Dagis har börjat!
_0709 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Dagis har börjat!

    Ja, äntligen fick vi ju plats till honom på syrrans dagis och nu har vi varit där två dagar, ca 2-2½ timme vardera. Idag varvi med ute i parken oxå. Det har gått jättebra, han tycker det är superkul att vara där. Imorgon kommer jag att gå ifrån när de går ut, då ska jag sätta mig på ett fik med en bok tänkte jag - det ska bli så skönt! Dagis ligger mitt i centrum, så det är nära och bra om det skulle bli kris. Jag hade annars tänkt gå och köpa presenter till Annie som fyller år på söndag, men det har jag klarat av idag i stället
  2. 1
    Dagis har börjat! Ja, äntligen fick vi ju plats till honom på syrrans dagis och nu har vi varit där två dagar, ca 2-2½ timme vardera. Idag varvi med ute i parken oxå. Det har gått jättebra, han tycker det är superkul att vara där. Imorgon kommer jag att gå ifrån när de går ut, då ska jag sätta mig på ett fik med en bok tänkte jag - det ska bli så skönt! Dagis ligger mitt i centrum, så det är nära och bra om det skulle bli kris. Jag hade annars tänkt gå och köpa presenter till Annie som fyller år på söndag, men det har jag klarat av idag i stället
  3. Medlem sedan
    May 2002
    #2
    men vilken tur att ni fick plats där ni ville tillslut! skönt att han verkar trivas!

    låter inte helt fel att sitta å läsa en stund på ett fik! *drömer*
  4. 2
    men vilken tur att ni fick plats där ni ville tillslut! skönt att han verkar trivas!

    låter inte helt fel att sitta å läsa en stund på ett fik! *drömer*
  5. Medlem sedan
    Mar 2008
    #3
    vad skönt att det verkar gå bra, Tilia är jätteglad nu när dagis har börjat igen är så skönt att hon trivs.
  6. 3
    vad skönt att det verkar gå bra, Tilia är jätteglad nu när dagis har börjat igen är så skönt att hon trivs.
  7. Medlem sedan
    Jan 2007
    #4
    Vad skönt att det går bra med inskolningen!

    Vad blev det för presenter sedan?
  8. 4
    Vad skönt att det går bra med inskolningen!

    Vad blev det för presenter sedan?
  9. Medlem sedan
    Feb 2007
    #5
    vi inskolar oxå imorgon är sista kort dagen sen stannar vi tills efter lunch några dagar för att avsluta med en heldag
  10. 5
    vi inskolar oxå imorgon är sista kort dagen sen stannar vi tills efter lunch några dagar för att avsluta med en heldag
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6
    Ja, det ska verkligen bli skönt. Men jag ser framför mig att jag blir rastlös efter en halvtimmes lugn och ro
  12. 6
    Ja, det ska verkligen bli skönt. Men jag ser framför mig att jag blir rastlös efter en halvtimmes lugn och ro
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7
    Ja, det är skönt när de trivs, det har de andra barnen oxå alltid gjort.
  14. 7
    Ja, det är skönt när de trivs, det har de andra barnen oxå alltid gjort.
  15. Medlem sedan
    May 2002
    #8
    ja den risken finns ju att det blir så! så kan jag känna nu närt alla sover- vad ska jag göra då???
  16. 8
    ja den risken finns ju att det blir så! så kan jag känna nu närt alla sover- vad ska jag göra då???
  17. Medlem sedan
    Nov 1999
    #9
    Det blev såhär:
    Bilbana
    Två böcker (hade jag redan fixat)
    Ett spel, typ pictionary för barn
    Två tröjor
    En trepack trosor
    Två CD-skivor
    Inte så mycket kanske, men det blir en del paket ändå, och bilbanan är ju jättestor så hon lär bli nöjd.
  18. 9
    Det blev såhär:
    Bilbana
    Två böcker (hade jag redan fixat)
    Ett spel, typ pictionary för barn
    Två tröjor
    En trepack trosor
    Två CD-skivor
    Inte så mycket kanske, men det blir en del paket ändå, och bilbanan är ju jättestor så hon lär bli nöjd.
  19. Medlem sedan
    Nov 1999
    #10
    Vad kul, verkar det vara ett bra dagis då?
  20. 10
    Vad kul, verkar det vara ett bra dagis då?
  21. Medlem sedan
    Nov 1999
    #11
    Ja, vid den tiden är jag så trött så då orkar jag inte göra nånting även om jag skulle vilja. Så trist att vara trött jämt. Önskar dygnet hade fler timmar...
  22. 11
    Ja, vid den tiden är jag så trött så då orkar jag inte göra nånting även om jag skulle vilja. Så trist att vara trött jämt. Önskar dygnet hade fler timmar...
  23. Medlem sedan
    Jan 2007
    #12
    Men det är så skönt när alla har somnat. Den tiden på dygnet längtar jag till mest av allt. Kan ju låta hemsk men då kan man äntligen koppla av en stund.
  24. 12
    Men det är så skönt när alla har somnat. Den tiden på dygnet längtar jag till mest av allt. Kan ju låta hemsk men då kan man äntligen koppla av en stund.
  25. Medlem sedan
    Jan 2007
    #13
    Blir väl jättebra presenter. Som du säger så blir det ju endel paketer. Sedan kanske ni ska ha kalas med och då kommer det väl ännu mer paket.
  26. 13
    Blir väl jättebra presenter. Som du säger så blir det ju endel paketer. Sedan kanske ni ska ha kalas med och då kommer det väl ännu mer paket.
  27. Medlem sedan
    May 2002
    #14
    kan inte annat än att hålla med dej! speciellt när eftermiddagen har varit stormig... då räknar jag timmarna tills jag får bara vara jag liten stund! sitta å virka eller läsa eller nåt...
  28. 14
    kan inte annat än att hålla med dej! speciellt när eftermiddagen har varit stormig... då räknar jag timmarna tills jag får bara vara jag liten stund! sitta å virka eller läsa eller nåt...
  29. Medlem sedan
    May 2002
    #15
    fler timma rkan jag hålla med om! tycker altid at tjag piggnar till på kvällen när allt lugnat ner sej och då vill jag pilla med mitt en stund!
  30. 15
    fler timma rkan jag hålla med om! tycker altid at tjag piggnar till på kvällen när allt lugnat ner sej och då vill jag pilla med mitt en stund!
  31. Medlem sedan
    Nov 1999
    #16
    Fast inte så, jag piggnar aldrig till utan vill ha fler timmar så jag kan sova mer
  32. 16
    Fast inte så, jag piggnar aldrig till utan vill ha fler timmar så jag kan sova mer
  33. Medlem sedan
    Nov 1999
    #17
    Japp, det blir två vuxenkalas i helgen och sen barnkalas helgen därpå. Så det blir nog en del paket...
  34. 17
    Japp, det blir två vuxenkalas i helgen och sen barnkalas helgen därpå. Så det blir nog en del paket...
  35. Medlem sedan
    Nov 1999
    #18
    Jag håller med er precis! Det är så gott när det är lugnt i huset men ändå att man vet att de små grynen ligger och sussar i varsin säng och har det bra.
  36. 18
    Jag håller med er precis! Det är så gott när det är lugnt i huset men ändå att man vet att de små grynen ligger och sussar i varsin säng och har det bra.
  37. Medlem sedan
    Feb 2007
    #19
    ja faktiskt var lite skeptiska i början då vi sökte på ett annat men nu är vi nöjda.
  38. 19
    ja faktiskt var lite skeptiska i början då vi sökte på ett annat men nu är vi nöjda.
  39. Medlem sedan
    May 2002
    #20
    jaha ja... men vi kan nog fixa mer timmar så får du sova mer och jag får pyssla mer!
  40. 20
    jaha ja... men vi kan nog fixa mer timmar så får du sova mer och jag får pyssla mer!

Liknande trådar

  1. Ludvig har börjat på dagis
    By Sofia m Ludvig in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-05-28, 09:51
  2. N har börjat dagis!
    By Miqa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-01-10, 12:37
  3. Hur många har börjat dagis?
    By lannagirl in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-10-24, 20:14
  4. Arvid har börjat dagis...
    By gunsan in forum _04/05 Vinterbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-23, 11:13
  5. Noella har börjat dagis
    By Helene Noella Moltas in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-08-15, 15:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar