Svårt att andas & hjärtklappning
_0904 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2008
    #1

    Svårt att andas & hjärtklappning

    Ibland, helt oberoende på situation, så får jag svårt att andas och pulsen skenar iväg. Det känns som om lungorna trycks ihop, och något stannar upp blodet i kroppen... Det kan vara när jag tittar på tv, är ute och går eller ska sova - och det känns lite obehagligt måste jag säga... Jag förstår väl att det har något med filurens läge därinne att göra, men är det någon annan som känner samma och vet vad det beror på "exakt"?
  2. 1
    Svårt att andas & hjärtklappning Ibland, helt oberoende på situation, så får jag svårt att andas och pulsen skenar iväg. Det känns som om lungorna trycks ihop, och något stannar upp blodet i kroppen... Det kan vara när jag tittar på tv, är ute och går eller ska sova - och det känns lite obehagligt måste jag säga... Jag förstår väl att det har något med filurens läge därinne att göra, men är det någon annan som känner samma och vet vad det beror på "exakt"?
  3. Medlem sedan
    Apr 2006
    #2
    Så kan jag också uppleva det ibalnd.
    Kan det ha nåt att göra med pulsådern som går vid ljumsken, att det kommer i kläm och att det påverkar hjärtat till att rusa lite??? En teori bara...

    Nån som vet bättre kanske??
  4. 2
    Så kan jag också uppleva det ibalnd.
    Kan det ha nåt att göra med pulsådern som går vid ljumsken, att det kommer i kläm och att det påverkar hjärtat till att rusa lite??? En teori bara...

    Nån som vet bättre kanske??
  5. Medlem sedan
    Jun 2002
    #3
    Japp så känner jag oxå ibland. Men det är bättre nu sen jag börjat med järntabletter (niferex). Kolla så att du inte har järnbrist, anfåddhet och hjärtklappning kan vara symptom på det.
  6. 3
    Japp så känner jag oxå ibland. Men det är bättre nu sen jag börjat med järntabletter (niferex). Kolla så att du inte har järnbrist, anfåddhet och hjärtklappning kan vara symptom på det.
  7. Medlem sedan
    Sep 2008
    #4
    Det är klart att det kan vara bäbisen som trycker på eller brister å liknande. Och när man är gravid så ska man väl alltid kolla upp eventuella problem och obehag. Så kontakta din barnmorska och beskriv problemet. Din barnmorska är ju till för dig.

    Jag vill inte vara den som är den men... Jag har haft problem med ångest och panikångest och när det kommer så liknar det det du beskriver. Det är ju inte helt ovanligt att man blir stressad under graviditeten. Och alla hormoner som far omkring i kroppen förändrar ju humöret en del, plus att det händer saker i kroppen man inte styr... Kan det vara nåt sånt? Det kan ju komma lite när som helst också och lite utan förvarning...
  8. 4
    Det är klart att det kan vara bäbisen som trycker på eller brister å liknande. Och när man är gravid så ska man väl alltid kolla upp eventuella problem och obehag. Så kontakta din barnmorska och beskriv problemet. Din barnmorska är ju till för dig.

    Jag vill inte vara den som är den men... Jag har haft problem med ångest och panikångest och när det kommer så liknar det det du beskriver. Det är ju inte helt ovanligt att man blir stressad under graviditeten. Och alla hormoner som far omkring i kroppen förändrar ju humöret en del, plus att det händer saker i kroppen man inte styr... Kan det vara nåt sånt? Det kan ju komma lite när som helst också och lite utan förvarning...
  9. Medlem sedan
    Jun 2008
    #5
    Det är också symtom på sköldkörtel problem... kolla dina värden är mitt tips!
  10. 5
    Det är också symtom på sköldkörtel problem... kolla dina värden är mitt tips!
  11. Medlem sedan
    Oct 2001
    #6
    Mmmm, så sant så sant. Jag har precis kollat mina idag, väntar på svar om en vecka. Kollade värdena i början av december också, då var de i alla fall ok. Men det är SUPERVANLIGT att framförallt tjejer får problem med sköldkörteln, i synnerhet i samband med graviditet.
  12. 6
    Mmmm, så sant så sant. Jag har precis kollat mina idag, väntar på svar om en vecka. Kollade värdena i början av december också, då var de i alla fall ok. Men det är SUPERVANLIGT att framförallt tjejer får problem med sköldkörteln, i synnerhet i samband med graviditet.
  13. Medlem sedan
    Jun 2008
    #7
    Jag går hos Läkargruppen på Norrlandsgatan i Stockholm, de är jättebra där och tar det på fullaste allvar, något jag inte stött på när det gäller allmänvården alltid.

    Har ätit levaxin sen 2000.
  14. 7
    Jag går hos Läkargruppen på Norrlandsgatan i Stockholm, de är jättebra där och tar det på fullaste allvar, något jag inte stött på när det gäller allmänvården alltid.

    Har ätit levaxin sen 2000.
  15. Medlem sedan
    Nov 2008
    #8
    Jag var hos lab förra veckan i samband med BM-besök och hon har inte hört av sig så då borde ju allt vara ok. Äter Niferex sedan tidigare, och de symtomen jag hade innan är inte alls som de här. Jag tror mest att det är bebben som lägger sig knäppt, för om jag trycker runt lite på magen så går det över
  16. 8
    Jag var hos lab förra veckan i samband med BM-besök och hon har inte hört av sig så då borde ju allt vara ok. Äter Niferex sedan tidigare, och de symtomen jag hade innan är inte alls som de här. Jag tror mest att det är bebben som lägger sig knäppt, för om jag trycker runt lite på magen så går det över

Liknande trådar

  1. svårt att andas!
    By isha in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-11-06, 13:34
  2. Svårt att andas =/
    By Quintuz in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-11-19, 18:14
  3. svårt att andas
    By Ann-Sofie74 in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-11-13, 19:57
  4. svårt att andas..
    By katwah in forum Känsliga snack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-07-25, 22:02
  5. Svårt att andas
    By Minna in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-17, 11:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar