilket jag är oändligt tacksam för men jag har hjälp barnen med sorgen efter sin farmor och då var det 2 böcker som var riktigt bra. God Nat herr Muffin och Farfar och Lammen

    Massor med kramar till hela din familj. Skönt att du i alla fall har dina systrar att dela detta med. Oj oj oj jag är helt tagen. Tack för att du berättade!
  16. 8
    Tårarna rinner så jag knappt kan skriva. Älskade vännen jag beklagar din stora förlust och känner väldigt mycket med dig.

    Vårt 2008 var fyllt av dödsfall av närstående så jag kan inte säga att jag vet hur det känns för jag har mina föräldrar kvar vilket jag är oändligt tacksam för men jag har hjälp barnen med sorgen efter sin farmor och då var det 2 böcker som var riktigt bra. God Nat herr Muffin och Farfar och Lammen

    Massor med kramar till hela din familj. Skönt att du i alla fall har dina systrar att dela detta med. Oj oj oj jag är helt tagen. Tack för att du berättade!
  17. Medlem sedan
    Jul 2001
    #9
    kan knappt heller skriva pga tårar.... & vilken jobbig dag ni har inför er idag
    skickar många ((kramar)) & massor av ((styrka))
  18. 9
    kan knappt heller skriva pga tårar.... & vilken jobbig dag ni har inför er idag
    skickar många ((kramar)) & massor av ((styrka))
  19. Medlem sedan
    May 2003
    #10

    Tack tjejer!

    Gårdagen gick över förväntan faktiskt. Mina föräldrar hade en borgerlig begravning vilket innabar att vi kunde bestämma i stort sett allt. Deras älsklingslåtar och önskepsalmer spelades, mammas favoritdikt lästes mm. Barnen var jätteduktiga och vid avskedet lade Saga teckningar på deras kistor. Det blev en ljus och fin stund även om den naturligtvis var otroligt sorglig. Vi är tacksamma över hur fint allt har varit hittills och hur vänliga alla människor är.
    Kram på er
  20. 10
    Tack tjejer! Gårdagen gick över förväntan faktiskt. Mina föräldrar hade en borgerlig begravning vilket innabar att vi kunde bestämma i stort sett allt. Deras älsklingslåtar och önskepsalmer spelades, mammas favoritdikt lästes mm. Barnen var jätteduktiga och vid avskedet lade Saga teckningar på deras kistor. Det blev en ljus och fin stund även om den naturligtvis var otroligt sorglig. Vi är tacksamma över hur fint allt har varit hittills och hur vänliga alla människor är.
    Kram på er
  21. Medlem sedan
    Aug 2003
    #11

    Ni fanns

    i mina tankar igår. Jag gick och funderade en hel del på hur det gick för er och hoppades att det skulle bli just den ljusa och fina stund som du beskrev.
    Kram!
    Värd på AFF.

    Gulden i mitt liv:
    ** Alexander, 11 år (991027)
    ** Oliver, 8 år (021119)
    ** Alicia, 7 år (040402)

    Hemsida: http://www.famlille.se/
    Min blogg, både sorglig & glad: http://mariemedfamilj.bloggagratis.se/
    Min juliga blogg: http://misjul.bloggplatsen.se/
    Vårt egenstartade Autismforum: http://autismforum.egetforum.se/
  22. 11
    Ni fanns i mina tankar igår. Jag gick och funderade en hel del på hur det gick för er och hoppades att det skulle bli just den ljusa och fina stund som du beskrev.
    Kram!
  23. Medlem sedan
    Oct 2002
    #12

    åh kära du

    vilken tung tid.
    Jag sitter här med tårar i ögonen. Dessutom råkar jag ha en sorglig Neil Young-låt på medans jag läser. Oj, det här blev tungt.
    Jag är verkligen så himla ledsen för din skull.
    Jag vet inte mer vad jag ska säga.
    Jag skickar över en massa kramar istället.
    Riktigt stora kramar!

    /Anna
    annasthlm - med triss i pojkar
  24. 12
    åh kära du vilken tung tid.
    Jag sitter här med tårar i ögonen. Dessutom råkar jag ha en sorglig Neil Young-låt på medans jag läser. Oj, det här blev tungt.
    Jag är verkligen så himla ledsen för din skull.
    Jag vet inte mer vad jag ska säga.
    Jag skickar över en massa kramar istället.
    Riktigt stora kramar!

    /Anna

Liknande trådar

  1. Från sorg till DUBBEL glädje.....
    By Cortexia in forum _1101 Januaribarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2010-05-31, 21:12
  2. Dubbel dubbel säng...
    By Sweet<3 in forum _0707 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-11, 15:08
  3. Dubbel ÖI!
    By Annica m Felix in forum _0607 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-06-01, 19:14
  4. Obs! Känsligt inlägg!! om sorg
    By Pethra m Emma + v.35 in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-11-21, 10:42
  5. Dubbel Sitty eller Dubbel Softy?
    By Asereht in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-12-26, 20:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar