Namn spikat!
_0902 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2002
    #1

    Namn spikat!

    Nu har jag och min envise make enats om namn till vår lilla tjej! Han vet ju inte att det är en flicka, så vi har fått enas om både ett pojknamn och flicknamn (det gäller att vara smart...hehe).

    Det kan ju också bli så att hon inte alls passar till det namnet, så i så fall får vi tänka om...ve och fasa!
    Namnet håller vi, av den anledningen, därför hemligt tills hon är född!
    Hur går det för er andra med namn?
  2. 1
    Namn spikat! Nu har jag och min envise make enats om namn till vår lilla tjej! Han vet ju inte att det är en flicka, så vi har fått enas om både ett pojknamn och flicknamn (det gäller att vara smart...hehe).

    Det kan ju också bli så att hon inte alls passar till det namnet, så i så fall får vi tänka om...ve och fasa!
    Namnet håller vi, av den anledningen, därför hemligt tills hon är född!
    Hur går det för er andra med namn?
  3. Medlem sedan
    Jan 2000
    #2
    Namn klart för längesen!!
    Det var bestämt innan jag blev gravid å det går bara inte att ändra .... Så hon heter MEJA!
    Fast jag gillar ett annat namn oxå men det går inte hem hos sambon ..... INDRA. Gulligt tycker jag.

    //Helene
  4. 2
    Namn klart för längesen!!
    Det var bestämt innan jag blev gravid å det går bara inte att ändra .... Så hon heter MEJA!
    Fast jag gillar ett annat namn oxå men det går inte hem hos sambon ..... INDRA. Gulligt tycker jag.

    //Helene
  5. Medlem sedan
    Aug 2003
    #3
    Vi har flicknamnet spikat sen länge.
    Och ett pojknamn. Men nu har vi kommit på ett till pojknamn, som är väldigt likt det vi redan har men som Jonny gillar bättre än det första. Men jag gillar det första bättre. Så vi får väl se vad det blir i slutänden
  6. 3
    Vi har flicknamnet spikat sen länge.
    Och ett pojknamn. Men nu har vi kommit på ett till pojknamn, som är väldigt likt det vi redan har men som Jonny gillar bättre än det första. Men jag gillar det första bättre. Så vi får väl se vad det blir i slutänden
  7. Medlem sedan
    Oct 2002
    #4
    Meja är superfint! Likaså Indra! Jag är lite dåligt påläst känner jag; blir detta ert första barn eller finns det syskon? I så fall; vad heter de?
    Kul att få se ett ansikte på dig förresten, hej Leneh
  8. 4
    Meja är superfint! Likaså Indra! Jag är lite dåligt påläst känner jag; blir detta ert första barn eller finns det syskon? I så fall; vad heter de?
    Kul att få se ett ansikte på dig förresten, hej Leneh
  9. Medlem sedan
    Oct 2002
    #5
    Åhå vad nyfiken jag blir!! Ska för det första bli spännande att få veta vad det är för en sort du bär på, och sen vilket namn h*n kommer att få
  10. 5
    Åhå vad nyfiken jag blir!! Ska för det första bli spännande att få veta vad det är för en sort du bär på, och sen vilket namn h*n kommer att få
  11. Medlem sedan
    Jan 2006
    #6
    Wow, så du har lyckats att hålla hemligt att det blir en tjej!? Jag som är så gravidvimsig skulle nog inte fixat det...
    Vi får ju en 3e kille och efter diskussioner vi vuxna emellan presenterade vi några namn för barnen och de fastnade direkt för Oliver - kanske inte världens mest originella namn, men alla är nöjda. Sedan ska han heta Edwin efter min mans morfar.
  12. 6
    Wow, så du har lyckats att hålla hemligt att det blir en tjej!? Jag som är så gravidvimsig skulle nog inte fixat det...
    Vi får ju en 3e kille och efter diskussioner vi vuxna emellan presenterade vi några namn för barnen och de fastnade direkt för Oliver - kanske inte världens mest originella namn, men alla är nöjda. Sedan ska han heta Edwin efter min mans morfar.
  13. Medlem sedan
    Nov 2008
    #7
    Vi gjorde köns ul så vet att vi ska få en liten tjej! Storasyster heter Isabelle så det e nog en liten Gabriella i magen..!
  14. 7
    Vi gjorde köns ul så vet att vi ska få en liten tjej! Storasyster heter Isabelle så det e nog en liten Gabriella i magen..!
  15. Medlem sedan
    Apr 2005
    #8
    Vi har pratat mycket om namn på sistone och försöker komma på andranamn just nu.

    Om det blir en flicka (vilket vi tror) ska hon heta Minea (andranamn inte spikat än...) och om det skulle bli en pojke ska han heta Nicolas (enligt farfar) i första eller andranamn. Så nu får vi fortsätta leta efter namn som passar ihop med de vi har.. Tar gärna emot förslag om nån har :-)
  16. 8
    Vi har pratat mycket om namn på sistone och försöker komma på andranamn just nu.

    Om det blir en flicka (vilket vi tror) ska hon heta Minea (andranamn inte spikat än...) och om det skulle bli en pojke ska han heta Nicolas (enligt farfar) i första eller andranamn. Så nu får vi fortsätta leta efter namn som passar ihop med de vi har.. Tar gärna emot förslag om nån har :-)
  17. Medlem sedan
    Apr 2005
    #9
    Gillar också Meja, hade det som ett förslag :-)
  18. 9
    Gillar också Meja, hade det som ett förslag :-)
  19. Medlem sedan
    Apr 2005
    #10
    Kul att barnen får (och kan) vara med och välja.. Har frågat dottern (2år) för skojs skull men hon ratar alla våra förslag och vill att lill*n ska heta bäbis...:-)
  20. 10
    Kul att barnen får (och kan) vara med och välja.. Har frågat dottern (2år) för skojs skull men hon ratar alla våra förslag och vill att lill*n ska heta bäbis...:-)
  21. Medlem sedan
    May 2004
    #11
    Imponerande att du har lyckats hålla det hemligt, det hade aldrig jag klarat

    Vi har ett namn som båda gillar, dock vill jag inte bestämma något än. Sambon är helt inne på att hon ska heta just det namnet, och även barnen vill det.
    Så om hon inte ser ut att heta något helt annat så blir det kanske en liten Leona.
    (Syskonen heter Claudio & Izabelle)
  22. 11
    Imponerande att du har lyckats hålla det hemligt, det hade aldrig jag klarat

    Vi har ett namn som båda gillar, dock vill jag inte bestämma något än. Sambon är helt inne på att hon ska heta just det namnet, och även barnen vill det.
    Så om hon inte ser ut att heta något helt annat så blir det kanske en liten Leona.
    (Syskonen heter Claudio & Izabelle)
  23. Medlem sedan
    Jan 2000
    #12
    Hej på dej!

    Javisst är det ett fint namn!
    Kanske kunde ha Indra som andranamn? Ja, jag vet inte ... eller så blir det bara Meja.

    Mina tidigare barn heter Jimmy, Julia å Elin.

    Kram Helene
  24. 12
    Hej på dej!

    Javisst är det ett fint namn!
    Kanske kunde ha Indra som andranamn? Ja, jag vet inte ... eller så blir det bara Meja.

    Mina tidigare barn heter Jimmy, Julia å Elin.

    Kram Helene
  25. Medlem sedan
    Oct 2002
    #13
    Jag älskar namnet Oliver (det heter vår första son), lillebror heter Oscar!

    Jo, jag har inte avslöjat könet för honom, känner mig riktigt nöjd med mig själv faktiskt
  26. 13
    Jag älskar namnet Oliver (det heter vår första son), lillebror heter Oscar!

    Jo, jag har inte avslöjat könet för honom, känner mig riktigt nöjd med mig själv faktiskt
  27. Medlem sedan
    Nov 1999
    #14
    Vi har namnen klara

    eller mer eller mindre...vi hade det spikat och klart redan innan vi visste att vi väntade barn, men nu har det tillkommit ett till namn och vi har fått lite beslutsångest.

    antingen ska pyret heta:

    VIDAR Vitalis

    eller

    VIGGO Vitalis

    Vitalis är efter farmorsfar och ska vara mellannamnet...och så får vi helt enkelt se ifall pyret är en Vidar eller en Viggo OM det mot förmodan ändå skulle vara en flicka (man vet ju inte 100 förrens bebis tittar ut) så har vi inga namn....men Liv och Vilda är favoriter
  28. 14
    Vi har namnen klara

    eller mer eller mindre...vi hade det spikat och klart redan innan vi visste att vi väntade barn, men nu har det tillkommit ett till namn och vi har fått lite beslutsångest.

    antingen ska pyret heta:

    VIDAR Vitalis

    eller

    VIGGO Vitalis

    Vitalis är efter farmorsfar och ska vara mellannamnet...och så får vi helt enkelt se ifall pyret är en Vidar eller en Viggo OM det mot förmodan ändå skulle vara en flicka (man vet ju inte 100 förrens bebis tittar ut) så har vi inga namn....men Liv och Vilda är favoriter
  29. Medlem sedan
    Nov 1999
    #15
    sambons farmorsfar...gammelfarmorsfar blir det till pyret va? gammalt är namnet i alla fall
  30. 15
    sambons farmorsfar...gammelfarmorsfar blir det till pyret va? gammalt är namnet i alla fall

Liknande trådar

  1. Datum spikat!
    By nordeneva in forum _1106 Junibarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-05-04, 07:44
  2. Datum spikat!
    By nordeneva in forum _1105 Majbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-05-02, 19:51
  3. Har ni spikat menyn?
    By SessanP in forum Ordet är fritt
    Svar: 42
    Senaste inlägg: 2008-06-20, 09:49
  4. Dop spikat!
    By M&E:na in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-05-23, 16:33
  5. E de spikat
    By Stumpan m.Josefin031020&Zebastian050528 in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-12-02, 07:56
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar