Linda med Filippa och Måns!!!
_01 Höstbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 1999
    #1

    Linda med Filippa och Måns!!!

    Va in å kollade på din sida nu å såg att du bor i Kälvesta nu, flyttade ni dit nyligen? Vi bor också i Kälvesta och min Matilda går på Sörgårdsskolan och Vilma går på dagiset på tumultgränd. Går Filippa i Björnbodaskolan eller Sörgårdsskolan? Vart i Kälvesta bor ni? Vi bor på Tumultgränd.
    Loijsan med fem små trollungar!!!
  2. 1
    Linda med Filippa och Måns!!! Va in å kollade på din sida nu å såg att du bor i Kälvesta nu, flyttade ni dit nyligen? Vi bor också i Kälvesta och min Matilda går på Sörgårdsskolan och Vilma går på dagiset på tumultgränd. Går Filippa i Björnbodaskolan eller Sörgårdsskolan? Vart i Kälvesta bor ni? Vi bor på Tumultgränd.
  3. Medlem sedan
    Jan 2001
    #2

    Ja, nyflyttade är vi!

    Filippa går i Björnbodaskolan och Måns på det dagis som ligger bredvid skolan precis(Juvelen). Vi köpte huset i juli men flyttade först i slutet på okt, men Filippa har gått hela höstterminen på nya skolan (för att slippa byta mitt i ett läsår). Så det var några tuffa månader när vi satt och körde solna-kälvesta med henne 2 ggr/dag!

    Vi bor på Björnidegränd, en bit in från sörgårdsvägen sett. Röda radhus med svarta tak! Vi trivs kanon, sååå skönt att kunna släppa ut barnen utan att de ska passera hissar, tunga portar och portkoder! Dessutom är det ju typ 300 m till skola och dagis!

    Tumultgränd är ju nära (det tycker jag allt är här i Kälvesta!)! Tänk att tjejerna hade kunnat bli klasskamrater! Vi sökte plats på sörgårdsskolan först, men det fanns ingen plats till Filippa där, så det blev Björnboda. Men det är en jättebra skola med (samma rektor ju) och inte lägre att gå dit, vi bor precis mitt emellan skolorna.
    *~* The road to hell is paid with good intentions *~*
  4. 2
    Ja, nyflyttade är vi! Filippa går i Björnbodaskolan och Måns på det dagis som ligger bredvid skolan precis(Juvelen). Vi köpte huset i juli men flyttade först i slutet på okt, men Filippa har gått hela höstterminen på nya skolan (för att slippa byta mitt i ett läsår). Så det var några tuffa månader när vi satt och körde solna-kälvesta med henne 2 ggr/dag!

    Vi bor på Björnidegränd, en bit in från sörgårdsvägen sett. Röda radhus med svarta tak! Vi trivs kanon, sååå skönt att kunna släppa ut barnen utan att de ska passera hissar, tunga portar och portkoder! Dessutom är det ju typ 300 m till skola och dagis!

    Tumultgränd är ju nära (det tycker jag allt är här i Kälvesta!)! Tänk att tjejerna hade kunnat bli klasskamrater! Vi sökte plats på sörgårdsskolan först, men det fanns ingen plats till Filippa där, så det blev Björnboda. Men det är en jättebra skola med (samma rektor ju) och inte lägre att gå dit, vi bor precis mitt emellan skolorna.
  5. Medlem sedan
    Sep 1999
    #3
    Va kul! Då bor vi ju riktigt nära juh... Björnidegränd ligger ju på andra sidan gatan bara. Matilda gick faktiskt först på Björnbodaskolan då vi redan innan hon började skolan visste att det va hit vi ville flytta men sen när vi köpte radhus här på Tumult så fick hon välja om hon ville byta eller gå kvar, hon valde att byta vilket jag är väldigt glad över idag då vi bor precis ovanför skolan så det tar inte ens två minuter att gå till skolan. Vad konstigt att det inte fanns plats för Filippa på Sörgårdsskolan, om hon tillhör skolan så har hon ju rätt till en plats. Men i sexan kanske dom hamnar i samma klass för man går ju bara i sörgårdsskolan tom femman å sen sexan går dom på björnboda.
    Vi trivs också toppen här! Kunde inte valt ett bättre område känns det som.
  6. 3
    Va kul! Då bor vi ju riktigt nära juh... Björnidegränd ligger ju på andra sidan gatan bara. Matilda gick faktiskt först på Björnbodaskolan då vi redan innan hon började skolan visste att det va hit vi ville flytta men sen när vi köpte radhus här på Tumult så fick hon välja om hon ville byta eller gå kvar, hon valde att byta vilket jag är väldigt glad över idag då vi bor precis ovanför skolan så det tar inte ens två minuter att gå till skolan. Vad konstigt att det inte fanns plats för Filippa på Sörgårdsskolan, om hon tillhör skolan så har hon ju rätt till en plats. Men i sexan kanske dom hamnar i samma klass för man går ju bara i sörgårdsskolan tom femman å sen sexan går dom på björnboda.
    Vi trivs också toppen här! Kunde inte valt ett bättre område känns det som.

Liknande trådar

  1. Linda & Filippa+Måns!
    By JEMA in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-09, 08:15
  2. Linda & Filippa+Måns
    By Annika m M&V in forum _05 Höstbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-09, 06:41
  3. Linda & Filippa + Måns
    By JEMA in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-07-30, 21:01
  4. Linda & Filippa + Måns
    By Busiluran in forum _01 Höstbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-07-29, 07:58
  5. Linda & Filippa + Måns
    By Annika med 3 in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-04-28, 22:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar