Hur löser vi detta? - Sidan 2
Resesnack
  1. Medlem sedan
    Jun 1998
    #21
    Hur gör du då när du söker, om du inte googlar?
  2. 21
    Hur gör du då när du söker, om du inte googlar?
  3. Medlem sedan
    Jun 1998
    #22
    Här är en länk till Sembo:

    http://www.sembo.se/Accommodation/ci...ode=500&type=0

    Du kan söka på Interhome också, eller Friferie (danskt företag).
  4. 22
    Här är en länk till Sembo:

    http://www.sembo.se/Accommodation/ci...ode=500&type=0

    Du kan söka på Interhome också, eller Friferie (danskt företag).
  5. Medlem sedan
    Dec 1999
    #23

    Svar från trebarnsmamma...

    Hej,

    jag har rest väldigt mycket med våra tre barn och självklart ska ni bo tillsammans hela familjen!

    1. Du kan inte bara läsa hotellinfo på nätet för den är rätt missvisande. Finns det bara ett eller få familjerum så skyltar de sällan med det. Bara de hotell som har många familjerum brukar skriva ut att det finns. Så min första råd är, skippa nätet och RING! Alt MAILA. Då brukar det komma fram lösningar som du aldrig hade hittat via nätet.

    Detta gäller också Sembo. Vi bilade runt i Europa i tre veckor i somras och jag hittade familjerum överallt. Men ta t ex slottet Moselschlösschen i Moseldalen. Tittar du i Sembos katalog erbjuder de bara dubbelrum för 2 personer. Men om du ringer Sembo så hokus pokus, en etagevåning med fem sängar kom fram!

    2. Detta brukar läget vara på hotellen:
    a) De har bara plats för fyra personer och deras säkerhetsregler och brandregler tillåter inte en femte person ens om ni tar med egen extrasäng.
    b) Man kan bo fem om den femte är så liten att den sover i föräldrars säng eller har spjälsäng.
    c) De har ett familjerum med fem sängar eller de kan ställa in tre extrasängar för rummet är stort.
    d) De är så angelägna om att ni ska komma för hotellet är inte fullbokat så de erbjuder sviten till vanligt pris (har hänt oss flera gånger!)
    e) De har ett familjerum som de inte skyltar med men när man ringer så fixar de det.

    Så mitt heta tips: RING eller MAILA!

    Lycka till!
  6. 23
    Svar från trebarnsmamma... Hej,

    jag har rest väldigt mycket med våra tre barn och självklart ska ni bo tillsammans hela familjen!

    1. Du kan inte bara läsa hotellinfo på nätet för den är rätt missvisande. Finns det bara ett eller få familjerum så skyltar de sällan med det. Bara de hotell som har många familjerum brukar skriva ut att det finns. Så min första råd är, skippa nätet och RING! Alt MAILA. Då brukar det komma fram lösningar som du aldrig hade hittat via nätet.

    Detta gäller också Sembo. Vi bilade runt i Europa i tre veckor i somras och jag hittade familjerum överallt. Men ta t ex slottet Moselschlösschen i Moseldalen. Tittar du i Sembos katalog erbjuder de bara dubbelrum för 2 personer. Men om du ringer Sembo så hokus pokus, en etagevåning med fem sängar kom fram!

    2. Detta brukar läget vara på hotellen:
    a) De har bara plats för fyra personer och deras säkerhetsregler och brandregler tillåter inte en femte person ens om ni tar med egen extrasäng.
    b) Man kan bo fem om den femte är så liten att den sover i föräldrars säng eller har spjälsäng.
    c) De har ett familjerum med fem sängar eller de kan ställa in tre extrasängar för rummet är stort.
    d) De är så angelägna om att ni ska komma för hotellet är inte fullbokat så de erbjuder sviten till vanligt pris (har hänt oss flera gånger!)
    e) De har ett familjerum som de inte skyltar med men när man ringer så fixar de det.

    Så mitt heta tips: RING eller MAILA!

    Lycka till!
  7. Anonym
    #24
    Jag använder eniro *S* Den sista människan i världen väl som tycker bättre om det *S*
  8. 24
    Jag använder eniro *S* Den sista människan i världen väl som tycker bättre om det *S*
  9. Anonym
    #25
    Tack för jättebra information! Fortsätter leta och maila hotellen vi kan tänka oss! Vår yngsta son kan sova mellan oss eller i spjälsäng vilket han ju gör hemma!
  10. 25
    Tack för jättebra information! Fortsätter leta och maila hotellen vi kan tänka oss! Vår yngsta son kan sova mellan oss eller i spjälsäng vilket han ju gör hemma!
  11. Anonym
    #26
    Jag har mailat hoppas det blev rätt! Tack för hjälpen.
  12. 26
    Jag har mailat hoppas det blev rätt! Tack för hjälpen.
  13. Medlem sedan
    Jun 1998
    #27
    Men det kan väl inte gå så lysande om du ska leta grejer på Mallis? Eller?
  14. 27
    Men det kan väl inte gå så lysande om du ska leta grejer på Mallis? Eller?
  15. Medlem sedan
    Dec 2008
    #28
    Jag är en Mallis-älskare och hoppas att vi kan åka en tur i maj/juni. Så nu blev jag nyfiken... Vad kostar hotellet Palm Garden, det framgår inte på hemsidan???
    www.marianyckelpiga.se
    Silversmycken på nätet.
  16. 28
    Jag är en Mallis-älskare och hoppas att vi kan åka en tur i maj/juni. Så nu blev jag nyfiken... Vad kostar hotellet Palm Garden, det framgår inte på hemsidan???
  17. Anonym
    #29
    Nej det är nog det som är grejen *S* Jag får nog bli en googlare jag med *S*
  18. 29
    Nej det är nog det som är grejen *S* Jag får nog bli en googlare jag med *S*
  19. Medlem sedan
    Jul 2003
    #30
    Om det inte funkar med att maila hotellet så kan du kolla tipsen nedan om Interhome, sembo etc. Det kan vara så att dessa har köpt upp hotellrum så att det inte finns några kvar som hotellet själv kan erbjuda.
  20. 30
    Om det inte funkar med att maila hotellet så kan du kolla tipsen nedan om Interhome, sembo etc. Det kan vara så att dessa har köpt upp hotellrum så att det inte finns några kvar som hotellet själv kan erbjuda.
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande trådar

  1. Fan då... Hur löser jag detta?!
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2011-10-03, 21:01
  2. Hur löser vi detta?
    By Anna m V & E in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-11-11, 08:53
  3. Hur löser man detta....
    By ♥Helena♥ in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-05-20, 21:10
  4. Hur löser jag detta nu då?
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-07-31, 22:02
  5. Går detta? Hur löser man det?
    By anonymt namn in forum Styvfamiljer
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-05-24, 11:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar