liten rapport
Vikt
  1. Medlem sedan
    Oct 1999
    #1

    liten rapport

    Maten går såå bra just nu.Ändrade i viktklubb så nu ligger jag på en kalorinivå på ca 1600 kalorier/dag. Känns lätt att planera in 3 mål mat och 2 mellisar på det. Det som är ännu mera positivt är att maken hux flux kom på att han oxå skulle köra viktklubb. Alltid lättare att vara 2 som stöttar varandra ävenom han inte läskat mig förut heller men nu hjälper man ju varandra att verkligen sköta sig.
    Har både klarat av övernattning hos kompisar och julbord hos morsan utan att överäta.....NÖJD
    Det som inte går nått bra är motion, har tyvärr varit hemma från jobbet sen i torsdags pga ryggvärk...inte ens promenader funkar
    Men jag ser fram emot v10 då jag ska börja på yoga, vi får gå gratis genom jobbet,
    Annars sitter jag på hel spänn och väntar på besked om nytt jobb...sista ansökningsdagen är imorgon
    Oj vilket långt inlägg det blev men jag får se till att rapportera oftare
  2. 1
    liten rapport Maten går såå bra just nu.Ändrade i viktklubb så nu ligger jag på en kalorinivå på ca 1600 kalorier/dag. Känns lätt att planera in 3 mål mat och 2 mellisar på det. Det som är ännu mera positivt är att maken hux flux kom på att han oxå skulle köra viktklubb. Alltid lättare att vara 2 som stöttar varandra ävenom han inte läskat mig förut heller men nu hjälper man ju varandra att verkligen sköta sig.
    Har både klarat av övernattning hos kompisar och julbord hos morsan utan att överäta.....NÖJD
    Det som inte går nått bra är motion, har tyvärr varit hemma från jobbet sen i torsdags pga ryggvärk...inte ens promenader funkar
    Men jag ser fram emot v10 då jag ska börja på yoga, vi får gå gratis genom jobbet,
    Annars sitter jag på hel spänn och väntar på besked om nytt jobb...sista ansökningsdagen är imorgon
    Oj vilket långt inlägg det blev men jag får se till att rapportera oftare
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2
    Jag gissar också på att det blir lättare om man gör det tillsammans! Vi är experter på att "övertala" varandra att äta skräpmat och godis, men nu ska det vara slut på det!

    Håller tummarna för jobbet!
  4. 2
    Jag gissar också på att det blir lättare om man gör det tillsammans! Vi är experter på att "övertala" varandra att äta skräpmat och godis, men nu ska det vara slut på det!

    Håller tummarna för jobbet!
  5. Medlem sedan
    Jan 2001
    #3
    Vad kul att din man också kör samma diet! Det blir ju så mycket lättare och roligare att göra det tillsammans.

    Hoppas att du snart blir bättre i ryggen så att du kan börja motionera igen.
  6. 3
    Vad kul att din man också kör samma diet! Det blir ju så mycket lättare och roligare att göra det tillsammans.

    Hoppas att du snart blir bättre i ryggen så att du kan börja motionera igen.
  7. Medlem sedan
    Nov 2002
    #4
    Kul att det flyter på bra. Det är ju alltid lättare när man är flera som kan stötta varandra, särskilt bra när det är maken som hänger på, med tanke på matlagning o liknande.
  8. 4
    Kul att det flyter på bra. Det är ju alltid lättare när man är flera som kan stötta varandra, särskilt bra när det är maken som hänger på, med tanke på matlagning o liknande.
  9. Medlem sedan
    Oct 1999
    #5
    tack för tummhållningen.. jo nu är vi ju 2 som inte SKA äta skräpmat och godis...barnen får lördagsgodis så det är ju bara 1dag i vecka som godis finns här hemma. I lördags åt vi fruktsallad...mums
  10. 5
    tack för tummhållningen.. jo nu är vi ju 2 som inte SKA äta skräpmat och godis...barnen får lördagsgodis så det är ju bara 1dag i vecka som godis finns här hemma. I lördags åt vi fruktsallad...mums
  11. Medlem sedan
    Oct 1999
    #6
    ja jag hoppas det..då kommer nästa steg att få med mig gubben ut på promenad
  12. 6
    ja jag hoppas det..då kommer nästa steg att få med mig gubben ut på promenad
  13. Medlem sedan
    Oct 1999
    #7
    ja eftersom vi båda lagar mat nästan lika mycket så är det skönt att han oxå tänker på vad som maten innehåller nu
  14. 7
    ja eftersom vi båda lagar mat nästan lika mycket så är det skönt att han oxå tänker på vad som maten innehåller nu
  15. Medlem sedan
    Feb 2000
    #8
    Vad härligt att det flyter på så bra för dig!! Själv har jag oxå insett att planering är ett måste för att det ska gå bra.....

    Kul att din man oxå hakar på, alltid lättare när man är två att stötta varann.
  16. 8
    Vad härligt att det flyter på så bra för dig!! Själv har jag oxå insett att planering är ett måste för att det ska gå bra.....

    Kul att din man oxå hakar på, alltid lättare när man är två att stötta varann.
  17. Medlem sedan
    Oct 1999
    #9
    ja för då kan man ju alltid hoppas att våra svackor kommer olika så vi stöttar varandra när det är jobbigt
  18. 9
    ja för då kan man ju alltid hoppas att våra svackor kommer olika så vi stöttar varandra när det är jobbigt
  19. Medlem sedan
    Jan 2004
    #10
    Kul att maten går bra Och vad spännande med jobbansökan
  20. 10
    Kul att maten går bra Och vad spännande med jobbansökan
  21. Medlem sedan
    Oct 1999
    #11
    mmm har sökt hela 13 jobb Så jag hoppas att jag får nått i allafall
  22. 11
    mmm har sökt hela 13 jobb Så jag hoppas att jag får nått i allafall
  23. Medlem sedan
    Jan 2004
    #12
    Och krya på ryggen skulle jag ju också skriva.
  24. 12
    Och krya på ryggen skulle jag ju också skriva.
  25. Medlem sedan
    Dec 2002
    #13
    Härligt att ni stöttar varandra med vikten, du och maken. Hoppas din rygg känns bra igen snart.
  26. 13
    Härligt att ni stöttar varandra med vikten, du och maken. Hoppas din rygg känns bra igen snart.

Liknande trådar

  1. Liten rapport
    By Eugenia74 in forum _1007 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-08-15, 09:16
  2. liten rapport
    By Lindak79 in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-21, 06:19
  3. Liten rapport!
    By stello in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-16, 19:19
  4. Liten rapport!
    By Winnertaco in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-04-30, 19:29
  5. Liten rapport =)
    By Marisan m. Emelie in forum _0410 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-10, 22:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar