Extramormor...
Autismspektrum
  1. Medlem sedan
    Nov 2002
    #1

    Extramormor...

    skulle ni kunna tänka er att "skaffa" det?

    Sitter här och funderar, makens föräldrar bor ju 2timamrs bilresa från oss och pappas stroke gör ju att han inte direkt kan hjälpa till så i dagsläget har vi enbart avlastningen...funderar på om vi skulle försöka få en extramormor eller nåt...vad tror ni om det? Tror ni någon skulle vilja vara extramormor till våra barn?
    Jessica m. Saga & Nora + Lovis
  2. 1
    Extramormor... skulle ni kunna tänka er att "skaffa" det?

    Sitter här och funderar, makens föräldrar bor ju 2timamrs bilresa från oss och pappas stroke gör ju att han inte direkt kan hjälpa till så i dagsläget har vi enbart avlastningen...funderar på om vi skulle försöka få en extramormor eller nåt...vad tror ni om det? Tror ni någon skulle vilja vara extramormor till våra barn?
  3. Medlem sedan
    Aug 2008
    #2
    Kan jag nog tro till de där sötnosarna!
    Men var försiktig....
  4. 2
    Kan jag nog tro till de där sötnosarna!
    Men var försiktig....
  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3
    ja i detta fallet så var det genom en förmedling alltså, nog för att man behöver vara försiktig ändå men man kanske får lite mer "säkerhet" då...iallaflal känns det så

    Får fundera lite till...skulle ju behövas till Lovis kan jag tycka ibland...ingen som har mor-farföräldrar eller nåt i Nödingetrakten som vill ha lite fler barnbarn?
  6. 3
    ja i detta fallet så var det genom en förmedling alltså, nog för att man behöver vara försiktig ändå men man kanske får lite mer "säkerhet" då...iallaflal känns det så

    Får fundera lite till...skulle ju behövas till Lovis kan jag tycka ibland...ingen som har mor-farföräldrar eller nåt i Nödingetrakten som vill ha lite fler barnbarn?
  7. Medlem sedan
    Aug 2008
    #4
    Men det är ju en bra grej! Och de andra två tjejerna har ju sina avlastningsfamiljer om jag minns rätt. Då blir det naturligt och "rättvist" om Lovis har sin extramormor. Låter tryggt med en förmedling.
    Värt att testa!
  8. 4
    Men det är ju en bra grej! Och de andra två tjejerna har ju sina avlastningsfamiljer om jag minns rätt. Då blir det naturligt och "rättvist" om Lovis har sin extramormor. Låter tryggt med en förmedling.
    Värt att testa!
  9. Medlem sedan
    Dec 2005
    #5
    Vilken förmedling är det ? Vi skulle också behöva en extra-mormor.
  10. 5
    Vilken förmedling är det ? Vi skulle också behöva en extra-mormor.
  11. Medlem sedan
    Nov 2002
    #6
  12. Medlem sedan
    Oct 2006
    #7
    Det skulle vi också behöva kan jag känna ibland. Mina föräldrar bor långt borta, och sambons mamma har bilivit sjuk och sitter i rullstol samtidigt som hon tar massa mediciner. Har aldrig känt mig såhär ensam förut. Vi har bara vår lilla familj. Men samtidigt är jag så skeptisk.. Till att ta en helt främmed människa ska ta hand om mina barn. Det är ju dock bara för att vi aldrig har behövt någon utomstående som barnvakt.. Oj, detta blev långt, men jag har funderat i liknande banor..
  13. 7
    Det skulle vi också behöva kan jag känna ibland. Mina föräldrar bor långt borta, och sambons mamma har bilivit sjuk och sitter i rullstol samtidigt som hon tar massa mediciner. Har aldrig känt mig såhär ensam förut. Vi har bara vår lilla familj. Men samtidigt är jag så skeptisk.. Till att ta en helt främmed människa ska ta hand om mina barn. Det är ju dock bara för att vi aldrig har behövt någon utomstående som barnvakt.. Oj, detta blev långt, men jag har funderat i liknande banor..
  14. Medlem sedan
    Oct 2006
    #8
    Nu har jag registrerad mig på den sidan. Har du några träff på mormödrar i eran stad? Här fanns tyvärr ingen (än).
  15. 8
    Nu har jag registrerad mig på den sidan. Har du några träff på mormödrar i eran stad? Här fanns tyvärr ingen (än).

Liknande trådar

  1. Extramormor sökes!
    By Anonym i gbg in forum Ensamförälder
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2015-01-31, 14:53
  2. Extramormor/morfar/farmor/farfar?
    By Es mamma in forum Ordet är fritt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-06-14, 21:09
  3. Extramormor, vet ni en sak...
    By jessicad in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-10-25, 08:59
  4. Extramormor sökes..
    By shuna76 in forum Hitta nya vänner
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-27, 22:52
  5. Hur hitta en extramormor?
    By muppo in forum Mammasnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-10-09, 08:57
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar