Skolval
Autismspektrum
  1. Medlem sedan
    Aug 2003
    #1

    Skolval

    Finns det några härinne som kan rekommendera en skola i norra stockholm?
    Det ska vara från åk 7 och uppåt, gärna gymnasie på samma skola så det inte behövs bytas igen. Barnet som ska gå i skolan har autismdiagnos, kan läsa och skriva, lätt förståndshandikappad.
    Jättetacksam för alla tips!
  2. 1
    Skolval Finns det några härinne som kan rekommendera en skola i norra stockholm?
    Det ska vara från åk 7 och uppåt, gärna gymnasie på samma skola så det inte behövs bytas igen. Barnet som ska gå i skolan har autismdiagnos, kan läsa och skriva, lätt förståndshandikappad.
    Jättetacksam för alla tips!
  3. Medlem sedan
    Dec 2008
    #2
    Jag såg att vi skickade inläggen samtidigt. Jag hoppas det finns ngn här som kan rekommendera en skola till din son. Jag vet inte om St Örjanskolorna har resursskola för autistiska barn. det är Sthlms stads resursskolor. Sedan finns Lunaskolan i Bromma, en specialskola för barn med bl a AS, men jag har ingen erfarenhet av den skolan. Du ser mitt inlägg här ovan att vi har skolbyte på G. Jag önskar dig stort lycka till!
  4. 2
    Jag såg att vi skickade inläggen samtidigt. Jag hoppas det finns ngn här som kan rekommendera en skola till din son. Jag vet inte om St Örjanskolorna har resursskola för autistiska barn. det är Sthlms stads resursskolor. Sedan finns Lunaskolan i Bromma, en specialskola för barn med bl a AS, men jag har ingen erfarenhet av den skolan. Du ser mitt inlägg här ovan att vi har skolbyte på G. Jag önskar dig stort lycka till!

Liknande trådar

  1. Skolval
    By CarolinaK in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-01-20, 08:21
  2. Ang skolval
    By Es mamma in forum Ordet är fritt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-05-05, 14:16
  3. På tal om skolval
    By mariamed4 in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-09-20, 19:53
  4. Skolval
    By johannajo in forum Skolbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-08-05, 21:19
  5. Skolval?
    By -Helena m AoM- in forum Skolbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-07, 09:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar