Hjälp :)
_0308 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2003
    #1

    Hjälp :)

    Idag kom brev från skolan i trakten om att Liam fått plats där till hösten. Att min lilla kille redan ska börja förskoleklass fattar jag inte, gör ni??? Det var ju NYSS jag skolade in honom på dagis (okej aningen överdrivet men det känns så). Har ni också fått breven?
  2. 1
    Hjälp :) Idag kom brev från skolan i trakten om att Liam fått plats där till hösten. Att min lilla kille redan ska börja förskoleklass fattar jag inte, gör ni??? Det var ju NYSS jag skolade in honom på dagis (okej aningen överdrivet men det känns så). Har ni också fått breven?
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2
    Vi har inte fått nåt sånt brev än men det kommer väl, för till skolan behöver man väl inte söka?
  4. 2
    Vi har inte fått nåt sånt brev än men det kommer väl, för till skolan behöver man väl inte söka?
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #3
    Ja, det känns både nyss och väldigt länge sedan. Ska bli spännande med förskoleklass tycker jag. Här måste vi välja, vi har fem skolor inom räckhåll och det är inte lätt att veta vilken man ska önska i första hand!
  6. 3
    Ja, det känns både nyss och väldigt länge sedan. Ska bli spännande med förskoleklass tycker jag. Här måste vi välja, vi har fem skolor inom räckhåll och det är inte lätt att veta vilken man ska önska i första hand!
  7. Medlem sedan
    Nov 2003
    #4
    Oj, ja det måste vara svårt att välja då. Speciellt om man kanske inte har barn i skolan sedan tidigare... Vi ska fylla i önskemål om vilka kompisar man vill gå i samma klass som, alltid nån trygghet
  8. 4
    Oj, ja det måste vara svårt att välja då. Speciellt om man kanske inte har barn i skolan sedan tidigare... Vi ska fylla i önskemål om vilka kompisar man vill gå i samma klass som, alltid nån trygghet
  9. Medlem sedan
    Nov 2003
    #5
    Nej man får ju en inbjudan, sen måste man väl inte tacka ja heller, för förskoleklass är väl inte obligatoriskt? Fast jag känner ingen som tackat nej.
  10. 5
    Nej man får ju en inbjudan, sen måste man väl inte tacka ja heller, för förskoleklass är väl inte obligatoriskt? Fast jag känner ingen som tackat nej.
  11. Medlem sedan
    Jul 2002
    #6
    Här är det dags för skolval snart, vi måste välja innan 6 februari och så får man platsbesked några veckor senare. Och vi har ångest!

    Vi har väl en 5-10 skolor att välja mellan, och alla har olika fördelar och nackdelar. Inget lätt val, och sen vet man ju inte ens om man får det man kommit fram till att man vill ha..

    Men visst är det helt otroligt att de blivit så stora! Otroligt, häftigt, och lite lite vemodigt.
  12. 6
    Här är det dags för skolval snart, vi måste välja innan 6 februari och så får man platsbesked några veckor senare. Och vi har ångest!

    Vi har väl en 5-10 skolor att välja mellan, och alla har olika fördelar och nackdelar. Inget lätt val, och sen vet man ju inte ens om man får det man kommit fram till att man vill ha..

    Men visst är det helt otroligt att de blivit så stora! Otroligt, häftigt, och lite lite vemodigt.
  13. Medlem sedan
    Feb 2003
    #7
    Fick första brevet om skolan i höstas, terminen börjar den 19/8 och sån info i förra veckan fick vi "bibeln" ett häfte på cirkus hundra sidor med skolor att välja puh tur att dottern redan gjort sitt val, skolan här i området ska kompisen gå på och vi är med på noterna eftersom dottern har haft så mycket problem med vänner som slutat på dagis och flyttat från området känns det viktigt att hon lär känna andra här i området i sin ålder.

    Nästa vecka är det möte på skolan med info om valet mm. sen är det dags att välja men som sagt vi har gjort vårat val. Sen när hon blir äldre och kan åka själv kan vi välja en annan skola.
    Mamma till Saga -03
    http://skberg74.blogspot.com/
  14. 7
    Fick första brevet om skolan i höstas, terminen börjar den 19/8 och sån info i förra veckan fick vi "bibeln" ett häfte på cirkus hundra sidor med skolor att välja puh tur att dottern redan gjort sitt val, skolan här i området ska kompisen gå på och vi är med på noterna eftersom dottern har haft så mycket problem med vänner som slutat på dagis och flyttat från området känns det viktigt att hon lär känna andra här i området i sin ålder.

    Nästa vecka är det möte på skolan med info om valet mm. sen är det dags att välja men som sagt vi har gjort vårat val. Sen när hon blir äldre och kan åka själv kan vi välja en annan skola.
  15. Medlem sedan
    Nov 2000
    #8

    Vi valde den närmsta

    Som storasyster trivs i, och som vi hört gott om länge.
    Men visst ÄR det skumt att de hunnit bli så stora nu!
    Min gosbebis gillar Krakel Spektakels ABC, liksom?!
    Hur gick det till? Han ska bara gilla att gosa med mamma!
    Eller är det det jag har min nya bebis till?
    Ja, HON ska då få krumelurpiller!
    Erik är en underbar storebror till henne i alla fall, och pussas massvis på henne.
    Ann med Lovisa 6 maj 2001 & Erik 13 augusti 2003 & Alva, född 9 december 2008.
    ****************************** ****
    http://www.flickr.com/photos/anek70/
  16. 8
    Vi valde den närmsta Som storasyster trivs i, och som vi hört gott om länge.
    Men visst ÄR det skumt att de hunnit bli så stora nu!
    Min gosbebis gillar Krakel Spektakels ABC, liksom?!
    Hur gick det till? Han ska bara gilla att gosa med mamma!
    Eller är det det jag har min nya bebis till?
    Ja, HON ska då få krumelurpiller!
    Erik är en underbar storebror till henne i alla fall, och pussas massvis på henne.
  17. Medlem sedan
    Feb 2003
    #9
    Åh, ja visst får man lite panik. Det har så länge känts som lååångt kvar och nu är det här.

    Här måste vi välja, men alla infomöten verkar vara i mars på våra aktuella skolor och sen väljer man senast 8 april.

    När jag läser ovan blir jag lite förvånad över hur olika det är vad gäller val och datum för val. Vissa har ju gått på infomöten redan i höstas, och vi har inget förrän i mars.

    Men katalogen med alla skolor i kom förra veckan och lite reklambroschyrer för några (icke aktuella) skolor har det allt kommit.
  18. 9
    Åh, ja visst får man lite panik. Det har så länge känts som lååångt kvar och nu är det här.

    Här måste vi välja, men alla infomöten verkar vara i mars på våra aktuella skolor och sen väljer man senast 8 april.

    När jag läser ovan blir jag lite förvånad över hur olika det är vad gäller val och datum för val. Vissa har ju gått på infomöten redan i höstas, och vi har inget förrän i mars.

    Men katalogen med alla skolor i kom förra veckan och lite reklambroschyrer för några (icke aktuella) skolor har det allt kommit.
  19. Medlem sedan
    Nov 2002
    #10
    Ja, vi har också fått brev om skolan. Och erbjudande att börja NU, vt-09!! Nääää, det ser jag inga behov av, T får vänta till hösten! Vi kommer att välja anvisad kommunal skola. Den ligger bredvid dagis och anses som en mycket bra skola (vann förresten vi i femman härom året, lite kul )
  20. 10
    Ja, vi har också fått brev om skolan. Och erbjudande att börja NU, vt-09!! Nääää, det ser jag inga behov av, T får vänta till hösten! Vi kommer att välja anvisad kommunal skola. Den ligger bredvid dagis och anses som en mycket bra skola (vann förresten vi i femman härom året, lite kul )
  21. Medlem sedan
    Dec 2002
    #11
    Ja! Skitläskit :-)
    Nästa vecka ska vi gå på 2 olika informationsmöten. Vi vet vilken skola vi vill ha och det är en privat skola så där är vi inte garanterade plats...
  22. 11
    Ja! Skitläskit :-)
    Nästa vecka ska vi gå på 2 olika informationsmöten. Vi vet vilken skola vi vill ha och det är en privat skola så där är vi inte garanterade plats...

Liknande trådar

  1. Men hjälp gravid igen, namn hjälp tack
    By sötismamma in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2012-04-30, 08:40
  2. Hjälp hjälp..torka dunjacka..
    By oja39 in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-01-29, 14:07
  3. Hjälp hjälp och lite mera hjälp
    By Meggie in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-12, 17:31
  4. Hjälp bullarna jäser inte... HJÄLP!
    By Karolina in forum Mat & dryck
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-02, 17:02
  5. Hjälp ursäkta men måste ha snabb hjälp
    By Lisa in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-04, 19:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar