En fråga om rapar. (inte så trevligt)
_0902 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2008
    #1

    En fråga om rapar. (inte så trevligt)

    jag måste fråga.. Jag har börjat rapa, ordentliga öl-tonårsrapar. Men det är inte det värsta! Det värsta är att det smakar ägg om raparna.... Det e skitvidigrigt. Jag har inte ens ätit ägg.
    Nån som har upplevt liknande? Eller vet vad det är? Eller hur jag ska bli av med skiten?
  2. 1
    En fråga om rapar. (inte så trevligt) jag måste fråga.. Jag har börjat rapa, ordentliga öl-tonårsrapar. Men det är inte det värsta! Det värsta är att det smakar ägg om raparna.... Det e skitvidigrigt. Jag har inte ens ätit ägg.
    Nån som har upplevt liknande? Eller vet vad det är? Eller hur jag ska bli av med skiten?
  3. Medlem sedan
    Apr 2008
    #2
    smakar det ruttet ägg?? så var det för mig när jag fick gallsten, inte helt ovanligt att få det vid graviditet..

    Vidrigt... mår illa av bara minnet...och det är snart 9 år sedan
  4. 2
    smakar det ruttet ägg?? så var det för mig när jag fick gallsten, inte helt ovanligt att få det vid graviditet..

    Vidrigt... mår illa av bara minnet...och det är snart 9 år sedan
  5. Medlem sedan
    Feb 2008
    #3
    Jag blev överkänslig mot viss mat förra graviditeten och om jag åt tex kyckling så rapade jag ägg hela tiden. Fruktansvärt var så jag fick kräkas ibland. Tyvärr så höll överkänsligheten i sig så jag kunde inte äta kyckling eller banan på ca 5år utan dessa äckliga rapar. Så det kan ju vara nå sånt men då skulle det ju bara vara om du åt nå särskilt som du blivit känslig mot...
    Gallsten låter ju oxå troligt har haft lite besvär med det oxå så det skulle ju kunnat vara det mina rapar oxå berodde på och att de blev värre beroende på vad man äter...
  6. 3
    Jag blev överkänslig mot viss mat förra graviditeten och om jag åt tex kyckling så rapade jag ägg hela tiden. Fruktansvärt var så jag fick kräkas ibland. Tyvärr så höll överkänsligheten i sig så jag kunde inte äta kyckling eller banan på ca 5år utan dessa äckliga rapar. Så det kan ju vara nå sånt men då skulle det ju bara vara om du åt nå särskilt som du blivit känslig mot...
    Gallsten låter ju oxå troligt har haft lite besvär med det oxå så det skulle ju kunnat vara det mina rapar oxå berodde på och att de blev värre beroende på vad man äter...
  7. Medlem sedan
    Jun 2007
    #4
    Hoppar in här från mars om det är ok? vill inte skrämmas...men ruttna ägg- rapar brukar tyvärr inträffa vid en viss vinterkräka....håller tummarna att det inte är det!
  8. 4
    Hoppar in här från mars om det är ok? vill inte skrämmas...men ruttna ägg- rapar brukar tyvärr inträffa vid en viss vinterkräka....håller tummarna att det inte är det!
  9. Medlem sedan
    Dec 2002
    #5
    Lukten av ägg är väl egentligen lukt av svavel. Och varför man rapar det äcklet vet inte jag. Men har du inte kräkts eller haft diarré så tror jag knappast att det har med calicivirus att göra.
  10. 5
    Lukten av ägg är väl egentligen lukt av svavel. Och varför man rapar det äcklet vet inte jag. Men har du inte kräkts eller haft diarré så tror jag knappast att det har med calicivirus att göra.
  11. Medlem sedan
    Jun 2008
    #6
    det blev en kräksjuka av det. Men jag hade så ett tag innan jag va gravid och blev då uppskrämd med att det kunde vara typ levern eller så...
    Men det gick över efter ett dygn med otrevligheter.
    Nu e jag fit for fight igen... Eller inte.. =) Vill helst sova.

    Tack för era svar.
  12. 6
    det blev en kräksjuka av det. Men jag hade så ett tag innan jag va gravid och blev då uppskrämd med att det kunde vara typ levern eller så...
    Men det gick över efter ett dygn med otrevligheter.
    Nu e jag fit for fight igen... Eller inte.. =) Vill helst sova.

    Tack för era svar.
  13. Medlem sedan
    Dec 2002
    #7
    Bläsch. Tur att det går över tämligen fort.
  14. 7
    Bläsch. Tur att det går över tämligen fort.

Liknande trådar

  1. Inte så trevligt innehåll...
    By Anonym/BF 4jan in forum _1001 Januaribarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-06-23, 17:09
  2. Rapar...
    By Tristan&Tuva in forum Sond- & knappmatning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-09-12, 08:01
  3. Rapar?!
    By pixie in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-01-05, 01:41
  4. Rapar ni?
    By Lott@ in forum _0607 Julibarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-09-25, 19:01
  5. Vore det inte trevligt
    By Åsa m L&L in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-02-10, 17:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar