utmaning nu, gubbar och kärringar
Medelålders 45+
  1. Medlem sedan
    Mar 2008
    #1

    utmaning nu, gubbar och kärringar

    vilka vill hänga på och göra 2009 till ett riktigt träningsår?
    livet är för kort för att slösas bort!
  2. 1
    utmaning nu, gubbar och kärringar vilka vill hänga på och göra 2009 till ett riktigt träningsår?
  3. Medlem sedan
    Oct 2007
    #2
    Ja det hänger jag på faktiskt. Började igår med att utmana med sit-ups här hemma, jag vann.

    Men jag behöver verkligen röra på mig mer än någonsin nu. Och efter att ha läst artikeln i DN i morse om fördummade klimakteriekärringar (bevisad ökad demens) när de får östrogentillskott så kändes det rätt självklart att öka på kroppsrörelsena mer här.

    Så jag är på!
  4. 2
    Ja det hänger jag på faktiskt. Började igår med att utmana med sit-ups här hemma, jag vann.

    Men jag behöver verkligen röra på mig mer än någonsin nu. Och efter att ha läst artikeln i DN i morse om fördummade klimakteriekärringar (bevisad ökad demens) när de får östrogentillskott så kändes det rätt självklart att öka på kroppsrörelsena mer här.

    Så jag är på!
  5. Medlem sedan
    Feb 2008
    #3
    Tja, varför inte - frågan är hur gör vi, när gör vi det och inte minst -hur ska vi redovisa. Vi kan ju inte ha en utmaning och inte redovisa våra resultat Någon som har någa ideer?
  6. 3
    Tja, varför inte - frågan är hur gör vi, när gör vi det och inte minst -hur ska vi redovisa. Vi kan ju inte ha en utmaning och inte redovisa våra resultat Någon som har någa ideer?
  7. Medlem sedan
    Oct 2007
    #4
    Förslag: Vi kanske kan sätta upp egna mål men alla har samma måldatum?

    Rutan:
    Vecka 1.
    * öka från 10-30 situps
    * 2st 2,5 kms rundor
    * motionscykel framför TVn 30 min.

    Typ något sånt. Vet inte om det är sanna mål för mig ovan, men något som jag kan hålla iaf.
  8. 4
    Förslag: Vi kanske kan sätta upp egna mål men alla har samma måldatum?

    Rutan:
    Vecka 1.
    * öka från 10-30 situps
    * 2st 2,5 kms rundor
    * motionscykel framför TVn 30 min.

    Typ något sånt. Vet inte om det är sanna mål för mig ovan, men något som jag kan hålla iaf.
  9. Medlem sedan
    Aug 1998
    #5
    Kan behöva peppning! Jag "brukar" gå på gym en gång i veckan, dans en gång och springa/promenera minst 5 km 1-2 gånger i veckan. Om det nu blev så varje vecka vore allt frid och fröjd men det finns massor av veckor med undanflykter. Men inte i år! Jag är med!
  10. 5
    Kan behöva peppning! Jag "brukar" gå på gym en gång i veckan, dans en gång och springa/promenera minst 5 km 1-2 gånger i veckan. Om det nu blev så varje vecka vore allt frid och fröjd men det finns massor av veckor med undanflykter. Men inte i år! Jag är med!
  11. Medlem sedan
    Oct 2007
    #6
    Och nu är det varken minusgrader eller snö att skylla på heller.
  12. 6
    Och nu är det varken minusgrader eller snö att skylla på heller.
  13. Medlem sedan
    Mar 2008
    #7
    toppen - vi får peppa varandra!
  14. 7
    toppen - vi får peppa varandra!
  15. Medlem sedan
    Mar 2008
    #8
    vi kan ha rapportdag på ex måndagar - hur har träningen varit i veckan?
  16. 8
    vi kan ha rapportdag på ex måndagar - hur har träningen varit i veckan?
  17. Medlem sedan
    Jun 1998
    #9
    Ja! Snacka om! Jag är så sorgligt lat och omotiverad så det behöver jag verkligen!
  18. 9
    Ja! Snacka om! Jag är så sorgligt lat och omotiverad så det behöver jag verkligen!
  19. Medlem sedan
    Mar 2008
    #10
    ok, du är med!
  20. 10
    ok, du är med!
  21. Medlem sedan
    Mar 2008
    #11
    toppen!
  22. 11
    toppen!
  23. Medlem sedan
    Oct 2007
    #12
    Ja gärna, för det behöver jag. Bara jag kommer igång så har jag relativt kort startsträcka. Det är väl därför jag drar ut på det...
  24. 12
    Ja gärna, för det behöver jag. Bara jag kommer igång så har jag relativt kort startsträcka. Det är väl därför jag drar ut på det...
  25. Medlem sedan
    Oct 2007
    #13
    Ja det är bra, då har man ett mål och får svårt att fuska.
  26. 13
    Ja det är bra, då har man ett mål och får svårt att fuska.
  27. Medlem sedan
    Oct 2002
    #14
    Här borde jag studsa upp och skrika ett kraftigt "ja", men jag nöjer mig med att vifta lite slött på en hand..,.
  28. 14
    Här borde jag studsa upp och skrika ett kraftigt "ja", men jag nöjer mig med att vifta lite slött på en hand..,.
  29. Medlem sedan
    Apr 2008
    #15
    Näää, idds inte fast jag rör mej så mycket jag hitter redan, hund och dottern simskol (då simmar även jag , men inte med dem) , och alla trappor på nya jobbet... mer hinner ajg inte
  30. 15
    Näää, idds inte fast jag rör mej så mycket jag hitter redan, hund och dottern simskol (då simmar även jag , men inte med dem) , och alla trappor på nya jobbet... mer hinner ajg inte
  31. Medlem sedan
    May 2002
    #16
    jag är med! jag kör med hantlar varje kväll. måste i första hand stärka mina axlar.
  32. 16
    jag är med! jag kör med hantlar varje kväll. måste i första hand stärka mina axlar.
  33. Medlem sedan
    Oct 2007
    #17
    Jag har mage och kondition främst känner jag.
  34. 17
    Jag har mage och kondition främst känner jag.
  35. Medlem sedan
    Aug 2002
    #18

    Jag är på!

    Jag bestämde mig redan förra året.
    Dansat har jag redan gjort en gång i v i några år men nu ska jag lägga till ytterligare en aktivitet.
    Jag har slutat åka bil till jobbet och tar tåget, går till o från tåget ca 20 min var väg.
    Åter nyttig gröt på morgonen.
  36. 18
    Jag är på! Jag bestämde mig redan förra året.
    Dansat har jag redan gjort en gång i v i några år men nu ska jag lägga till ytterligare en aktivitet.
    Jag har slutat åka bil till jobbet och tar tåget, går till o från tåget ca 20 min var väg.
    Åter nyttig gröt på morgonen.
  37. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #19
    Varför, jag rör på mig när jag känner för det och har lust, om jag rör mig mer eller mindre än förra året, är ganska oviktigt.
    Nej, jag kommer inte ha 2009 som ett träningsår, möjligtvis försöka göra att jag mår så bra som möjligt (om det innebär att jag känner för att ligga i hängmattan med en god bok, eller att kuta runt halva Malmö är totalt ointressant)
  38. 19
    Varför, jag rör på mig när jag känner för det och har lust, om jag rör mig mer eller mindre än förra året, är ganska oviktigt.
    Nej, jag kommer inte ha 2009 som ett träningsår, möjligtvis försöka göra att jag mår så bra som möjligt (om det innebär att jag känner för att ligga i hängmattan med en god bok, eller att kuta runt halva Malmö är totalt ointressant)
  39. Medlem sedan
    Mar 2008
    #20
    svarar alla som är PÅ och en liten anti här:
    Vi skriver en tråd varje måndag och redogölr för hur man har tränat under veckan. Det som mäts och syns, det utförs...
    Mamma Erik får beundra oss andra ;-)
  40. 20
    svarar alla som är PÅ och en liten anti här:
    Vi skriver en tråd varje måndag och redogölr för hur man har tränat under veckan. Det som mäts och syns, det utförs...
    Mamma Erik får beundra oss andra ;-)
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Kärringar på aff
    By abrapalabra in forum Ordet är fritt
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2009-06-27, 15:45
  2. Kärringar !
    By LailaLoppan in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-01-23, 16:48
  3. Tvätt kärringar
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-02-19, 16:32
  4. kärringar!
    By Astaldoundome in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-02-16, 09:19
  5. Nu, ni snacksaliga kärringar
    By Wallander in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-07-14, 19:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar