Drar av sig håret...
_0510 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2003
    #1

    Drar av sig håret...

    Sofia ligger och tvinnar sitt hår när hon ska sova, när hon dricker välling eller bara när hon känner för det. Hon snurrar så mycket att det lossnar stora tussar. Är det fler som gör så och hur sjutton gör man för att hon ska sluta?

    Kram!
    JEMA m Elias 0312, Sofia 0510 & Felix 0706

    Jag försöker skriva lite om hur man överlever livet när allt är lite för mycket i min blogg: jemaochlivet.blogg.se titta gärna in!

    Sofia har LCH och behandlas med kortison och cellgifter. Läs om LCH på www.sos.se och sök på LCH.
  2. 1
    Drar av sig håret... Sofia ligger och tvinnar sitt hår när hon ska sova, när hon dricker välling eller bara när hon känner för det. Hon snurrar så mycket att det lossnar stora tussar. Är det fler som gör så och hur sjutton gör man för att hon ska sluta?

    Kram!
  3. Medlem sedan
    Aug 2004
    #2

    Jag gjorde så som barn...

    som tur är gör inga av mina barn det (än iallafall ). Jag växte ifrån det till slut, men hade en period stora kala fläcker på huvudet. Har tyvärr inget tips mer än att hoppet finns att hon slutar av sig själv.
    Linda med *Theodor* 04, Melvin 05, Melina 07 & Leo 09
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~
  4. 2
    Jag gjorde så som barn... som tur är gör inga av mina barn det (än iallafall ). Jag växte ifrån det till slut, men hade en period stora kala fläcker på huvudet. Har tyvärr inget tips mer än att hoppet finns att hon slutar av sig själv.
  5. Medlem sedan
    Mar 2002
    #3
    Jag har ingen aning om hur man ska hindra henne från att tvinna håret.

    Jag har en bekant vars dotter höll på så med sin mammas hår när hon skulle vila eller sova. Tvinnade mammans hår alltså. Till slut löste de det, har jag för mig, genom att mamman alltid hade typ badmössa där hon stoppade in håret så dottern inte kom åt det. Jag vet dock inte om det skulle vara en så lyckad lösning att ha badmössa på Sofia hela tiden, för på ditt inlägg låter det ju som att det här sker lite när som helst. Det var nog lättare för mamman jag känner, som visste i vilka situationer hon behövde "få bort" håret.
  6. 3
    Jag har ingen aning om hur man ska hindra henne från att tvinna håret.

    Jag har en bekant vars dotter höll på så med sin mammas hår när hon skulle vila eller sova. Tvinnade mammans hår alltså. Till slut löste de det, har jag för mig, genom att mamman alltid hade typ badmössa där hon stoppade in håret så dottern inte kom åt det. Jag vet dock inte om det skulle vara en så lyckad lösning att ha badmössa på Sofia hela tiden, för på ditt inlägg låter det ju som att det här sker lite när som helst. Det var nog lättare för mamman jag känner, som visste i vilka situationer hon behövde "få bort" håret.
  7. Medlem sedan
    Jul 2005
    #4
    jag hade problem med Jesper ett tag, som snurrade sitt hår så att jag inte kunde reda upp det. Fick klippa stora shok. Nu snurrar han lite grann, men helst i mitt.
    Jag fick rådet (från min frissa faktiskt) att ge honom en docka med längre hår, som han kunde snurra håret på. Jag testade dock aldrig det, men kanske kan vara en idé?
  8. 4
    jag hade problem med Jesper ett tag, som snurrade sitt hår så att jag inte kunde reda upp det. Fick klippa stora shok. Nu snurrar han lite grann, men helst i mitt.
    Jag fick rådet (från min frissa faktiskt) att ge honom en docka med längre hår, som han kunde snurra håret på. Jag testade dock aldrig det, men kanske kan vara en idé?
  9. Medlem sedan
    Jun 2003
    #5

    Tack...

    ja det är väl bara att hoppas att hon slutar snart. Verkar inte speciellt skönt...

    Kram!
    JEMA m Elias 0312, Sofia 0510 & Felix 0706

    Jag försöker skriva lite om hur man överlever livet när allt är lite för mycket i min blogg: jemaochlivet.blogg.se titta gärna in!

    Sofia har LCH och behandlas med kortison och cellgifter. Läs om LCH på www.sos.se och sök på LCH.
  10. 5
    Tack... ja det är väl bara att hoppas att hon slutar snart. Verkar inte speciellt skönt...

    Kram!
  11. Medlem sedan
    Jun 2003
    #6

    Hi hi...

    ja jag kanske ska köpa en badmössa till henne som hon får gå runt med Eller kanske helt enkelt raka av henne allt håret, hon var ju rätt söt som skallig också...

    Kram!
    JEMA m Elias 0312, Sofia 0510 & Felix 0706

    Jag försöker skriva lite om hur man överlever livet när allt är lite för mycket i min blogg: jemaochlivet.blogg.se titta gärna in!

    Sofia har LCH och behandlas med kortison och cellgifter. Läs om LCH på www.sos.se och sök på LCH.
  12. 6
    Hi hi... ja jag kanske ska köpa en badmössa till henne som hon får gå runt med Eller kanske helt enkelt raka av henne allt håret, hon var ju rätt söt som skallig också...

    Kram!
  13. Medlem sedan
    Jun 2003
    #7

    Tack...

    har provat andra saker med långt hår men det funkar inte. Hon började med att snurra mitt men nu har hon gått över till sitt eget. Får helt enkelt hoppas att hon slutar snart!

    Kram!
    JEMA m Elias 0312, Sofia 0510 & Felix 0706

    Jag försöker skriva lite om hur man överlever livet när allt är lite för mycket i min blogg: jemaochlivet.blogg.se titta gärna in!

    Sofia har LCH och behandlas med kortison och cellgifter. Läs om LCH på www.sos.se och sök på LCH.
  14. 7
    Tack... har provat andra saker med långt hår men det funkar inte. Hon började med att snurra mitt men nu har hon gått över till sitt eget. Får helt enkelt hoppas att hon slutar snart!

    Kram!

Liknande trådar

  1. Håret
    By miss thunder in forum _0807 Julibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-10-05, 18:38
  2. Min 2-åring drar av sig håret
    By Jillsan med A O & M in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-15, 19:00
  3. Jag drar, åååå vad jag drar.
    By Karin in forum Småbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-08-16, 14:25
  4. Drar i håret!!!
    By JEMA in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-08-06, 08:38
  5. Hund som drar..min stora hane drar så
    By oja39 in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-19, 07:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar