Test av Lidl blöjor
_0807 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2007
    #1

    Test av Lidl blöjor

    Nu har jag varit och köpt två paket av Lidls Toujour blöjor, 50 st och billiga denna vecka 64,95:- (kostar nog 74:- annars) Jag har ju testat Pampers, Libero, Huggies och Hemköps och nu Toujour. Min utvärdering är nog att jag gillar pampers bäst. Libero ok men tycker dom blir tunga av kisset. Huggies är bra blöjor. Hemköp var hemska enligt min åsikt, så plastiga och stumma. Toujours är likvärdiga pampers activ fit i modell och resår men lite mer pappkänsla, dock inte så mycket att jag inte skulle använda dem, tror faktiskt att dom kan vara ok, har på en på Milo nu så får vi se senare när den är full
  2. 1
    Test av Lidl blöjor Nu har jag varit och köpt två paket av Lidls Toujour blöjor, 50 st och billiga denna vecka 64,95:- (kostar nog 74:- annars) Jag har ju testat Pampers, Libero, Huggies och Hemköps och nu Toujour. Min utvärdering är nog att jag gillar pampers bäst. Libero ok men tycker dom blir tunga av kisset. Huggies är bra blöjor. Hemköp var hemska enligt min åsikt, så plastiga och stumma. Toujours är likvärdiga pampers activ fit i modell och resår men lite mer pappkänsla, dock inte så mycket att jag inte skulle använda dem, tror faktiskt att dom kan vara ok, har på en på Milo nu så får vi se senare när den är full
  3. Medlem sedan
    Jan 2005
    #2

    testat coops

    har vi gjort. Jag gilalr dem inte. Tytcker de blir fulla och hårda fort av bara lite kiss. Men om du vill kan ajg skicka några får du prova dem.
    Jag gillar med Pampers bäst. Sedan Libero. Tyckte Lidls luktade mycket av kiss. ´Hemköps har ajg inte provat och behöver ju inte göra heller Willys då?
    -----------------------------
    ooOOoo Jessica stolt prinsmamma ooOOoo

    http://prinsmamma.blogg.se

    http://prinsmamma.bilddagboken.se (messa för lösen)
  4. 2
    testat coops har vi gjort. Jag gilalr dem inte. Tytcker de blir fulla och hårda fort av bara lite kiss. Men om du vill kan ajg skicka några får du prova dem.
    Jag gillar med Pampers bäst. Sedan Libero. Tyckte Lidls luktade mycket av kiss. ´Hemköps har ajg inte provat och behöver ju inte göra heller Willys då?
  5. Medlem sedan
    Apr 2008
    #3
    jag har testa ICAs, dem nya, tycker faktiskt dem är helt ok, inte lika bra resår som pampers, men helt ok. dem är dock lite bredare i grenen än både libero och pampers, så dem kan man köpa om det krisar eller man bara behöver några stycken(säljes i 24 pack)...
  6. 3
    jag har testa ICAs, dem nya, tycker faktiskt dem är helt ok, inte lika bra resår som pampers, men helt ok. dem är dock lite bredare i grenen än både libero och pampers, så dem kan man köpa om det krisar eller man bara behöver några stycken(säljes i 24 pack)...
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4
    Jag tycker bäst om Libero, och det är väl dem jag använt mest till mina barn.
    Men nån gång när de varit slut och jag inte haft möjlighet att åka till typ Willys för att köpa nya, har jag gått till vår dyra närbutik och köpt Euroshoppers blöjor.
    De är hur billiga som helst, ca 1:-/st, och funkar faktiskt bra, tro't eller ej!

    Jag har också då och då testat lite andra märken, Willys, Pampers, Lidls m.fl., men alltid återgått till Libero.

    Men som sagt, Euroshopper funkar faktiskt, läcker inte och ingen röd rumpa.
    Jennifer med Colin 0312, Bianca 0511 och Leonard 0807
  8. 4
    Jag tycker bäst om Libero, och det är väl dem jag använt mest till mina barn.
    Men nån gång när de varit slut och jag inte haft möjlighet att åka till typ Willys för att köpa nya, har jag gått till vår dyra närbutik och köpt Euroshoppers blöjor.
    De är hur billiga som helst, ca 1:-/st, och funkar faktiskt bra, tro't eller ej!

    Jag har också då och då testat lite andra märken, Willys, Pampers, Lidls m.fl., men alltid återgått till Libero.

    Men som sagt, Euroshopper funkar faktiskt, läcker inte och ingen röd rumpa.
  9. Medlem sedan
    Feb 2007
    #5
    Nej du behöver inte skicka, jag litar på ditt ord Willys har jag inte testat. Det är roligt att läsa om olika testade blöjor för man är ju lite insnöad på "kända märken"
  10. 5
    Nej du behöver inte skicka, jag litar på ditt ord Willys har jag inte testat. Det är roligt att läsa om olika testade blöjor för man är ju lite insnöad på "kända märken"
  11. Medlem sedan
    Feb 2007
    #6
    Kul att höra om Euroshopper för det är nog ett märke jag inte hade köpt men man är dum och påverkad av reklam, tyvärr. Lidls verkar funka bra tycker jag. Har man bara rabattkuponger så får man ju ganska billiga Libero och pampers också.
  12. 6
    Kul att höra om Euroshopper för det är nog ett märke jag inte hade köpt men man är dum och påverkad av reklam, tyvärr. Lidls verkar funka bra tycker jag. Har man bara rabattkuponger så får man ju ganska billiga Libero och pampers också.
  13. Medlem sedan
    Feb 2007
    #7
    Det var bra info gäller ju att hitta bästa billigaste för det går ju åt en DEL blöjor!
  14. 7
    Det var bra info gäller ju att hitta bästa billigaste för det går ju åt en DEL blöjor!
  15. Medlem sedan
    Aug 2003
    #8
    Vi har testat följande:
    - Pampers: funkar bra men jag gillar inte resåren som känns stum (i allafall i den minsta sorten som jag testade då)
    - Libero: Favorit, jättebra resår
    - Huggies: Också favorit, vi växlar mellan dessa och Libero. Också jättebra resår
    - Citygross: Värdelösa, allt lägger sig liksom ovanpå och sugs inte upp av blöjan
    - ICA: Värdelösa, läcker (med vårt första barn tyckte vi ICA var bäst så de måste ha blivit sämre eller så har våra krav blivit högre)

    Så vi gillar Huggies och Libero bäst. Uppsugningsförmågan i dessa samt i Pampers tycker jag är likvärdig, det är resåren som känns bättre i Libero och Huggies.
  16. 8
    Vi har testat följande:
    - Pampers: funkar bra men jag gillar inte resåren som känns stum (i allafall i den minsta sorten som jag testade då)
    - Libero: Favorit, jättebra resår
    - Huggies: Också favorit, vi växlar mellan dessa och Libero. Också jättebra resår
    - Citygross: Värdelösa, allt lägger sig liksom ovanpå och sugs inte upp av blöjan
    - ICA: Värdelösa, läcker (med vårt första barn tyckte vi ICA var bäst så de måste ha blivit sämre eller så har våra krav blivit högre)

    Så vi gillar Huggies och Libero bäst. Uppsugningsförmågan i dessa samt i Pampers tycker jag är likvärdig, det är resåren som känns bättre i Libero och Huggies.
  17. Medlem sedan
    Jan 2007
    #9
    Vi kör med libero,vilket funkat bäst på Olle.Till stora tjejen körde vi i stort sätt endast willys.Tror att willys och hemköp hade samma blöja då fast i olika förpackning.Där vi handlar har affären reducerat priset så ett paket libero eller pampers kostar alltid 89kr,sen får jag ofta rabattkuponger på libero som går att lösa in ändå.så jag brukar köpa två paket libero för 128 kr!Har fått Ica´s blöjor ibland av pappa och styvmamma när dom kommer och hälsar på,tycker den är likvärdig med libero.Pappa är så gullig har nästan alltid med ett paket blöjor istället för nåt annat när dom kommer.
  18. 9
    Vi kör med libero,vilket funkat bäst på Olle.Till stora tjejen körde vi i stort sätt endast willys.Tror att willys och hemköp hade samma blöja då fast i olika förpackning.Där vi handlar har affären reducerat priset så ett paket libero eller pampers kostar alltid 89kr,sen får jag ofta rabattkuponger på libero som går att lösa in ändå.så jag brukar köpa två paket libero för 128 kr!Har fått Ica´s blöjor ibland av pappa och styvmamma när dom kommer och hälsar på,tycker den är likvärdig med libero.Pappa är så gullig har nästan alltid med ett paket blöjor istället för nåt annat när dom kommer.

Liknande trådar

  1. Lidl
    By justEmmie in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-01-15, 22:25
  2. vad kostar lidl blöjor?
    By yinyang in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-09, 17:54
  3. Huggies blöjor blev bäst i test...
    By Linnie m L-06, R-02, E-00 in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-05-23, 20:12
  4. Lidl blöjor - storlek/färg?
    By Humla med tre in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-04-11, 12:11
  5. Lidl
    By Tuss in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-02-14, 13:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar