Vaccinera eller inte
Resesnack
  1. Medlem sedan
    Apr 2001
    #1

    Vaccinera eller inte

    Vi ska till Turkiet i juni med barn på 4 och 7 år. Har hört att man bör vaccinera sig mot gulsot - har ni som har varit där nyligen gjort det?

    Vi var i Turkiet innan vi fick barn och vaccinerade oss inte. Har aldrig hört att man behöver det dit.
  2. 1
    Vaccinera eller inte Vi ska till Turkiet i juni med barn på 4 och 7 år. Har hört att man bör vaccinera sig mot gulsot - har ni som har varit där nyligen gjort det?

    Vi var i Turkiet innan vi fick barn och vaccinerade oss inte. Har aldrig hört att man behöver det dit.
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2

    Vi fick rådet

    av vaccinationsmottagningen att göra det. Vi var där i höstas...
    Lycka är en resa inte en destination.
  4. 2
    Vi fick rådet av vaccinationsmottagningen att göra det. Vi var där i höstas...
  5. Medlem sedan
    Apr 2001
    #3
    Ok då kanske det är läge att göra det, hur mycket kostade det? Vi är två vuxna och två barn.
  6. 3
    Ok då kanske det är läge att göra det, hur mycket kostade det? Vi är två vuxna och två barn.
  7. Medlem sedan
    Oct 2000
    #4

    Vi åker....

    till Gran Canaria och kommer att vaccinera oss även om det anses som ett tryggt land. Jag ringde idag för att fråga lite och fick veta att ifall vi vaccinerar oss nu och tar en andra spruta efter 6-12 månader så håller skyddet i 10 år. Tyckte det lät så enkelt och skyddet så långvarigt så därför väljer vi att vaccinera oss. Det blir ju förhoppningsvis flera resor under 10-års perioden! Kostnaden vet jag inget om.
  8. 4
    Vi åker.... till Gran Canaria och kommer att vaccinera oss även om det anses som ett tryggt land. Jag ringde idag för att fråga lite och fick veta att ifall vi vaccinerar oss nu och tar en andra spruta efter 6-12 månader så håller skyddet i 10 år. Tyckte det lät så enkelt och skyddet så långvarigt så därför väljer vi att vaccinera oss. Det blir ju förhoppningsvis flera resor under 10-års perioden! Kostnaden vet jag inget om.

Liknande trådar

  1. vaccinera eller inte?
    By paprika30 in forum Allvarligt sjuka
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-02-14, 13:07
  2. Vaccinera eller inte
    By wondergirl in forum Kropp & hälsa
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2009-11-08, 10:41
  3. Vaccinera eller inte??
    By Gunilla m 4 in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-11-02, 08:30
  4. Vaccinera eller inte?
    By Hunnisarna82 in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-09-06, 15:51
  5. Att vaccinera eller inte?
    By housewife in forum Ordet är fritt
    Svar: 86
    Senaste inlägg: 2009-04-22, 13:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar